AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Mye tyder på at jeg er diskriminert pga. graviditet. Er deltidsansatt og ble bl.a. lovet full stilling som ikke blir noe av. (Det er altså flere ting, men går ikke inn på det her). Hvordan går jeg frem nå? Hvordan få hjelp? Er ikke organisert, bør jeg kontakte ulike forbund og sjekke hvem som passer best, og melde meg inn i en av dem? Alt er muntlige avtaler, hvordan takler forbund/organisasjoner det, hvor stor sjanse er det for at jeg får det jeg er lovet? Hvis det ikke skjer noe til tross for at jeg kontakter og organiserer meg, hva gjør jeg da? Anonymkode: 23ae5...51f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #2 Skrevet 26. mai 2019 Det er ikke slik fagforeninger fungerer. Man kan ikke melde seg inn for å få hjelp med en pågående sak. Skal du ha hjelp av noen, må du nok ansette egen advokat. Muntlig avtale holder nok i utgangspunktet dårlig, og særlig hvis de ikke ansetter noen andre. Anonymkode: 3ceee...b3e 1
Gjest Fjeud Skrevet 26. mai 2019 #3 Skrevet 26. mai 2019 Det er kvalmende at du driter i fagforeningen når du ikke har behov for det, og snylter på avtalene de framforhandler, for så å ville melde deg inn for å utnytte de enda mer
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #4 Skrevet 26. mai 2019 Fagforeninger har 3-6 mnd karantene fra når du melder deg inn til når de hjelper deg. Anonymkode: 603ce...a96
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #5 Skrevet 26. mai 2019 Det er nok ikke sånn det fungerer, blir vanskelig for deg å bevise at du skulle hatt full stilling også, når det bare var en muntlig avtale. Når det er sagt så har feks Krifa ingen karantenetid. Hvis du melder deg inn hos de, så får du hjelp dagen etter. Anonymkode: b3897...6d4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #6 Skrevet 26. mai 2019 Du får ikke hjelp av fagforening når du ikke er medlem før problemet oppstår, heldigvis. Snyltere som deg er ikke det fagforeningene kan leve av. Her må du enten ta tak i saken selv eller engasjere advokat. Bevisbyrden ligger hos deg, noe som kan bli vanskelig med muntlig avtale. Anonymkode: 7d4a1...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå