Gå til innhold

ADVARSEL: Tenk deg godt om før du velger utdannelse og arbeidslivet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei kjære leser!

Tenk deg godt om før du velger utdannelse og arbeidslivet.

Hvorfor? Fordi det er så lett å gå inn den vanlige fellen å bli en slave av samfunnet, tredemøllelivet der du ikke stopper opp å tenke på hva du gjør. Du bare følger strømmen rundt deg, vi blir lært opp til at arbeids skal lønne seg. Stemmer dette? Nei, de fleste ønsker nok mer fritid. Drive med andre ting i livet enn å selge tiden sin å være fanget. Ønske er friheten, friheten er veldig stor.

Boktips: https://bokelskere.no/bok/et-fritt-liv-om-aa-oenske-seg-noe-annet-i-verdens-rikeste-land/540724/

Føler du for å være fanget? Du skal jobbe 7-15/8-16, i tillegg skal du kanskje ha barn som skal hentes. Andre mennesker som skal tilfredstilles, du spiser opp deg selv. Du har kvelertaket 24/7, alle rundt deg maser på at du skal prestere. Både jobb og fritid. Barn skal følges opp du skal delta på aktiviter der. Jobben krever at du skal offre ubetalt tid på såkalte "sosiale" ting, som også er tvang i norge. For den som bryter sosiale normer i norge halshugges.

Vi mennesker bli kontrollert av det norske regimet fra vi starter i barnehagen. Der skal du fortelles hvordan du skal være, så kommer skolen. Du skal velge en retning og utdannelse. Dette MÅ du, ellers havner du utenfor samfunnets normer som er bestemt. For det finnes bare en måte å leve på, å tjene regimet. Staten bestemmer over deg, du skal jobbe for å tjene såkalte penger til å kjøpe deg ting. Uten penger er du ikke verdt en dritt. Ingen land har mer sosial kontroll enn norge og nord-korea.

Så tenk deg om kjære leser! Før du trer løkken rundt halsen å strammer den sakte men sikkert til du er pensjonist.

Anonymkode: 44d4b...f6b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si meg, TS, hvordan lever du livet ditt?

Anonymkode: 17751...2ff

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingen tvang, du er fri til å gjøre akkurat hva du har lyst til i livet. Men du kommer ikke til å få penger uten å gjøre noe for dem, som tydeligvis er det du vil. Med mindre du er villig til å lyve på deg ufør og ødelegge for de som faktisk er syke, og da bør du skamme deg. 

Anonymkode: 3b01d...b9d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det må da finnes bedre ting å anvende din dyrebare fritid på enn å brukte hele helgen på å skrive innlegg på innlegg om å være slave av samfunnet på KG.... 

Kom deg ut, lev litt. Så føles nok alt litt bedre. 

Anonymkode: 5ceae...61f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med TS!

Her er det nok mange som har svelget mange kameler.

Anonymkode: c42ba...099

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har absolutt rett i at de aller fleste er samfunnsslaver, men jeg er temmelig sikker på at det ikke er noe verre i Norge enn i andre land. 

Anonymkode: 4e3ea...4c0

• Liker 6
Skrevet

Altså du har et poeng, men det er veldig begrenset hva du kan gjøre i hverdagen uten inntekt...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man finner en jobb man trives med så er det helt fint å ha en jobb å gå til 😊 

Jeg jobber 0800-1500 man-fre som hundetrener. Jeg er glad i jobben min og ville ikke vært foruten.

Men jeg er helt enig i trådtittelen om at man må tenke seg nøye om før man velger yrkesretning. Samtidig så er det aldri for sent å bytte yrke, sikkert bare litt kjedelig hvis man har noen hundre tusen i studielån. 

Anonymkode: 3fd2c...bcd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, VKM skrev:

Altså du har et poeng, men det er veldig begrenset hva du kan gjøre i hverdagen uten inntekt...

Nettopp det jeg prøver å fortell. Du har kun et valg, å jobbe.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvordan mener du at du skal overleve uten å jobbe?

Anonymkode: 01e4a...082

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig siden mange klager over det livet, men så har de valgt det selv. Noen påstår at de må gjøre slik og sånn fordi det er slik det er lagt opp, men det må man egentlig ikke.

Nå er det sikkert mange som liker å leve slik også, men sikkert mange som ikke gjør det også. Mange ønsker sikkert å ta hensyn til barna sine i frykt for at de skal havne utenfor.

Selv synes jeg det er viktig å ha en jobb som jeg liker. Tidligere hadde jeg en jobb hvor det føltes som jeg bare jobbet for å tjene penger, men man kan også finne noe man liker og som ikke føles ut som bare jobb.

Tidligere så ønsket jeg å leve fri som fuglen, men det blir for usikkert for min del å flakke rundt omkring og jeg ønsker å ha mulighet til å gjøre ting og det trenger man dessverre penger for å gjøre.

Anonymkode: df8f5...625

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har valg, men de er ikke så populære blant de som jobber.

Anonymkode: c42ba...099

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med at det eneste reelle valget er å jobbe. Menneskeheten hadde dødd ut ganske fort hvis ingen jobbet, og da er det rettferdig at alle må bidra så lenge de ikke er for syke. Dere som ikke vil jobbe selv om dere er friske (være slave av samfunnet) forventer tydeligvis å få penger gratis, og da må noen som jobber gi av sine penger til deg. Hvordan er det et mer rettferdig alternativ? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange land har lengre arbeidsdager enn Norge. Men jeg er delvis enig med deg - skulle absolutt ønske jeg hadde mer fritid. Jobber fulltid, men jobber også en del overtid i helgene (som er «frivillig», men det forventes at jeg er villig til å jobbe overtid). Har fleksitid, så jeg har sånn sett muligheter til å ta dager/uker fri fra jobb såfremt jeg har nok fleksitid å bruke. 

Er sosiale sammenkomster med jobben opptil to kvelder i uka. Særlig fredagskveldene er det ofte en eller annen sosial sammenkomst som det forventes at vi deltar på.

Trives for så vidt i jobben, synes det er mye spennende, men hadde ikke gjort meg noe om arbeidsdagene var kortere enn 7,5 timer... Men hvis jeg kunne, ville jeg nok lett valgt å bare være hjemme med barna. Tilbringe dagene på hytta, reise osv. Gleder meg til å bli pensjonist, føles som det er da livet starter! Frem til det føles det som jeg bare er en sitron som safta blir presset ut av.

Anonymkode: 00292...903

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange av oss som foretrekker å ha et godt og trygt liv. Gjerne med samme jobben hele livet.

Anonymkode: 38402...88a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange land har lengre arbeidsdager enn Norge. Men jeg er delvis enig med deg - skulle absolutt ønske jeg hadde mer fritid. Jobber fulltid, men jobber også en del overtid i helgene (som er «frivillig», men det forventes at jeg er villig til å jobbe overtid). Har fleksitid, så jeg har sånn sett muligheter til å ta dager/uker fri fra jobb såfremt jeg har nok fleksitid å bruke. 

Er sosiale sammenkomster med jobben opptil to kvelder i uka. Særlig fredagskveldene er det ofte en eller annen sosial sammenkomst som det forventes at vi deltar på.

Trives for så vidt i jobben, synes det er mye spennende, men hadde ikke gjort meg noe om arbeidsdagene var kortere enn 7,5 timer... Men hvis jeg kunne, ville jeg nok lett valgt å bare være hjemme med barna. Tilbringe dagene på hytta, reise osv. Gleder meg til å bli pensjonist, føles som det er da livet starter! Frem til det føles det som jeg bare er en sitron som safta blir presset ut av.

Anonymkode: 00292...903

Jobben stjeler tiden din 2 ganger i uken på kveldstid??

Her må du sette ned foten, ikke følg sosiale normer. Ikke gjør det flokken rundt deg krever. Vis litt ryggrad! Så skal du få se hvilke kollegaer du egentlig har...

Da kan du oppleve barneskolementalitet: "Å ja, du er ikke med i gjengen" "Du må jo delta" 

I norge er det tabu å ikke følge flokken, sosiale normer er ekstremt viktig for nordmenn.

Selv driter jeg 100% i sosiale normer, er jo mitt liv. Skal jeg delta på ting utenfor jobben UTEN betaling fordi mine kollegaer vil det? NEI! Dette er en uting i det norske arbeidslivet.

Du bør nok se deg etter en annen jobb.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke problemet med at det eneste reelle valget er å jobbe. Menneskeheten hadde dødd ut ganske fort hvis ingen jobbet, og da er det rettferdig at alle må bidra så lenge de ikke er for syke. Dere som ikke vil jobbe selv om dere er friske (være slave av samfunnet) forventer tydeligvis å få penger gratis, og da må noen som jobber gi av sine penger til deg. Hvordan er det et mer rettferdig alternativ? 

Jeg er enig i dette. Jeg er student, og jeg tror nok aldri jeg vil ha så mye fritid igjen noen gang som det jeg har nå, nå som jeg ikke trenger å jobbe noe særlig og kan leve på lån og stipend. 

Anonymkode: fea56...e57

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Si meg, TS, hvordan lever du livet ditt?

Anonymkode: 17751...2ff

Kanskje han skriver bøker og nå går det litt dårlig med salget av boken?

Anonymkode: d9490...c16

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal dere egentlig med så mye fritid? Jeg mistet jobben min for to år siden, og har ikke greid å skaffe meg mer enn 40% stilling etter det. Jeg blir helt sprø av å ha så mye fritid, jeg. Til tider direkte deprimert, faktisk. Og da er det ikke økonomien som tærer mest på meg: jeg er ikke kravstor, og lever nøkternt. Kjøper sjelden klær, og handler gjerne brukt. Heldigvis har jeg en mann som jobber fullt, så vi greier oss. Men jeg skulle veldig gjerne hatt mulighet til å jobbe mer. Jobb gir meg følelsen av å være til nytte, bidra til samfunnet, være en som andre må og kan regne med på arbeidsplassen. For ikke å snakke om at det føles fint å ha gode relasjoner med kolleger.

Anonymkode: b187a...043

• Liker 3
Skrevet

Fanget er man først når man er avhengig av staten for å få penger inn på kontoen. En jobb gir penger og frihet. En god jobb gir dessuten anseelse. Barn gir kjærlighet, glede, ansvarsfølelse og tilhørighet. Jeg tror ikke mennesker har det minste godt av lite ansvar og for mye frihet. De folkene som lever sånn er de som syter vilt på KG over hvor fælt og urettferdig livet er. De blir ensomme og bitre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...