Gå til innhold

Bare vekt, eller også størrelse på innsjekket bagasje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ut å fly nå snart til utlandet. Har ingen koffert så tenkte å skaffe meg en. Skal fly med norwegian og prøver å Google litt, men blir ikke klokere. Alt er gresk for meg føler jeg. 

Er det noe krav om størrelsen på kofferten? Eller er det kun vekt?

Anonymkode: 670c6...792

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Dette står da i klartekst på Norwegian sine hjemmesider under bagasje?

Hvert enkelt kolli kan ikke være større enn 250 x 79 x 112 cm (lengde x høyde x bredde), og den totale omkretsen kan ikke overstige 300 cm.

Trodde kanskje dette gjaldt noe annet siden jeg aldri har sett en koffert som er 2,5 meter liksom 😝

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde kanskje dette gjaldt noe annet siden jeg aldri har sett en koffert som er 2,5 meter liksom 😝

Folk har jo ikke bare kofferter som bagasje - tenk ski eller fiskestang, for eksempel...

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

Folk har jo ikke bare kofferter som bagasje - tenk ski eller fiskestang, for eksempel...

Okey, så da kan jeg bare kjøpe en hvilken som helst koffert da så lenge den ikke veier mer enn vektrestriksjonene

AnonymBruker
Skrevet

Noen bør absolutt holde seg unna å fly, det ser man gjentatte ganger...

Klarer man ikke opplyse seg selv om slike enkle ting er det best å holde seg hjemme, i den trygge bobblen.

Samme med de som går gjennom sikkerhetskontrollen med alt mulig på seg, ikke gidder å finne ut av ting selv. Står som sauer i køen. Når de ENDELIG er fremme skal alt veltes ut av håndbagasjen. Har med seg  halvlitere med shampoo, gud veit hva.

Anonymkode: 121ad...783

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klarer man ikke opplyse seg selv om slike enkle ting er det best å holde seg hjemme, i den trygge bobblen.

Samme med de som går gjennom sikkerhetskontrollen med alt mulig på seg, ikke gidder å finne ut av ting selv. Står som sauer i køen. Når de ENDELIG er fremme skal alt veltes ut av håndbagasjen. Har med seg  halvlitere med shampoo, gud veit hva.

Det må være lov å spørre om noe man ikke forstår. Det er ingen som er født med innlærte bagasjeregler - en gang er det den første for de fleste. Det var jo tross alt en logisk forklaring på hvorfor TS ikke helt forstod bagasjeopplysningene til Norwegian.

Når det gjelder adferd og medbrakt i sikkerhetskontrollen er jeg tilbøyelig til å være enig. Sånn er det når man ikke flyr så ofte. Da er alt nytt og nervøst. Det er likevel merkelig at man ikke setter seg inn i hva som ikke kan være i håndbagasje før man går gjennom sikkerhetskontrollen.

Skrevet

Koffert må du ha 😉

Kjøp deg en koffert som er lett! Kjøp "hard"koffert. Og koffert med tollvennlig kodelås; såkalt TSA-lås. Da har tollvesenet universalnøkkel, og ødelegger ikke kofferten din 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neimen beklager så mye at jeg prøver å få svar på ting jeg aldri har gjort før FØR jeg skal fly nettopp for å slippe å være til bry for andre

Jeg trenger ikke ta med sjampoer og sånt så jeg kommer ikke til å være til bry for andre på det punktet. Blir kun en koffert og veske med bok, telefon osv

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, mam4ma skrev:

Koffert må du ha 😉

Kjøp deg en koffert som er lett! Kjøp "hard"koffert. Og koffert med tollvennlig kodelås; såkalt TSA-lås. Da har tollvesenet universalnøkkel, og ødelegger ikke kofferten din 😉

Takk. Det med lås visste jeg ikke. Skal se etter en koffert med det 👍

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Blondie65 skrev:

Det må være lov å spørre om noe man ikke forstår. Det er ingen som er født med innlærte bagasjeregler - en gang er det den første for de fleste. Det var jo tross alt en logisk forklaring på hvorfor TS ikke helt forstod bagasjeopplysningene til Norwegian.

Når det gjelder adferd og medbrakt i sikkerhetskontrollen er jeg tilbøyelig til å være enig. Sånn er det når man ikke flyr så ofte. Da er alt nytt og nervøst. Det er likevel merkelig at man ikke setter seg inn i hva som ikke kan være i håndbagasje før man går gjennom sikkerhetskontrollen.

Helt uenig, et voksent menneske må klare å tilegne seg denne informasjonen helt på egenhånd. Ellers er du ikke skikket til å reise.

Ved å luke ut slike mennesker slipper man problemer, det bør være strenge krav til å reise. Mye strengere enn i dag, da slipper man amatører på tur.

Samme som de som kommer inn på flyet UTEN å vite hvor de skal sitte!! Dette står KLART OG TYDELIG på billetten. 

Oftest så er det jo kvinner som surrer med slike ting...

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig, et voksent menneske må klare å tilegne seg denne informasjonen helt på egenhånd. Ellers er du ikke skikket til å reise.

Ved å luke ut slike mennesker slipper man problemer, det bør være strenge krav til å reise. Mye strengere enn i dag, da slipper man amatører på tur.

Samme som de som kommer inn på flyet UTEN å vite hvor de skal sitte!! Dette står KLART OG TYDELIG på billetten. 

Jada, du er verdensmester! Var du det den første gangen også?

• Liker 2
Skrevet

"Amatører" har vel like stor rett til å reise som alle andre! Og er man helt 100% grønn, så vet man jo heller ikke HVA man skal spørre etter... De vet kort sagt ikke at det finnes ting man bør vite om! Enkelt og greit 😉 Og litt vennlig kan man klare å være når man er på tur...

Verste jeg vet er folk som reiser ofte, og like forbannet står klint inn til bagasjebåndet 🤪

Og menn på forretningsreise 🤬 Brøyter seg frem, foran gamle og barn, er så mye viktigere enn alle andre 🤢

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neimen beklager så mye at jeg prøver å få svar på ting jeg aldri har gjort før FØR jeg skal fly nettopp for å slippe å være til bry for andre

Jeg trenger ikke ta med sjampoer og sånt så jeg kommer ikke til å være til bry for andre på det punktet. Blir kun en koffert og veske med bok, telefon osv

Jeg vet ikke om jeg tolker dette riktig... Men det er bare i håndbagasjen du må være nøye med shampoo etc. Kofferten du sender som bagasje kan du fylle med (nesten) hva du vil.

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, Blondie65 skrev:

Dette står da i klartekst på Norwegian sine hjemmesider under bagasje?

Hvert enkelt kolli kan ikke være større enn 250 x 79 x 112 cm (lengde x høyde x bredde), og den totale omkretsen kan ikke overstige 300 cm.

Merkelig at de spesifiserer lengde, høyde og bredde. Hvis den ikke passer er det jo bare å snu den.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker også når noen har sete 18E og så stopper de på første rad, ser til venstre og til høyre. Og så går de et skritt, leser skiltet på andre rad til venstre og høyre til venstre.

Hvor evneveik er det mulig å være? 18E kommer ikke mirakuløst til å være etter andre rad. Ei heller på siden der ABC er... 

Skulle ønske de hadde kamera og ga bot til slike idioter. La dem betale ut av skjorta for somlingen.

Samme med idioter som tar av seg jakken og leter etter ting i midtgangen. Sett deg ned for faen, fiks tingene og så putt ting i bagasjehyllen. Eller ennå bedre, gjør alt det klart før boarding. En liten veske under setet med alt man trenger, jakken inni håndbagasjen. Det er ikke så fryktelig vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Okey, så da kan jeg bare kjøpe en hvilken som helst koffert da så lenge den ikke veier mer enn vektrestriksjonene

Den må ikke veie mer, med innhold, selvsagt. Og i motsetning til det enkelte andre skriver er det selvsagt helt ok å spørre, og bra at du finner ut av ting før du står på flyplassen. Om du da ønsker å google eller bruke kvinneguiden er hipp som happ. Enkelte grinebitere her har for mye fritid.

Anonymkode: 3d709...c66

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, blomstre skrev:

Jeg vet ikke om jeg tolker dette riktig... Men det er bare i håndbagasjen du må være nøye med shampoo etc. Kofferten du sender som bagasje kan du fylle med (nesten) hva du vil.

Var mer generelt. Jeg trenger ikke ta med noe sånt i det hele tatt da familien min som jeg skal til har alt sånt. De skrev til meg og sa at det var så kjedelig om det skulle lekke eller på andre måter bli søl i kofferten så jeg kunne heller bare bruke sjampo, balsam, såper som de har

Jeg skal bare ha med meg klær i kofferten. Og i håndveska pakker jeg telefon,lesestoff og sånt. Ja og vaper og nikotinjuice. Etter hva jeg har forstått så skal juicen i en gjennomsiktig pose og batteriet skal ligge for seg selv i håndbagasjen, men det tenkte jeg å høre med dem om på flyplassen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den må ikke veie mer, med innhold, selvsagt. Og i motsetning til det enkelte andre skriver er det selvsagt helt ok å spørre, og bra at du finner ut av ting før du står på flyplassen. Om du da ønsker å google eller bruke kvinneguiden er hipp som happ. Enkelte grinebitere her har for mye fritid.

Anonymkode: 3d709...c66

Ja det var med innhold jeg mente 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...