Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utblåsning! Kan noen fortelle meg hva poenget er for kvinner med å ta utdannelse, jobbe og kjempe sin vei i arbeidslivet? Hvorfor skal vi gidde? Hvorfor skal vi ta opp studielån og jobbe for gode karakterer når arbeidslivet setter så mange begrensninger blant annet på grunn av gammeldagse og rigide holdninger blant guubbegjengene rundt omkring?

Jeg er så skuffet og lei meg når til og med unge menn synes kvinner skal velge mellom karriere og familie mens menn skal kunne få i pose og sekk. Kvinner føder jo tross alt, så da må de velge. Dette var ord fra munnen på en ung og tilsynelatende oppegående leder i en stor norsk bedrift. Som om ikke samfunnet er tjent med at kvinner bruker kunnskapen og alt de har opparbeidet seg av kompetanse til heve bnp. Med slike holdninger, er du ikke mor nok hvis du gjør god karriere, men som mann i samme stilling, er det aldri spørsmål om de er gode fedre. De trenger ikke velge, for de føder ikke!

En annen kollega synes lønnen min er god og at jeg må tilpasse forbruket mitt, til tross for hans lavere utdannelse, høyere lønn og enormt forbruk. 

Hadde håpet vi hadde kommet lenger. Demotiverende og provoserende.

Med flere kvinnelige ledere, jo lettere må da arbeidslivet for andre kvinner bli siden de legger føringer for styring og kultur på en arbeidsplass. 

Jeg skjønner at mange resignerer og fokuserer på barna og det respekterer jeg siden det er lagt opp til det, men synes allikevel det er tragisk at karrierelivet til en kvinne skal svi fordi de må velge en av delene, som om ikke samfunnet er tjent med at det fødes barn.

Taper jo uansett hvilket valg man tar.

Anonymkode: 0163c...09a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...