Gå til innhold

Venninne som aldri gir slipp på en destruktiv mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir matt. Allerede for fire år siden snakket hun om å forlate ham, som ikke behandler henne bra eller er trofast. De var fra hverandre en kort periode, men hun tok ham tilbake. Jeg har brukt mye tid på å lytte, rådgi og trøste. Det er samme syklus hver gang; hun bestemmer seg for at nå er det endelig nok, vi rundt henne backer og støtter, men hun greier aldri gjennomføre. Har gitt beskjed om at jeg ikke har tålmodighet lenger, og at det er hennes valg å bli. Men det legger likevel en demper på humøret hennes og dermed vennskapet vårt, og jeg blir irritert av å måtte være vitne til dette destruktive forholdet. 

Flere som har opplevd slike venner? Jeg vurderer å fase ut... Hva er det med folk som ikke klarer å gå fra en person som åpenbart ikke er bra for dem??

Anonymkode: 1cadc...e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

.. Hva er det med folk som ikke klarer å gå fra en person som åpenbart ikke er bra for dem??

Anonymkode: 1cadc...e13

De lever i en situasjon de kjenner, og vil heller være der enn å ta steget ut i det ukjente.  Det er heller ikke uvanlig at de har en forelder som har behandlet de på samme måte, og at de senere finner en ny partner av samme kaliber.  De forholder seg til problemer de kjenner og som de tror de takler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var som venninnen din, stuck. Det er ubeskrivelig vanskelig å forlate et slikt forhold. Du tror det ikke før du har prøvd. Det er så mange psykologiske mekanismer som kicker inn og gjør det nesten umulig. I tillegg er det skjult manipulasjon og følelser som glir ovet i hverandre til et kaos i hodet. Det er så slitsomt og forferdelig å ha det sånn og hun er garantert skuffet over seg selv og flau over å ikke ha kommet seg ut.

Det verste du gjør, er å snu henne ryggen. Da min venninne så krast sa" jeg skjønner ikke hva du tenker med" kuttet jeg all kontakt. Jeg skjønte at jeg var en byrde og at de var dritt lei.

I ettertid har hun lest seg opp på dette og har sagt unnskyld. 

Bare ta litt avstand og gjør normale ting. Aksepter at det må ta den tiden det tar å komme seg ut og vær der ved hver tillbakefall. Hun trenger venner som ikke dømmer henne og gir henne enda mer dårlig samvittighet.

Anonymkode: 5f6ae...09d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...