AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #21 Skrevet 27. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dit drar jeg og, til Nord-Kypros (Trikomo) Hvor skal dere? Anonymkode: 673b0...fa7 Vi drar alltid til Ayia Napa. Tror det er 14.gangen nå. Flott sted å starte sommerferien Anonymkode: 11491...ff7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #22 Skrevet 28. mai 2019 Jeg bor nord i Trøndelag, og her er det absolutt ikke solsikkert om sommeren. Hvis vi er hjemme i eget hus blir barna fort rastløse og gretne når de går og tærer på hverandre i dagesvis i strekk, vennene er på ferie, vi må finne på ting hele tiden (mye av dette koster mange penger), og jeg får ikke fri fra middagslaging og husvask, klesvask osv. Det å være borte, langt hjemmefra, der de snakker et annet språk og har en annen kultur, er en berikelse som jeg er veldig glad vi får ta del i. Vi drar ofte til Storbritannia, så det er ofte regn om sommeren, men det å la barna oppleve England og Skottland, snakke engelsk, se gamle slottsruiner osv, kjøre rundt til idylliske småbyer... det er ferie for oss! Hvis det blir slik at vi etter hvert ikke kan fly pga miljøet, vil det være et stort tap av livskvalitet for oss. (Det vil sikkert ikke bety så mye for folk som bor nært Oslo, som lett kan sette seg på tog eller båt og være i andre land på kort tid.) Anonymkode: ecfb7...c93 1
NBA Skrevet 28. mai 2019 #23 Skrevet 28. mai 2019 På 26.5.2019 den 12.46, AnonymBruker skrev: Hvorfor sommerferierer folk i utlandet? De siste årene har Norge hatt rundt 30-40 grader i juni-juli-august. Noen folk saksøkte jo reiseselskapet sitt da de garanterte sol og sommer i Spania, men fikk bris og overskyet der Norge faktisk sto pr. temperatur som varmere. Jeg tenker: bestille reise til Kreta og 20 grader når du kan få gratis hjemmeferie til 30 grader? Baserte denne tankegangen på denne artikkelen: https://www.msn.com/nb-no/reise/nyheter/nå-er-det-full-panikk-i-norsk-syden-favoritt-dumper-prisene-før-høysesongen/ar-AABVPis?li=BBr5A5g&ocid=mailsignout Det andre interessante er jo hvorfor folk bare reise til Mallorca og Kreta, er navnene bra, men kanskje ikke stedene? Anonymkode: 32390...511 De siste årene? Var da bare i fjor. Norge kan heller ikke garantere slike temperaturer. Og hvor skal man oppholde seg? Sandstrender og badetemperaturer i Norge kan ikke sammenliknes med USA, Middelhavsområdet, Sør-øst-Asia osv. For ikke å snakke om prisnivået, det er jo billigere å reise til et annet land og kose seg der enn å feriere rundt om kring i Norge. Folk reiser ikke "bare" til Mallorca og Kreta. Folk reiser verden rundt. De siste årene har jeg vært på Maldivene, Thailand, Kroatia, Florida osv. En annen fordel med å dra på ferie andre steder i verden er at man kan dra til varmen når det blir kaldt i Norge, og heller jobbe mens det er sol og fint vær på sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå