AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Hvorfor sommerferierer folk i utlandet? De siste årene har Norge hatt rundt 30-40 grader i juni-juli-august. Noen folk saksøkte jo reiseselskapet sitt da de garanterte sol og sommer i Spania, men fikk bris og overskyet der Norge faktisk sto pr. temperatur som varmere. Jeg tenker: bestille reise til Kreta og 20 grader når du kan få gratis hjemmeferie til 30 grader? Baserte denne tankegangen på denne artikkelen: https://www.msn.com/nb-no/reise/nyheter/nå-er-det-full-panikk-i-norsk-syden-favoritt-dumper-prisene-før-høysesongen/ar-AABVPis?li=BBr5A5g&ocid=mailsignout Det andre interessante er jo hvorfor folk bare reise til Mallorca og Kreta, er navnene bra, men kanskje ikke stedene? Anonymkode: 32390...511 1
Kontormus Skrevet 26. mai 2019 #2 Skrevet 26. mai 2019 40 grader? Det husker jeg ikke. Ja, det ble knallsommer i fjor. Men slik blir det ikke hvert år. Kreta og Mallorca er ok. Tipper at det holder for mange å vite at det blir varmt nok til bade og strandliv. Det er en annen luft å puste i, luktene, kulturen og annen mat enn det vi har til daglig 13
Ny Bruker Skrevet 26. mai 2019 #3 Skrevet 26. mai 2019 Venninna var på Gran Canaria i fjor og sa hun betalte gjerne for å slippe den plagsomme norske varmen og heller ha litt svalere dager i Syden. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #4 Skrevet 26. mai 2019 Drar ikke til utlandet for varmen, men for ny kultur og nye opplevelser. Anonymkode: 7d782...093 11
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #5 Skrevet 26. mai 2019 Det er sjelden det er så varmt i Norge som det var i fjor. Dessuten er utlandet bedre tilrettelagt for varmen med aircondition og basseng/strand i nærheten. Anonymkode: d6f3a...1a9 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #6 Skrevet 26. mai 2019 Jeg er i Hellas hver sommer, alltid forskjellige steder. Nettopp fordi i Norge risikerer man regn 2 uker i strekk og 14-15 grader. Ifjor sommer var et unntak, men jammen meg mye dritt vær her om sommeren. I Hellas er det IKKE 20 grader i sommer mnd. betydelig mer. Jeg bor på Østlandet btw. Anonymkode: 65dd9...811 3
Gjest Blondie65 Skrevet 26. mai 2019 #7 Skrevet 26. mai 2019 Jeg reiser til syden hvert år for å komme bort fra det vante og rett og slett oppleve noe annet. Det gjelder både mat, drikke, strandliv rett utenfor døren og nesten garantert godt vær. Her hjemme kan det det godt være mange varmegrader nok til strandliv, men jeg må jo fremdeles dra til stranden da jeg ikke bor i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #8 Skrevet 26. mai 2019 Jeg vil ha minst 2 uker sammenhengende ferie på sommeren, og jeg vil ikke bo i telt. Jeg reiser til utlandet fordi det blir for dyrt for meg i Norge (for meg og to tenåringer på hotell + måltider og opplevelser) Anonymkode: a6bf4...f49 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #9 Skrevet 26. mai 2019 Yes, det var syyyykt digg ligge på stranda i juni i fjor, med snitttemperatur på 7,3 grader! Kan ikke skjønne at noen vil reise til syden når vi hadde hele seks sommerdager med over 20 grader. Anonymkode: 8206f...db9 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #10 Skrevet 26. mai 2019 Det er ikke så mange dager med 40 varmegrader i Finnmark om sommeren som regel. Anonymkode: 23b4d...90d 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #11 Skrevet 26. mai 2019 Jeg drar ikke til utlandet pga varmen, men for å se og oppleve nye steder. Kunne godt tatt sommerferien i Alaska uten at det hadde plaget meg nevneverdig. Anonymkode: 6af24...671 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #12 Skrevet 26. mai 2019 Var jo ikke noe varmt i fjor? Ikke her jeg bor i alle fall. Men sommeren for 3 år siden var knallvarm da, men ikke 40 grader... Hadde 30-35 i skyggen. Og du snakker jo om å reise for sol, varme og strandliv, men det er det jo ikke alle som gjør. Jeg reiser for opplevelser, kultur, språk og mat. 2-3 dager på stranda så er jeg pisslei. Jeg var i lofoten i fjor, under en uke, reiste og bodde så billig som mulig, og det var for all del en nydelig tur. Men. Den turen var 3 ganger så dyr som da jeg var på interrail året før, i 2 uker... Valuta for pengene er ikke til å krangle med. Men lofoten var uansett på bucketlisten:) Anonymkode: e9453...d51 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #13 Skrevet 26. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sommerferierer folk i utlandet? De siste årene har Norge hatt rundt 30-40 grader i juni-juli-august. Noen folk saksøkte jo reiseselskapet sitt da de garanterte sol og sommer i Spania, men fikk bris og overskyet der Norge faktisk sto pr. temperatur som varmere. Jeg tenker: bestille reise til Kreta og 20 grader når du kan få gratis hjemmeferie til 30 grader? Baserte denne tankegangen på denne artikkelen: https://www.msn.com/nb-no/reise/nyheter/nå-er-det-full-panikk-i-norsk-syden-favoritt-dumper-prisene-før-høysesongen/ar-AABVPis?li=BBr5A5g&ocid=mailsignout Det andre interessante er jo hvorfor folk bare reise til Mallorca og Kreta, er navnene bra, men kanskje ikke stedene? Anonymkode: 32390...511 Jeg bor i Finnmark. Er det 14 grader her i juli, er det storveis. På vinteren har vi 2 mnd uten å se snurten av sol. Jeg trives godt og vil ikke flytte, men hele familien setter pris på 14 dager sol og badeliv hvert år. Anonymkode: b9377...f99 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #14 Skrevet 26. mai 2019 Det var vel strengt talt ikke bare i sommer det var glovarmt... prat siste 5-7 år så snakker man. Anonymkode: 32390...511
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #15 Skrevet 26. mai 2019 Vi drar til Kypros på lørdag. Drar alltid på denne tiden av året. Fin temperatur der nede på denne tiden, som regel rundt 30 grader på land og 25 grader i vannet. Her hjemme er det nå iskaldt i vannet, 15 grader og sur vind på land. Anonymkode: 11491...ff7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #16 Skrevet 26. mai 2019 Det er jo mer værsikkert i sydenland. Dessuten reiser mange (de fleste?) også fordi de liker å reise, se nye steder, oppleve nye kulturer, spise annen mat, bare se andre vegger enn de hjemme. I fjor sommer var jeg i California, jeg hadde tusen ting jeg alltid har hatt lyst å se og gjøre der. Da møtte jeg en del "det er jo kjølig i San Francisco i juli!". Nordmenn er så sykt opptatt av været. Det og ølpriser. Anonymkode: ac49d...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #17 Skrevet 27. mai 2019 På 26.05.2019 den 12.46, AnonymBruker skrev: Hvorfor sommerferierer folk i utlandet? De siste årene har Norge hatt rundt 30-40 grader i juni-juli-august. Noen folk saksøkte jo reiseselskapet sitt da de garanterte sol og sommer i Spania, men fikk bris og overskyet der Norge faktisk sto pr. temperatur som varmere. Jeg tenker: bestille reise til Kreta og 20 grader når du kan få gratis hjemmeferie til 30 grader? Baserte denne tankegangen på denne artikkelen: https://www.msn.com/nb-no/reise/nyheter/nå-er-det-full-panikk-i-norsk-syden-favoritt-dumper-prisene-før-høysesongen/ar-AABVPis?li=BBr5A5g&ocid=mailsignout Det andre interessante er jo hvorfor folk bare reise til Mallorca og Kreta, er navnene bra, men kanskje ikke stedene? Anonymkode: 32390...511 Folk som sier miljøet er viktig og at flyreiser og biler ikke bør brukes mer enn høyst nødvendig, burde få forbud mot å ta fly -spesielt til utlandet. Anonymkode: 9401a...64a
Trøndere1 Skrevet 27. mai 2019 #18 Skrevet 27. mai 2019 Drar til syden hver sommer. Grunn: blir jeg i Norge så ender jeg opp med å dra på jobb. Bonus er at man er mere sikret godt vær og bading. Samt opplevelser og møte andre folk. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #19 Skrevet 27. mai 2019 De fleste vil vel gjøre og oppleve litt annet enn hverdagen når de har ferie. Er ikke bare på grunn av varmen folk reiser. Anonymkode: 15e2c...60a 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #20 Skrevet 27. mai 2019 På 26.5.2019 den 14.24, AnonymBruker skrev: Vi drar til Kypros på lørdag. Drar alltid på denne tiden av året. Fin temperatur der nede på denne tiden, som regel rundt 30 grader på land og 25 grader i vannet. Her hjemme er det nå iskaldt i vannet, 15 grader og sur vind på land. Anonymkode: 11491...ff7 Dit drar jeg og, til Nord-Kypros (Trikomo) Hvor skal dere? Jeg MÅ vekk til utlandet minst 1 gang i året. For å få nye impulser, for å se noe annet, spise annen mat og bare slappe av i andre omgivelser. Er det fint vær så er det bare en bonus, men det er ikke alltid været er avgjørende for en bra tur. Jeg elsker Frankrike og kan finne på noe der uavhengig av været, året rundt. Får energi av å komme meg litt ut av Norge av og til. Også er det ekstra godt å komme hjem til sitt eget hjem etterpå. Jeg setter liksom mer pris på livet mitt. Anonymkode: 673b0...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå