Gå til innhold

Forslag til «ok», «gode» og «supergode» godbiter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger tips til godbiter til trening. Har hørt man bør ha «ok», «bedre» og «supergode» godbiter til å bruke til ulik trening. Altså når hunden skal trend på noe nytt/vanskelig så må den få supergod godbit. 

Har dere forslag til slike godbiter? Er det best med godbiter fra dyrebutikk eller noe man kan kjøpe fra matbutikk? 

Vil kjøpe inn litt og prøve meg frem. 

Anonymkode: 08cb1...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et bra spørsmål. Her er det ingen fasit, du må finne ut hva din hund liker. F.eks synes min hund at vanlig pølse er bare "ok", men han dør på seg om han får bolle. :P

Men generelt sett vil jeg si som følger:

"Ok" godbiter: Tørrfor, tørre godbiter, butikkkjøpte godbiter som inneholder mye korn, stivelse og sukker (f.eks de små "bøttene" med godbiter formet som bein), gulrot, agurk

"Bedre" godbiter: Kvalitetsgodbiter fra dyrebutikk (inneholder mye kjøtt), prosessert mat (kjøttkaker, pølse, fiskepudding...), vafler, pannekaker

"Supergode" godbiter. Rent kjøtt, ren fisk, leverpostei, kjøttdeig, skinke, pålegg...

Det er bare et pekepinn, hunder er jo som sagt forskjellige. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få opp en supergod lekeforsterker, da blir ikke hunden mett mens du trener. 

Ellers må du nesten prøve deg frem for hva som er mest digg for din hund. Noen går til Himalaya for en kvart frolic, mens andre snaut gidder å jobbe for tørka lever

Anonymkode: 00759...07a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går for rent kjøtt, så for min hund er tørket kjøtt gode godbiter, og kylling og vilt supergode godbiter. Særlig kylling, det gjør hun hva som helst for. Men det er forskjellig fra hund til hund.

Anonymkode: 4c65c...c45

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...