Gå til innhold

Hvor ofte besøker du naboen ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Hvilke forhold har du /dere til naboene der du bor. ?    Finnes det den en sosial arena / uteplass. gtendahus o.l hvor naboene kan møtes og bli bedre kjent  der du bor.  ?

Eller fortrekker  du / dere helst å ikkje ha noe  forhold til noen av  naboene og  er bare på hils.      Er det slik at dere gjerne slår av ein prat om du møter naboen på fjelltur, byen eller andre omgivelser  en i nabolaget ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri besøkt. Kanskje hilst på med et nikk og to et par ganger. 

Anonymkode: a1c08...440

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakker med naboene hver dag. Men besøker dem ikke hjemme. Det er hverdagssnakk over gjerdet. Bor i et lite boligfelt med 5 hus, de som bor i de fire husene har bodd i dette boligfeltet i 30 år, så de er gamle. Syns det er deilig. Stille og rolig, masse blomster i hagene. Har et godt forhold med alle sammen.

Anonymkode: 61da5...a42

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i en gate hvor alle er så og si jevnaldrende og alle er nyinnflyttet.  Men 5 av familiene kjenner hverandre fra før og holder oss andre ute av fellesskapet. De er også litt snobbete.

Vi har en felles plass, men vi andre blir ikke bedt når det er noe. Vi har tom. laget en felles gruppe på FB for at alle kan bli inkludert, men det hjalp ikke på. Noen av de gjør alt for å ikke hilse, mens andre kan være hyggelige. Er litt uhyggelig å gå igjennom gata, og det må vi for å komme ut av boligfeltet. 

Men de andre kan vi slå av en prat med, spørre om ting og noen kommer hit for å slå av en prat. Men bare så synd noen familier ødelegger. 

Anonymkode: 5baec...326

Skrevet (endret)

Jeg har et fantatisk forhold med mine naboer jeg ser dem nesten aldri og hører dem nestn aldri og om jeg treffer på dem så bare sier vi hei til hverandre og det er alt.

Besøker dem gjør jeg selvsagt aldri. Og de besøker ikke meg

Altså perfekte naboer

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 14
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Besøker aldri naboen, sier kun hei om jeg ser dem ute.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri, men tåkeprater endel med de eldre på ene siden.

Vanlig slik når man bor i leilighet. Snakker litt når man møtes. Orker ikke å fly ned døra på en nabo.

MEN, om jeg bodde i et annet land så ville nok ting kanskje vært annerledes. Ser ikke på norge som et sosialt land.

Anonymkode: 7a587...ef1

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i huset i tre år og aldri hilst 😛

Anonymkode: d1aec...d5a

• Liker 1
Skrevet

Ene naboen min er mormor, så hun besøker jeg jevnlig. De andre hilser jeg på og slår av en prat over gjerdet med når vi ser dem. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Stort sett sier vi bare hei. De to nærmeste naboene har jeg noen ganger en liten prat med. Disse er pensjonister alle sammen og jeg er bare halvparten av deres alder. Deltar på dugnad inkl litt pausemat, og da snakker jeg litt med resten av gaten også. Vil helst ikke ha så veldig nært forhold til naboer, så lenge vi ikke er ordentlig gode venner. 

Og jeg besøker dem aldri. Vi snakker bare over hekken eller på gaten. 

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

Ene naboen er familie, så der er vi ofte. På andre siden av huset snakker vi med naboen gjennom gjerdet. I huset ovenfor oss er vi en gang i blant. Alle kjenner alle, men vi er ikke så mye i dørene hos hverandre. Husker at det var mer vanlig for 15 år siden:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et hus med flere leiligheter og besøker naboene aldri. Ser dem nesten aldri heller.

Sier kanskje hei hvis jeg ser dem i gangen, men noen av de som bor i samme gang har jeg aldri sett.

Egentlig foretrekker jeg å ikke ha et nært forhold til naboer. Bodde i rekkehus tidligere og naboene ved siden av som var pensjonister kunne ringe på og skulle prate ofte. Må innrømme at jeg ikke alltid gadd å åpne hvis jeg var hjemme alene.

Anonymkode: 837fa...99c

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri engang visst navnet på mine naboer, i noen av leilighetene jeg har bodd i. Aldri snakket med dem.

Kan nikke og smile om vi går forbi hverandre i gangen, men det er alt.

Anonymkode: f8270...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen forhold til mine naboer. Jeg går ut i bilen og kjører dit jeg skal også kjører jeg hjem igjen til basen min. Jeg må ha ETT sted å være uten at jeg skal omgås mennesker 24 /7

Anonymkode: 137a4...0b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ALDRI. Om noen hilser jeg dumt på de.

Anonymkode: 2495c...65d

AnonymBruker
Skrevet

Våre naboer er svigers, så det er jo en litt annen situasjon. Vi besøker dem ukentlig, mannen oftere. 

Andre naboer besøker vi ikke. Men vi snakker med dem ute når vi møter dem. 

Anonymkode: 2c556...266

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...