Gå til innhold

Hvor er det best å bo med barn av Lillestrøm og Fetsund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordeler og ulemper? Lillestrøm har enda kortere pendlervei til Oslo. Noen som vet hva de ville valgt? 

Anonymkode: cbb77...ba1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av de to, ville jeg valgt Lillestrøm. Sentrum i Fetsund er stusselig. Du kunne kanskje ikke vurdert andre steder i nærheten også? 

Anonymkode: 513a0...85e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Av de to, ville jeg valgt Lillestrøm. Sentrum i Fetsund er stusselig. Du kunne kanskje ikke vurdert andre steder i nærheten også? 

Anonymkode: 513a0...85e

Skjønner.. Jo, vi kunne absolutt vurdert andre steder i nærheten også. Både Rælingen og Lørenskog er vel også fine steder å bo med barn. Er selv veldig lite kjent i disse områdene, da. Er fra Oslo selv. Bare å komme med andre forslag om dere er kjent med flere bosteder i nærheten av Lillestrøm. Lurer også på om det er litt bygdementalitet på noen av disse små tettstedene. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt Jessheim.

Anonymkode: cba9b...af3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Garderåsen (litt før Fetsund) er et fantastisk boligområde med flott infrastruktur for barnefamilier. Nytt og fresht, høyt og fritt. Skogen på dørstokken og 10 min inn til Lillestrøm.

Anonymkode: 64df2...048

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Velger du Fetsund så husk rikelig med myggspray hvertfall ;) 

Nittedal har kort pendlervei til sentrum (20 min med tog).

Anonymkode: 43efb...e80

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Garderåsen (litt før Fetsund) er et fantastisk boligområde med flott infrastruktur for barnefamilier. Nytt og fresht, høyt og fritt. Skogen på dørstokken og 10 min inn til Lillestrøm.

Anonymkode: 64df2...048

Det spørs helt hvor i Nittedal du bor, bor du ved Nittedal stasjon eller strekket Varingskollen - Hakadal så ja. Men hvis du bor i områdene mot Riksvei 4 nedover mot Rotnes, Mosenteret, Rådhuset og Gjelleråsen er tog ihvertfall nokså upraktisk,

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er glad i mygg så velger du Fetsund!  Sentralt i  Lillestrøm er jo ikke dumt, 12 min med tog til Oslo S. 

Har du råd sjekk ut Fjellhammar..

Anonymkode: fe80e...ff8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempe koselig å bo i Lillestrøm. Men mye mygg og det er en ting jeg virkelig ikke savner nå som jeg har flytta derfra!

Kunne ikke sitte i hagen på sommeren for det var så mye mygg.

Anonymkode: 99f0f...cc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodde i Oslo før. Nå bor jeg på Kjeller, veldig fornøyd. Gangavstand til Lillestrøm.

Jessheim har blitt populært, det bygges mye der. 

Anonymkode: d9c80...19d

Skrevet

Lillestrøm har mye mygg! Sjekk heller ut Løvenstad, Rælingen kommune, men ligger på solsiden ved Strømmen og Lørenskog. Se på et hvitt hus i Bassengvegen på finn.no - du får sola lenge her! (Bor noen hus bortenfor).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Velger du Fetsund så husk rikelig med myggspray hvertfall ;) 

Nittedal har kort pendlervei til sentrum (20 min med tog).

Anonymkode: 43efb...e80

Nittedal ligger i en dal. Du må opp i åsen (på østsiden) for å se sola på kveldstid.

Anonymkode: 22e4f...c25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke valgt Lillestrøm, heller Kjeller feks  

i Fetsund burde du eventuelt velge Garderåsen, slipper unna køen og det går buss. Vi er ikke spesielt plaget med mygg i Garderåsen, ikke mer enn man er plaget i hele området. Mtp sentrum så er det uansett ti minutter til Lillestrøm og det blir jo uansett hovedsetet til den nye kommunen  

i rælingen ville jeg ikke valgt lenger ut enn Fjerdingby, det bygges og bygges så mye og ikke så mye vei til det. Men det er fint der  

Lørenskog er fint, Fjellhamar, rasta. 

Anonymkode: 0d435...9e6

AnonymBruker
Skrevet

Fetsund er skikkelig bygd og ikke noe koselig. Jeg ville bodd med barna et sted med litt mer folk, slik at man finner sitt miljø. Fort gjort å havne utenfor på et så lite sted, jeg har ikke så mye til overs for Fetsund.

Så jeg stemmer for Lillestrøm :)

Ellers har jo Ski blitt veldig populært, og der bygger de ut til hurtigtog.

Anonymkode: bbf4b...005

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fetsund er skikkelig bygd og ikke noe koselig. Jeg ville bodd med barna et sted med litt mer folk, slik at man finner sitt miljø. Fort gjort å havne utenfor på et så lite sted, jeg har ikke så mye til overs for Fetsund.

Så jeg stemmer for Lillestrøm :)

Ellers har jo Ski blitt veldig populært, og der bygger de ut til hurtigtog.

Anonymkode: bbf4b...005

Takk for svar! Ski er jo et større sted, ja (by faktisk), så det er noe å vurdere. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ski er jo et større sted, ja (by faktisk), så det er noe å vurdere. 

Har mere byfølelse i Lillestrøm enn Ski. vil jeg si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.5.2019 den 21.01, Kjetil E skrev:

Har mere byfølelse i Lillestrøm enn Ski. vil jeg si.

Det er fordi Ski er et kjøpesenter med parkeringsplass rundt 😝

Anonymkode: c3967...212

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi Ski er et kjøpesenter med parkeringsplass rundt 😝

Anonymkode: c3967...212

Sant nok, i Lillestrøm er det mere gater med butikker og liv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp på Fetsund. Et fantastisk sted for barn, men det er ikke så mye å finne på der, og man går på veggen etter hvert. I hvert fall for noen som meg, som egentlig elsker storbyen.

Anonymkode: 32008...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...