Diam Skrevet 27. april 2005 #1 Skrevet 27. april 2005 Jeg handlet kjolen min hos Bodabrud i fjor høst, men vi skulle ikke sy den inn før det nærmer seg, jeg har prøvd og prøvd å komme i kontakt med de før 1. mai, da de stenger, men de svarer verken på mail eller telefoner. Kjolen begynner det å haste med, 7 uker til brullupet og jeg ble veldig advart mot å bruke vanlige syerske når jeg kjøpte den, da de ikke er like flinke som de som er vant til å sy inn kjoler? Hva har dere andre som har kjøpt kjolen brukt eller via internett gjort? Og er det noen i bergensområde som kan gi meg navn på den de har brukt? Stresser felt pågrunn av dette nå :-(
Gjest Soon Mrs S Skrevet 27. april 2005 #2 Skrevet 27. april 2005 Uffta... Dette var jo ikke bra Skjønner du begynner å bli stresset nå Jeg har kjøpt min kjole i utlandet og hadde ikke forhåpningner om at noen brudebutikker skulle hjelpe meg med tilpasningen Jeg kommer fra trøndelag og kan ikke hjelpe deg med anbefalinger men et råd bare... Jeg tok kontakt med en del sy-butikker og stoff-butikker som var veldig behjelpelig med å kontakte syerske for meg, fant ei som hadde lang erfaringer med brudekjoler og dro hjem til henne med kjolen min... der fikk jeg se gjennom hennes album over alle brudekjoler hun hadde sydd og tilpasset. Hun var veldig flink og kom med råd ang undertøy og slør også... Mange er flinke der ute men så gjelder det å treffe på noen av de, se gjennom gulesider å se om ikke det finnes noen der du bor som kan hjelpe deg, kanskje noen i omgangskretsen din kjenner noen, man vet aldri Lykke til da!
*Kaisa* Skrevet 27. april 2005 #3 Skrevet 27. april 2005 Er ikke brudekjoleformidlingen i bergensområdet ?? De vet jo sikkert om noen.
Martha Stewart Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 Jeg handlet kjolen min hos Bodabrud i fjor høst' date=' men vi skulle ikke sy den inn før det nærmer seg, jeg har prøvd og prøvd å komme i kontakt med de før 1. mai, da de stenger, men de svarer verken på mail eller telefoner. [/quote'] Det var da fryktelig uproft da! :-? Jeg skal tilpasse kjolen min i brudekjolesalongen i Bergen hvor jeg kjøpte kjolen min om en uke (ikke Bodabrud!). Gifter meg ikke før 25. juni, så lurer veldig på hva jeg skal gjøre om jeg går litt ned i vekt etter tilpasningen... Er derfor spent på å høre flere tips om innsying utenom brudekjolesalong. Og hva pleier slikt å koste? Håper det ordner seg for deg, Diam!
Lia Skrevet 27. april 2005 #5 Skrevet 27. april 2005 Du kan også forhøre deg i forretninger som selger selskapstøy. Søsteren til en venninne justerte min kjole. Hun hadde erfaring fra butikk, i tillegg til at hun var designer. Ble kjempebra!
Trampe Skrevet 27. april 2005 #6 Skrevet 27. april 2005 Det var uproft, det må jeg si. Trenger du å bruke en derfra for å sy inn kjolen din? Ei venninne av mamma skal sy inn min. Hun er utrolig flink, og har sydd inn utallige bunader selv om hun ikke er syerske av yrke. Ellers er jeg enig med Soon mrs S og rådene hun ga deg. Det er alltid noen i nærheten som kan slike ting, det gjelder bare å finne dem! Lykke til
Trudi Skrevet 27. april 2005 #7 Skrevet 27. april 2005 Jeg har kjøpt brudekjolen min brukt, men fikk likevel en brudesalong til å sy den inn for meg. De tar 640 kr for syinga. I tillegg skulle de stryke den og anti-statiskbehandle den. Det kosta 250 kr.
Martha Stewart Skrevet 27. april 2005 #8 Skrevet 27. april 2005 Jeg har kjøpt brudekjolen min brukt, men fikk likevel en brudesalong til å sy den inn for meg. De tar 640 kr for syinga. I tillegg skulle de stryke den og anti-statiskbehandle den. Det kosta 250 kr. Er den salongen her i Oslo?
TeddyToria Skrevet 27. april 2005 #9 Skrevet 27. april 2005 Trodde det var flere salonger som hjalp med tilpassning jeg, selv om ikke kjolen er kjøpt der. Selv gikk jeg bare inn i nærmeste salong her jeg bor, på Sørlandet - og det var ikke noe problem. Måtte selvsagt betale for det, men det skulle da bare mangle. Nå endte jeg opp med en annen kjole enn den jeg skulle tilpasse, og trengte ikke deres hjelp allikevel. Men det går sikkert fint an å høre med salonger der du bor! Synd det skal blir et ekstra strev det der, og det var jo dårlig service fra Boda da...
Gjest Brud2005 Skrevet 27. april 2005 #10 Skrevet 27. april 2005 Før du orienterer deg om alternative systuer som kan hjelpe deg, så send et formelt brev til Boda Brud om saken med direkte adresse til innehaveren av butikken. I dette brevet opplyser du om hva som gjenstår å gjøre på kjolen. Du opplyser videre om at de har plikt til å fullføre en handel / imøtekomme din henvendelse ettersom du henvender deg innen 1.mai som er datoen for nedleggelse av virksomheten. Avslutt brevet med at du ikke ser på saken som avsluttet før dere har blitt enig om hvordan kjolen skal sys inn, dette gjelder selv om Bodas behandling av ditt brev går utover deres egen fastsatte frist (1.mai). Skriv dato på brevet som er beviset for at du har henvendt deg innen fristen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå