Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Nevn en ting en sykepleier kan gjøre som jeg ikke KAN.

Hun kan danse can-can

Anonymkode: 5421e...749

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg orket å lese hele tråden her, men det slår meg at TS kanskje ikke har en jobb hvor det er et krav med master. Dersom ikke utdannelsen din kommer til nytte i jobben eller jobben kan utføres av en med en helt annen utdannelse, Isåfall får du ikke uttelling for mastergraden din. Jeg har selv jobbet som førstekonsulent og har ingen master. Lønnen min var omtrent der du er.

Skrevet
4 minutter siden, Pillarguri skrev:

Nå har ikke jeg orket å lese hele tråden her, men det slår meg at TS kanskje ikke har en jobb hvor det er et krav med master. Dersom ikke utdannelsen din kommer til nytte i jobben eller jobben kan utføres av en med en helt annen utdannelse, Isåfall får du ikke uttelling for mastergraden din. Jeg har selv jobbet som førstekonsulent og har ingen master. Lønnen min var omtrent der du er.

Men dette burde jo TS tenkt på før hen tok jobben...

Skrevet
4 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvorfor det? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om TS er overbetalt, om hen er en samfunnsøkonom med en så alvorlig mangel på forståelse for hva gjennomsnitt er kommer hen ikke til å gjøre mye nytte for seg i det fagfeltet. For referanse så synes jeg 488k er mye for en samfunnsfaglig utdanning på en offentlig arbeidsplass, mange venner av meg som er nyutdannede siviligingeniører innen Data, Bygg, Kybernetikk osv som starter på bare 50k mer, og i motsetning til samfunnsfaglige grader så er det faktisk litt mangel på slike (spesielt de som kan programmere).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, KapteinJ skrev:

Jeg synes det høres ut som om TS er overbetalt, om hen er en samfunnsøkonom med en så alvorlig mangel på forståelse for hva gjennomsnitt er kommer hen ikke til å gjøre mye nytte for seg i det fagfeltet. For referanse så synes jeg 488k er mye for en samfunnsfaglig utdanning på en offentlig arbeidsplass, mange venner av meg som er nyutdannede siviligingeniører innen Data, Bygg, Kybernetikk osv som starter på bare 50k mer, og i motsetning til samfunnsfaglige grader så er det faktisk litt mangel på slike (spesielt de som kan programmere).

Starter folk med en så lett utdanning relativt til min, på 50k mer. Helvetet heller. Jeg kan lære programmering på egenhånd.

Anonymkode: 986be...1bc

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Sånn i farta kan jeg nevne: Hun kan mye om medisiner og dosering, hvor og hvordan sette sprøyter. De kan også mye om sår rens, stell og gi omsorg. Hvordan snakke med folk o vanskelige situasjoner. Med mer.

Anonymkode: 321d1...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjente over 500.000 kr i fjor, uten utdannelse. Samboeren min tjener rundt 700.000 kr i året, med fagbrev. 

Men til gjengjeld så vil din lønn stige mer enn lønningene våre gjennom årene. 

Anonymkode: 9d6dd...7b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bachelor i samfunnsvitenskapelige fag, og hadde startlønn på 450 000. To år senere er jeg må opp i 520 000. Så det stiger jo relativt raskt.

Anonymkode: 23db1...a31

• Liker 1
Skrevet
På 26.5.2019 den 0.42, AnonymBruker skrev:

Nonsens. Når sykepleiere kan tjene opp mot 600 000 med overtid, så er 488 000 småpenger.

Anonymkode: 986be...1bc

Du kna jo ikke regne med overtid. Alle kan tjene 600 000 med overtid. Men noen må jobbe 20 timer i døgnet mens for andre holder det med en time.

Skrevet
8 minutter siden, Menchit skrev:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...