Gå til innhold

Du som er utro - eller har blitt bedratt - selv om sexlivet hjemme var godt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan utroskap påvirker sexlivet hjemme.

Er det sånn at dere som er utro har mindre overskudd eller mindre lyst på den hjemme siden en annen "opptar" den seksuelle kapasiteten mentalt eller fysisk, eller er det sånn at mye vil ha mer sånn at man blir mer kåt på generell basis og følgelig har mer lyst hjemme også? Eller ingen endring? Og dere som har blitt bedratt, merket dere noen endringer i det seksuelle? 

Noen mener jo at det at han/hun har mindre sexlyst på partner kan være et tegn på utroskap. På en annen siden kan jo noen bli mye kåtere av å ha en elsker/elskerinne som det fantaseres mye om og kanskje utveksles masse ord og bilder med (mye utroskap er jo 90% av dette og 10% faktisk samleie), og da lurer jeg på om dette utspiller seg i at man går kåt til sengs hjemme også og har stor sexlyst. 

Jeg aner ikke, helt åpent spørsmål fra min side.

PS: Kan dere som har førsteinstinkt å skrive at utroskap bør straffes med nakkeskudd vurdere å unngå å svare, dere lokker bare frem troll som skriver at de har pult ektemannen din e.l. for å at du skal bli enda hissigere, og så har man en kjedelig tråd gående hvor noen sitter og får grå hår og innsovningsproblemer i natt, en sitter og ler og gnir seg i hendene, og alle andre sitter og kjeder seg.

Anonymkode: 9585b...0cd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har bedratt og blitt bedratt, da jeg selv var utro var jeg helt revet i to og svært ulykkelig. Ble veldig forelsket i han andre. Hadde like mye sex hjemme som før, litt for å bøte på samvittigheten og litt for å late som alt var greit. 

Da han var utro var det mer, jeg tror han nøt spenningen og kontrollen over å kunne ha to. Han var ikke forelsket i hun andre. 

Anonymkode: 3b149...e96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med AB ovenfor. Hvis man kun har følelser for den ene påvirkes ikke sexlivet negativt. Spenningen kan gi en boost.

Anonymkode: 415fa...e94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere.

Ja det er litt sånn jeg tenker også, en elskerinne (eller elsker, det kan gjelde begge kjønn, orker bare ikke skrive kjønnsnøytralt) kan tro hun er hovedfokuset seksuelt under en affære imens han er lei av den kjedelige kona som han bare har pliktsex med.

Men så er elskerinnen bare et ekstra tilskudd eller krydder, nesten et forspill som kona høster fruktene av. Ikke at det er positivt for kona at han er utro, men dere skjønner hva jeg mener. 

Så en mann med høyere libido enn vanlig kan være like mye eller lite varsellampe som en som har mindre lyst. 

• Liker 4
Skrevet

De gangene jeg ble bedratt merket jeg et raskt fall i sexlyst hos partner. Hun ene holdt det gående et halvt år, før hun kom med forslag om å gjøre det slutt. Det handlet nok mest av alt om at jeg begynte å kreve at vi gjorde noe med det, men hun viste lite interesse for å ta grep. Hun virket litt overrasket over at jeg var helt enig i å bryte. Deretter lekte hun litt med han andre, gikk lei, og kom krypende tilbake. Da hadde jeg gått videre. Det må sies at jeg hadde mistanker hele veien, men fikk det først bekreftet senere. Så det var naturlig at mine egne følelser også falt. Hun tror nok den dag i dag at jeg ikke aner hva hun holdt på med. 

Samtidig vet jeg jo at det ikke er noen fasit. Noen klarer å kle ut faenskapen, og holde maska. Da er det vanskeligere å oppdage. Men det er mye «skuddsikkert» som også ser ut til å komme opp i lyset. Har sett forhold der sannheten plutselig kommer fram år etterpå, og det går fullstendig til helvete. Utroskap kan være totalt ødeleggende. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Første gangen jeg ble bedratt var det en oppsving i sexlivet mens det pågikk. Vel, liten underdrivelse...typen var til tider helt vill. Men lite nærhet og romantikk i sexen, rått og hardt og mye på hans premisser. I ettertid fikk jeg halt ut av han at han fyrte på spenningen i å ha to.

Andre gangen (annen mann) var det helt annerledes. Muligens fordi jeg ble var på den samme tendensen til at han endret seg og ble hardere og råere slik at lysten min forsvant helt i mistenksomhet. Hadde ikke sex de siste tre månedene før han la kortene på bordet.

Anonymkode: 08d02...1fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

@Sphere  og AB under der - Jeg liker ikke å generalisere på kjønn, men tror dere det er en kjønnsforskjell her? 

Jeg er selv kvinne, og vært i forhold hvor jeg har fått lyst på en annen (ikke vært utro da), og da har vel kanskje lyst på partner minsket litt. Akkurat som sexlysten min er litt monogam av seg og i hovedsak retter seg mot en og da tar bort fokus fra eventuelle andre. 

Så ser for meg at hvis jeg hadde vært utro så hadde sex hjemme vært nærmest pliktsex. Kunne ligget og fantasert om en annen og vært kåt og klar, men hadde ikke vært noe gøy å ligge med han som ikke var den jeg tente aller mest på der og da.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, enig med deg over her. Jeg er dame og har opplevd det samme. Var utro i en periode med han jeg var sammen med før, og sexen med han var ganske kjedelig. Det ble bare mer sånn når jeg var med andre, for da ble kontrasten større til den kjedelige sexen med han. Tror ofte det er sånn for kvinner at et annet seksuelt forhold gjør at vi blir mindre ivrige på sex med den faste partneren. Med menn er det ofte motsatt, hvertfall når følelser ikke er involvert. Jeg synes vi like godt kan innrømme at det er kjønnsforskjeller på flere måter når det gjelder sex, for all erfaring viser jo det. Betyr at det ikke finnes individuelle forskjeller, men stort sett så reagerer kvinner og menn forskjellig på mange ting innen sex og forhold. 

Anonymkode: 06afe...456

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

@Sphere  og AB under der - Jeg liker ikke å generalisere på kjønn, men tror dere det er en kjønnsforskjell her? 

Jeg er selv kvinne, og vært i forhold hvor jeg har fått lyst på en annen (ikke vært utro da), og da har vel kanskje lyst på partner minsket litt. Akkurat som sexlysten min er litt monogam av seg og i hovedsak retter seg mot en og da tar bort fokus fra eventuelle andre. 

Så ser for meg at hvis jeg hadde vært utro så hadde sex hjemme vært nærmest pliktsex. Kunne ligget og fantasert om en annen og vært kåt og klar, men hadde ikke vært noe gøy å ligge med han som ikke var den jeg tente aller mest på der og da.

Jeg tror at kjønnsforskjeller kan forklare langt mer enn det vi liker å tenke på, sikkert også her, men som det blir sagt over her finnes det også store individuelle forskjeller. Jeg vet jo om et par menn som plutselig opplevde manglende lyst/ereksjonsproblemer med kona, mens det gikk helt greit med elskerinnen. Der var det en blanding av skyldfølelse, og det at de fikk dekket behovet et annet sted.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker eksen var utro mot meg. Det hun ikke visste var at jeg tenner veldig på cuckold og ble mye mer kåt enn lei meg da hun fortalte om det. Jeg ble jo litt skuffet, men det jeg mest ville vite var hvor stor pikken hans var, om han holdt ut lenge og hvilken stillinger de tok. Jeg vet de brukte beskyttelse, men jeg håper jo at han tok den av da han sprutet slik at han kunne sprute på pupper eller mage.

Så for meg ble sexlivet vårt BEDRE etter av hun var utro mot meg. Jeg tenkte å fortelle om at jeg tente på cuckold, men turte ikke. Og jeg er glad for det nå, for vi har felles bekjente og møtes av og til 😂

Anonymkode: dd39e...3d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker eksen var utro mot meg. Det hun ikke visste var at jeg tenner veldig på cuckold og ble mye mer kåt enn lei meg da hun fortalte om det. Jeg ble jo litt skuffet, men det jeg mest ville vite var hvor stor pikken hans var, om han holdt ut lenge og hvilken stillinger de tok. Jeg vet de brukte beskyttelse, men jeg håper jo at han tok den av da han sprutet slik at han kunne sprute på pupper eller mage.

Så for meg ble sexlivet vårt BEDRE etter av hun var utro mot meg. Jeg tenkte å fortelle om at jeg tente på cuckold, men turte ikke. Og jeg er glad for det nå, for vi har felles bekjente og møtes av og til 😂

Anonymkode: dd39e...3d9

Nesten som en har lyst å spørre om hun nå lever med en mann som du synes er mer mann enn deg. Gresset er grønnere på andre siden av gjerdet.

Anonymkode: 09000...145

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne her. 

I begynnelsen økte sexlysten, jeg var bestandig kåt. 

Anonymkode: bdeef...8d4

Gjest Impressa
Skrevet

Som andre er inne på her var det en oppsving i sexlivet i perioden mens han var utro. Det var fryktelig sårt å tenke på i starten at det ikke var noe med meg eller oss som gjorde at han plutselig kastet seg over meg når han kom inn døra. Drittsekken var kåt fordi han følte seg som Rambo når han sjonglerte meg og hun andre.

AnonymBruker
Skrevet

For min del fortsatte sexlivet som før, verken mer eller mindre. 

Han hadde aldri mistanke. 

Jeg var ung, dum, egoistisk og gjorde det helt uten noen god grunn. 

Anonymkode: 9baf1...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...