Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det her man skal skyte inn svar med tanke på hva man har av erfaring som er relevant for jobben eller under hva kan du bidra med spørsmålet?

Anonymkode: 216eb...2f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, her skal du si at du ser opp til arbeidet som gjøres i bedriften, at deres verdier stemmer med dine egne, at du lenge har fulgt bedriftens annonser på nett, at akkurat denne snakket rett til deg! Du må virke genuint interessert i betong eller hesteveddeløp eller hva kjernevirksomheten er, i dette spørsmålet er det personlig engasjement som teller. 

Så kan du jo si at du har relevant kompetanse (har jobbet som annlegsarbeider eller skrevet master om hesters psykiske helse) som du mener kan bli tatt i bruk og at du vil utvikle deg i denne stillingen basert på dette. 

Dette kan du senere utdype under hva du kan bidra med, men her kan du være enda mer konkret: din kunnskap om gjenvinning av betong kan sikre at byggeprosjektene ikke bare blir levert på tid, men også innenfor fastsatte standarder for bærekraft, eller at du da du skrev masteren var i kontakt med mange hesteeiere som bruker den tjenesten dere selger, slik at du vet mye om målgruppens behov og kan styrke kommunikasjonen mot disse. 

Anonymkode: c07f8...231

AnonymBruker
Skrevet

Samme som over, oppsummert:

motivasjon - hva gir det deg om du får jobben

hva kan du bidra med - hva gir det oss

lykke til 👍🏻

Anonymkode: c07f8...231

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer forskjellig, "fordi det er relevant til ting jeg har gjort før"

Eller den beste " vel, vi lever jo av penger. Så en jobb er kjekkt å ha" "noe må man jo søke på da" 

🙂 mange måter å svare på, er den en jobb du absolutt ikke vil ha så bør du ligge lavt med svaret.

Vil helst  ikke ha noen selv så lenge jeg kan gå på dagpenger.

Anonymkode: 7070d...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...