AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #1 Del Skrevet 25. mai 2019 Tatt kjemisk peeling tre ganger nå, hos anerkjent hudpleier. Sist jeg gjorde det er en uke siden. Jeg syns huden ser eldre ut. Hun behandlet særlig pannen, som jeg har en del dype linjer i. Men dette syns jeg ser verre ut nå. Er det en overgangsfase som er vanlig etter behandling eller er det faktisk slik at huden kan blir "verre" av slik peeling? Jeg spurte henne da jeg kom til konsultasjon "botox eller peeling", hun sa peeling ville være mer enn bra nok for meg, men mtp pris, kunne jeg like gjerne tatt botox noen med erfaring? Jeg har gått gjennom en dyp sorg, mistet to nære i dødsfall og syns huden ble markant påvirket av dette på kort tid, derfor jeg ønsker gjøre noe med det for å forhåpentlig se litt mer fresh ut snart Anonymkode: 4c377...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #2 Del Skrevet 26. mai 2019 Kan være det vil ta uker eller måneder for huden å komme seg skikkelig etter en slik påkjenning. Tok laserbehandling selv og huden brukte lang tid på å gå tilbake til normalen. Tror du må ta tiden til hjelp, og eventuelt bruke noe slags etterbehandling for å hjelpe huden restituere seg. Kan være lurt å lese andres erfaringer rundt forskjellige typer behandlinger før man går i gang med noe. Anonymkode: 0a895...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #3 Del Skrevet 26. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være det vil ta uker eller måneder for huden å komme seg skikkelig etter en slik påkjenning. Tok laserbehandling selv og huden brukte lang tid på å gå tilbake til normalen. Tror du må ta tiden til hjelp, og eventuelt bruke noe slags etterbehandling for å hjelpe huden restituere seg. Kan være lurt å lese andres erfaringer rundt forskjellige typer behandlinger før man går i gang med noe. Anonymkode: 0a895...df0 Takk for svar. Jeg har ikke tatt en veldig sterk slik kjemisk peeling, brukt melkesyre og glykolsyre (ahasyrer), det skal være en moderat peeling, hverken altfor mild eller sterk. Huden var nydelig de første tre dagene, så litt flassing, så nå, halvannen uke etter ser den bare tørr ut og føles stram. Skulle heller tatt fillers eller botox, men er generelt skeptisk til slikt...Hm,får håpe huden kommer seg Anonymkode: 4c377...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Del Skrevet 27. mai 2019 Jeg har brukt noen veldig kraftige a-vitaminkremer. Vet ikke om det blir på samme måten men får ihvertfall masse rynker i en periode og huden blir tørr og stram. Etter 2-3 uker er alt borte og huden stråler igjen. Kjør på med masse fukt! Anonymkode: 8ad81...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Del Skrevet 27. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg har ikke tatt en veldig sterk slik kjemisk peeling, brukt melkesyre og glykolsyre (ahasyrer), det skal være en moderat peeling, hverken altfor mild eller sterk. Huden var nydelig de første tre dagene, så litt flassing, så nå, halvannen uke etter ser den bare tørr ut og føles stram. Skulle heller tatt fillers eller botox, men er generelt skeptisk til slikt...Hm,får håpe huden kommer seg Anonymkode: 4c377...a74 Som hun over sier så er det lurt å pøse på med fukt. Finnes egne post-laser/peel kremer også. Men slik info regner jeg med du fikk fra behandler Hyaluronsyre fillers er det ikke noen grunn til å være skeptisk til når det kommer til å bruke de til å fylle ut linjer/rynker. Så lenge behandlingen blir utført av en erfaren, seriøs behandler. Anonymkode: 0a895...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 27. mai 2019 #6 Del Skrevet 27. mai 2019 Resultatene ser du ikke før etter en tid. Bruk mye fukt og høy solfaktor. Jeg synes en seks ukers kur er ok med en 30% peeling en gang i uken for å få effekt. En enkel peeling vil ikke gi stor effekt annet enn at du får tørket ut evt urenheter. Tenker du pris så er det bortkastet å gjøre dette i salong. Kjøp glykolpeel på nett å bruk det hjemme. Denne type hudbehandling bør brukes på vinterstid da huden ikke skal ha soleksponering. Det kan bla før til pigmentflekker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macronen Skrevet 28. mai 2019 #7 Del Skrevet 28. mai 2019 Ja, du vil se verre ut en periode før alt det døde gamle etsede hudcellene ramler av. Hun har sikkert gitt deg kremer og oversikt over hva du skal gjøre eller ikke gjøre de nærmeste ukene, har hun ikke gjort det er hun ikke en bra hudpleier. Jeg vet at en del amerikanerne tar syre behandlinger hjemme og sverger til CeraVie hudkrem etterpå. ( nå på Boots apotek). Syrebehandlingen har jo fjernet absolutt all fuktighet på overflaten, det tar tid for huden å gjenfinne balansen og derfor må du tilføre fuktighet utenfra. Jeg sverger til Dior Life Sorbet etter at jeg fikk svidd av ansiktet av en ansiktsmaske kjøpt i butikk (!!) Jeg var helt ødelagt, så ut som jeg hadde førstegrads forbrenning i ansiktet og var tørr som trekkpapir og så ut som jeg var 80 år. Jeg klasket på en haug av life sorbet og våknet neste morgen helt som ny. Nei, jeg er ikke betalt eller ansatt hos Dior, men den kremen var rett og slett et mirakel!. Er du misfornøyd, så oppsøk hudpleieren igjen, du skal få så mye informasjon at du ikke går rundt å lurer. Jeg beklager sorgen. Jeg vet at det tar hardt på huden å være i sorg og oppleve traumer. Jeg har vært veldig syk og «våknet» ti år eldre. Huden var en katastrofe og jeg så fryktelig gammel ut. Det som hjalp meg var at jeg kjøpte NuFace fra England som jeg bruker hver dag, den løfter og strammer og blumper opp huden min og rynker blir ekstremt mindre fremtredende men man bør bruke den daglig. Dernest har jeg brukt The Ordinary preparatene. De er super billige og ser billige ut men du kan kjøpe det samme hos hudpleier og betale 100 ganger mer. De er sterke, effektive og de har preparater for all slags hud. Jeg håper du får tilbake ditt gamle jeg igjen, vær snill mot deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Del Skrevet 29. mai 2019 Kan jo være stress også, siden du nevner at du nettopp mistet noen? Husk å bruke SPF når du tar kjemisk peeling, men det vet du sikkert Anonymkode: 83af7...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå