Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stod bak en dame i kassa i butikken i dag, hun skulle betale men kortet ble avvist. Hun forsøkte flere ganger, han som satt i kasse forsøkte ikke engang å forklare henne at det ikke var dekning på kortet. Det dro ut veldig lenge før jeg sa at jeg kunne betale for henne. Hun skulle bare ha et brød til 12.50. Da ba han MEG om å forklare henne det 🤔 makan til passiv butikkmedarbeider. 

Fikk betalt for henne og forhindret at køen ble noe særlig lenger. 

Hva gjør du når den foran deg ikke kan betale?

Anonymkode: 33466...daf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en liten sum så kan jeg godt betale for vedkommende, men ikke hvis det er snakk om en større sum. Det har jeg ikke råd til..Jeg tenker at det er den som sitter i kassa som bør fortelle vedkommende at det ikke er dekning på kortet, det er ikke kundene sitt ansvar å gjøre det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke at manglende dekning er den eneste grunnen til at det står avvist. I en av butikkene her jeg bor står det ofte avvist når jeg (og fler) handler. Prøver 3-4 ganger og til slutt går det. Noen av de nye som jobber der prøver gjerne å forklare at det er fordi man ikke har bok penger, til manges store flause, heldigvis går det som oftes etter noen forsøk. Til ekspeditørens store flause. 

Anonymkode: 28022...e70

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

En dame bak meg i køen betalte for meg en gang, en større sum og så vipset jeg beløpet. Var alene med barna noen dager og kortet var ikke mulig å betale med. Det var fantastisk gjort :roser:

Mitt kort ble plutselig avvist på enkelte terminaler, var ikke pga manglende dekning. 

Anonymkode: fd362...367

• Liker 7
Skrevet

Blir kortet mitt avvist er det fordi det ikke er dekning.  Har aldri opplevd at det har blitt avvist av andre grunner.  Da bruker jeg selvsagt mastercard. Det har vel de fleste andre også sånn i tilfelle.  Jeg hadde ikke betalt for en kunde foran meg som fikk kortet sitt avvist med mindre det var et småbeløp som TS beskriver, et brød til 12,50. 

Skrevet

Eg har slitt med det samme. Grunnen; utslitt chip på kortet. Det skjedde uansett hvilket beløp jeg skulle betale, og hadde ikke noe med dekningen på kortet. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Skjedde meg for noen uker siden. Avvist i butikk 1. Avvist i butikk 2. Begge butikkene lå i kjøpesenter. I butikk utenfor kjøpesenteret funket kortet fint. Og jeg var helt sikker på at det var dekning, men ble likevel forklart at jeg nok hadde brukt opp pengene mine...

Endret av Kontormus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, fått avvist kort i enkelte butikker selvom jeg har godt med penger på kortet. 

Anonymkode: 481b7...855

Skrevet

Jeg har observert at noen kunder som har kortproblemer vippser beløpet til en av de ansatte, og så betaler den ansatte regningen med sitt private kort mens kunden får kvitteringen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i butikk og er enig at det var dårlig service, men har jobbet i butikk selv og man opplever avviste hele tiden. Og man har ikke noe mer info enn kunden om årsaken. Ja, mest sannsynlig er det ikke dekning, men om man begynner å spekulere så kommer kunden med den ene forklaringen etter den andre som er helt irrelevant og uinteressant for kassemedarbeideren. Det er bare å holde kjeft og la kunden bestemme om de vil prøve i det uendelige eller la varene bli igjen.

Anonymkode: 0fd46...a4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne betalt om det var småbeløp. Også kommer det an på hva det er de skal handle. Var en gang jeg handlet, da det sto to barn foran meg med 4-5 sjokolader. De manglet penger til 1 av sjokoladene, men da tilbød jeg meg ikke å betale for dem. Sjokolade er liksom ikke så nødvendig. Men ett brød, dopapir eller noe lignende kunne jeg ha betalt. 

Anonymkode: 9d314...892

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv, men jeg får 1 av 3 beskjeder :

Godkjent, ikke godkjent og avvist. Ikke godkjent = ikke dekning. Avvist = kortet kan ikke benyttes. Jeg får alt for ofte beskjed om at det er avvist, hele kortet blir det. Når det skjer funker hverken matkortet, brukskortet eller mastercard, fra samme bank, selv om det står tusenvis av kroner der. Det skjedde aldri med den forrige banken min.

Så det kan være mye rart som er årsaken til at kort ikke fungerer. 

Anonymkode: b0c64...d41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får avvist av og til, selv om det er dekning. Da bruker jeg et annet kort. 

Ikke opplevd en sånn situasjon som den i trådstarten, men det som ble skrevet lengre opp om å legge ut for vedkommende og få det vipset senere, høres ut som en god løsning. Om det er noen jeg ikke kjenner så ville jeg ikke tilbutt å betale om beløpet var stort, men på småbeløp ville jeg stolt på at vedkommende var ærlig og vipset meg pengene senere.  

Anonymkode: 57f94...d4d

AnonymBruker
Skrevet

Brød til 12,50? Det må være i byen, her i distriktet koster brød fra 30 og oppover.

Anonymkode: 78bed...705

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

'Alle' har vel opplevd å ikke ha dekning på konto en gang i livet. Løsningen er å ta frem mobilen og overføre fra den ene kontoen til den andre, betale med et annet kort, eller å gå derfra. 

Har heldigvis aldri  vært i situasjon nr 3.

Anonymkode: 7faf5...dfb

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg alltid 2 kort i lommeboka, så får jeg ikke brukt det ene, får jeg brukt det andre. Men hadde en periode det var noe galt med chipen, da ble det avist overalt, så måtte bare skaffe nytt kort. 

Anonymkode: e6049...a58

AnonymBruker
Skrevet

Har fått det ved feil kode også. Vanligvis står det da feil kode, men det kan stå avvist. 

Anonymkode: bc461...a96

Skrevet

Da jeg jobbet i kasse for veldig mange år siden, ble det oppgitt forskjellige koder som årsak til at kortet ble avvist. De forskjellige kodene hadde forskjellig betydning, og en av betydningene kunne være at kortet manglet dekning.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet i butikk stod det «ikke godkjent» om det ikke var dekning, og «avvist» om det var noe galt med kortet/feil kode/ikke kontakt.

Anonymkode: 9a3e8...2b0

AnonymBruker
Skrevet

Skjedde med kortet mitt nå nylig. Funket ikke på Rema-butikker, men virket på andre butikker. Hadde selvfølgelig ikke noe med dekning å gjøre, tar jo to sekunder å sjekke kontoen via app uansett hvis man er usikker. Regner med chippen var slitt, så bestilte nytt.

Anonymkode: 574aa...aa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...