Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 30-årene, og jeg synes det er slitsomt å ha venner! De fleste venninnene mine, har verken barn eller kjæreste, mens jeg har begge deler. Noen jobber ikke engang, noen går skole, men alle drikker stort sett hver helg og litt midt i uka.

Jeg har barnefri to helger i mnd'en og de bruker jeg på kjæresten, fordi vi har lite tid sammen i ukedager, pga jobb. Jeg har tid til besøk i ukedager og jeg har også tid i de barnefrie helgene, til å ta en middag el. Men festing har jeg slutta med.

Mitt forhold er på 5.året, og med så lite alenetid jeg har, frister det ikke lenger med hjemmefester og byturer. Jeg og kjæresten går kanskje ut én gang annenhver måned, og det er helt rolige greier; en middag og noen drinker på byen. Han matcher meg bedre enn venninnene mine, og det er deilig å slippe alt styr som fylla ofte medfører. 

Og jeg er drittlei av å få høre fra spesielt én venninne, at "du prioriterer bare han". Nei, jeg prioriterer å ikke drikke så jævlig mye! For det gir meg ingenting å ligge fyllesyk hver søndag! Og hvorfor er det en selvfølge at jeg skal bli med venner ut annenhver helg? Hvorfor besøker ingen meg, bare fordi jeg har barn? De har jo plenty av tid, så det står ikke på det. Noen ganger er det ikke tilstrekkelig å gå ut på middag og ta ett par øl til maten heller. Det blir ofte som ett vors for denne venninna mi, med mas om at jeg må "bli med videre", eller at hun blir halvfull til middagen, og hun selv går videre på fest.

Er det lov å kutte ned på alkohol, uten at kjæresten får skylda for mine valg? Jeg er så lei av å føle at jeg må forsvare meg bestandig, det gjør at jeg mister lysta til å omgåes mange venninner og heller bare sitter hjemme. Jeg føler ikke jeg når frem når jeg prøver å si det som det er heller. Hva mer kan jeg gjøre? Må jeg bli kvass å si "Respekter meg eller kutt meg ut"?

Anonymkode: 0eff9...46d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres mer ut som du har gått i kjærestefella, enn at venninnen din er en energityv. Det er helt lov å ha forskjellige interesser, men om det var gå ut og spise/drikke dere pleide å gjøre før, er det ikke rart at hun fortsetter i samme spor. Og heller ikke rart at hun gjerne vil ha med deg på samme opplegg som før. Når det er sagt så er det så klart lov å invitere venner hjem på middag også. Om de aldri kommer, ja, så vet du hva sags vennskap dere har.

Anonymkode: 00fb7...77f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare si nei, drit i hva de sier. Du trenger ikke forsvare noe som helst.

Anonymkode: dd683...505

AnonymBruker
Skrevet

30 "årene" ? 

Høres mer ut som at dere er i 20 årene

Anonymkode: e0ed3...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...