Gå til innhold

Pusset opp leilighet for 1.5 år siden - dette vil jeg endre!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

For vel et og et halv år siden pusset jeg opp min leilighet, men i etterkant er det en hel del ting jeg angrer på at jeg gjorde! sitter og lurer på om jeg skal jobben med å gjøre endel endringer...

Bare så det er sagt: dette er ikke en leilighet jeg kommer til å bo i lenge!

Jeg la kirsebærlaminat i stue, kjøkken og gang. Dette anger jeg på nå - den ser veldig matt ut,ligger nesten en gråaktig hinne på den konstant og har prøvd alle tenkelige produkter for å få det rent!skitten synes veldig godt. I soverommene la jeg eik - dette er jeg fornøyd med, ser fresht og rent ut! Har lyst til å legge eikelaminat (parkett blir for dyrt; dessuten vil jeg ikke legge for mye penger i det siden jeg nok selger den om ikke lenge - 1 års tid) i stue og kjøkken, og sort skifer-laminat i gang.

Jeg angrer også på at jeg ikke tok ut den fæle hjørnekaminen som står der - urk!!!! er det mye arbeid å få denne tatt vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har overhodet ikke peiling på laminatgulv, men det første som slo meg er om du kan ha brukt grønnsåpe når du vasker. Grønnsåpe er kun til ubehandlede gulv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enda en

jeg tenkte det samme som sixx. Grønnsåpe kan også legge igjen et (nærmest?) uløselig belegg (et slags salt) som kan være årsaken til at du ikke får fjernet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med vinduspuss-diskusjonen som var her for noen uker siden, var det noen som fortalte at de bruker Nylonvask til vaska av laminat. Dette ga visst skinnende gulv. Kanskje verdt et forsøk før du evt. skifter ut gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nylonvask? Hva er det? Har faktisk ikke brukt grønnsåpe,vasker stort sett med ajax og eget produkt for laminatgulv.Mulig det har blitt vasket en gang eller to med grønnsåpe,men generelt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonvask? Hva er det? Har faktisk ikke brukt grønnsåpe' date='vasker stort sett med ajax og eget produkt for laminatgulv.Mulig det har blitt vasket en gang eller to med grønnsåpe,men generelt ikke.[/quote']

Nylonvask er et vaskemiddel (vidundermiddel?) på tube. Du får kjøpt det i vanlige matbutikker. Mellomblå tube. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta

Jeg ble fortalt at vanlig Zalo kan brukes til gulvvask også. Det er egentlig det beste til det meste, for det etterlater ikke noen rester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du har fått noe som ligger som en hinne på gulvet prøv å vaske det med middel for å få vekk gulv polish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...