Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

:-( Hva skal jeg gjøre med en en 34 år gammel kjæreste som er på grisefylla minst to ganger i uka.....

Hører med til historien at han har skikkelig angst for å binde seg. Han har vel bare hatt et forhold som har fungert ordentlig i hele sitt liv!!! og det var for 10 år siden... Finnes det håp for at han kan roe seg ned mon tro...??

Jeg vil jo gjerne ha et stabilt forhold etterhvert. Syns han er en kul gutt, men er det utopisk å tro at det er meg han roer seg ned med???... Vi har vært sammen et halvt år... og jeg begynner å bli frustrert

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Høres ut som MIN ex du snakker om! Samme alder, ett forhold for 10 år siden (pluss meg, da, for et-to år siden)... men det er vel flere av dem der ute.

Jeg trodde også at denne fyren ville roe seg (MIN ex, altså) og vokse i forholdet, etc. Men hos mange menn sitter ungkarslivet i blodet. De gangene jeg torde ta det opp med ham fikk jeg ikke svaret jeg ønsket, men han sa at han ikke VAR den typen som jeg kanskje ønsket at han skulle være.

Gjest 3. gjest
Skrevet

Min erfaring tilsvarer gjest nr.2 sin. Noen lar seg ikke forandre og vil ikke forandres. Jeg har også fått høre: "Jeg er bare ikke den type menneske du vil jeg skal være." (Han hadde mer innsikt enn meg, som på en måte ikke ville innse det.)

Det ble slutt etter fire år.

Skrevet

Hmm.... grisefylla + stabilt forhold = ganske umulig. Jeg ville ikke hatt det sånn... Skjønner frustrasjonen din godt jeg. Når man har vært sammen et halvt år er det greit å få vite hvor landet ligger - er forholdet noe å satse på eller ikke...?

Du må jo snakke med han hvis det plager deg. Du kan jo såklart vente på at han roer seg ned, men hva om han ikke gjør det? Hva om dere er sammen i flere år og han holder på likedan? Og at du etter et visst antall år setter han opp mot veggen og sier hva du mener - for så å få beskjed om at han ikke er interessert i å roe seg ned?

Nå var jeg veldig pessimistisk her, men det kan jo skje. Eller han kan finne ut at han vil roe seg og at han er ferdig med "ungkarslivet". Vanskelige greier.

Gjest Lala..
Skrevet

Min fyllefyr har roet seg.. Var jo mye på fylla før jeg også. Nå er det hvertfall under 10 ganger i året på meg og kanskje et par flere ganger på han 15?. Jeg roet meg først da selv om jeg er yngst. Jeg hater fortsatt de gangene han drar ut.

Konklusjon: Det er mulig, men kan ta veldig lang tid og mye energi. Spørsmål: Er han verdt det?

Gjest gjest1
Skrevet
:-( Hva skal jeg gjøre med en en 34 år gammel kjæreste som er på grisefylla minst to ganger i uka.....

Hører med til historien at han har skikkelig angst for å binde seg. Han har vel bare hatt et forhold som har fungert ordentlig i hele sitt liv!!! og det var for 10 år siden... Finnes det håp for at han kan roe seg ned mon tro...??

Jeg vil jo gjerne ha et stabilt forhold etterhvert. Syns han er en kul gutt, men er det utopisk å tro at det er meg han roer seg ned med???... Vi har vært sammen et halvt år... og jeg begynner å bli frustrert

Ha ham så lenge du kan klare å leve med problemet hans, men sørg for guds skyld for å ikke bli gravid med ham. Denne fyren har et alkoholproblem, og det kan han ikke gjøre noe med før han selv ser at det faktisk er et problem. Om du blir gravid kan det hende han lover å skjerpe seg når ungen kommer. Og så kommer ungen, og da lover han å skjerpe seg når ungen blir litt større og begynner å skjønne ting. Og så når ungen er tre år og begynner å skjønne ting, så holder han seg heller unna til ungen har lagt seg kanskje for at ikke ungen skal behøve å oppleve fylla.

Nei - dette går nemlig ikke over av seg selv, det kan jeg love deg. Du må se på hva du selv orker å leve med, og handle deretter.

Skrevet

Det er utrolig hva vi kan venne oss til å leve med !

Det finnes mennesker som lever med misbrukere (alkohol etc.) og som har mistet allt av selvverd og lever kun på misbrukerens premisser. Derfor begrepet "medavhengig" om de pårørende. Det som er skummelt er at dette ikke skjer over natten, men gradvis......

Det er masse mennesker som har kastet bort flere år, eller hele livet på et menneske som skulle skjerpe seg hvis bare.....

Røm ! Løp ! Kom deg bort !

Skrevet

Det er utrolig hva vi kan venne oss til å leve med !

Det finnes mennesker som lever med misbrukere (alkohol etc.) og som har mistet allt av selvverd og lever kun på misbrukerens premisser. Derfor begrepet "medavhengig" om de pårørende. Det som er skummelt er at dette ikke skjer over natten, men gradvis......

Det er masse mennesker som har kastet bort flere år, eller hele livet på et menneske som skulle skjerpe seg hvis bare.....

Røm ! Løp ! Kom deg bort !

Skrevet

Fanny, - hva med morsomsorgfølelsen da? Det er jo den som slår inn i full forelskelse, - den at man skal forandre på andre, slik at andre kan passe inn i sin egen lykkeverden.

Problemet med drømmer er at man ikke kan gjøre noe med dem.

Waco

Skrevet

Morsomsorgsfølelsen..... Jada har vært der, hvis bare han var sånn, og hadde han bare ikke vært slik.... DA hadde det vært så bra så ...... å skape en mann i mitt bilde.....

Den tid er forhåpentligvis forbi , når vi vil forandre andre handler det vel egentlig om oss selv.... Men jøss - jeg har brukt mye tid på å "hjelpe" folk som ikke ville bli hjulpet.

Morsomsorgen skal brukes på det den er ment for : Barna ! Der har du meg.... :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hadde du vært den han roet seg ned med, så ville du nok merket det allerede. Så ta han som han er, eller finn deg en du ønsker å satse videre på. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...