Gå til innhold

Hvorfor er jenter fra kyst-Norge søtere enn jenter fra andre steder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dagens merkeligste spørsmål:

Hvorfor er dere jenter fra kyst-Norge søtere enn jenter fra andre steder i Norge?

mann 34år som måtte bare spørre 😃

Ha en fin lørdagskveld 👍🏻

Anonymkode: 81def...38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke hørt om alle sjømennene fra lenger sør i Europa som titt og ofte la til kai? På Sunnmøre er det godt kjent at det plutselig ble født så mange mørkhårede barn et knapt år etter spanske skip hadde lagt til kai. Mystiske greier...

Og et par-tre generasjoner senere ser man jo fortsatt resultatene.

:rolleyes:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, applestories skrev:

Har du ikke hørt om alle sjømennene fra lenger sør i Europa som titt og ofte la til kai? På Sunnmøre er det godt kjent at det plutselig ble født så mange mørkhårede barn et knapt år etter spanske skip hadde lagt til kai. Mystiske greier...

Og et par-tre generasjoner senere ser man jo fortsatt resultatene.

:rolleyes:

Jeg tror nok ikke det nødvendigvis er BARE på grunn av spanjoler. De sier at folk på vestlandet har de samme genene som irene, og der er det jo også en del mørkhårede, og rødhårede mennesker. På Sunnmøre er det også mange rødhårede....så jeg tror nok at mørke gener ikke nødvendigvis kommer fra Spania. Jeg tror kystmennesker i alle år har hatt større tilbøyelighet til å "blande seg" med andre nasjonaliteter, siden det er ved kysten handelen med andre land har foregått.
Det jeg vil frem til er at på vestlandskysten er det naturlig å tenke seg at gener fra både Spania (men ikke utelukkende Spania), Tyskland, Irland, England, Frankrike og Portugal er innblandet i de norske genene. Og helt sikkert andre nasjonaliteter også.
Og ikke minst, det er derfor vestlandskvinnene er så vakre (og mennene ofte har estetisk pene ansikter og er kjekke).

Anonymkode: 7d107...369

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok ikke det nødvendigvis er BARE på grunn av spanjoler. De sier at folk på vestlandet har de samme genene som irene, og der er det jo også en del mørkhårede, og rødhårede mennesker. På Sunnmøre er det også mange rødhårede....så jeg tror nok at mørke gener ikke nødvendigvis kommer fra Spania. Jeg tror kystmennesker i alle år har hatt større tilbøyelighet til å "blande seg" med andre nasjonaliteter, siden det er ved kysten handelen med andre land har foregått.
Det jeg vil frem til er at på vestlandskysten er det naturlig å tenke seg at gener fra både Spania (men ikke utelukkende Spania), Tyskland, Irland, England, Frankrike og Portugal er innblandet i de norske genene. Og helt sikkert andre nasjonaliteter også.
Og ikke minst, det er derfor vestlandskvinnene er så vakre (og mennene ofte har estetisk pene ansikter og er kjekke).

Jeg er fra kysten og veldig mørk. Så trodde at genene mine kom fra de områdene du nevner.

Men neida, ifølge My heritage sin test har jeg gener fra Øst-Europa og Afrika(!)

Aner ikke hva forfedrene mine har drevet med.. 🤪

Anonymkode: 29b9f...71f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra kysten og veldig mørk. Så trodde at genene mine kom fra de områdene du nevner.

Men neida, ifølge My heritage sin test har jeg gener fra Øst-Europa og Afrika(!)

Jepp, det var det jeg mente med at det helt sikkert var andre nasjonaliteter også, i tillegg til Spania, Portugal, Frankrike, Irland etc (som er de som er mest vanlig å nevne, når man skal gi andre nasjonaliteter "skylda" for mørke vestlendinger).
Jeg er ikke overrasket over at du har gener fra Øst Europa og Afrika. Tror nok de fleste av oss er "blandingsdyr" når alt kommer til alt. Og det er viktig at gener blander seg, ellers risikerer man at arvelige sykdommer sprer seg. Og så er det jo kjekt at vi alle er forskjellige!

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det Polen?

Anonymkode: 03c28...b6b

Skrevet

Det synes ikke jeg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var det Polen?

Anonymkode: 03c28...b6b

Så spesifikk er ikke den testen. Men det var Øst-Europa (Russland, Polen og Ungarn) som kom opp, pluss Baltikum. Og altså den lille prosenten Afrikaner 😅 Og ja, glemte at jeg er litt finne også!

I dette tilfellet tror jeg østeuropeerne kom over land og ikke via båt. Det stemmer med historier fortalt av eldre familiemedlemmer. Var arbeidsinnvandring for et par hundre år siden også...

Afrikansk DNA er verre å forklare. Men det ga mening til en del ting, bla at min mormor pleide å si at min far lignet på en hvit Sammy Davies Jr., hvis noen husker ham... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...