AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #1 Skrevet 25. mai 2019 Jeg er i en litt vanskelig situasjon med min ekssamboer - far til mine barn. Han har et enormt kontrollbehov, og har gjennom hele vårt forhold snakket meg ned, kontrollert hver eneste bevegelse så og si, snakket ned min familie og venner. De siste årene av forholdet vårt ble han mer og mer ekstrem, begynte å røyke hasj, utøvde vold mot meg, både psykisk og fysisk, men da han klabbet til det ene barnet vårt var da jeg virkelig fikk opp øyene og dro. Bv ble involvert, og saken ble henlagt mot at jeg hadde hovedomsorgen og det ble anbefalt at han hadde minimalt med samvær, evt samvær med tilsyn av meg. Han har hatt barna en håndfull ganger siden saken ble henlagt, og ved det ene tilfelle klabbet han til det ene barnet vårt igjen. Noe som har gjort at jeg nå holder tilbake samvær (har rådført meg med familievernkontoret). Jeg ønsker full foreldrerett. Men han nekter selvsagt skrive under på noe, og han nekter å ta det til retten (selvom dette er noe jeg regner med han uansett vil bli innkalt til uavhengig om han nekter eller ikke) Samtidig oppi alt dette så kjenner jeg på litt dårlig samvittighet. Dette er hans barn også, men jeg føler meg ikke trygg på at han har samvær med de alene. Han legger jo all skyld over på meg, jeg er en forferdelig mamma og barna kommer til å hate meg. Hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymkode: 78e17...edd
stan Skrevet 25. mai 2019 #2 Skrevet 25. mai 2019 Er situasjonen slik du beskriver bør du kreve foreldre ansvaret alene. Hvis han nekter så får retten avgjøre. Han bør heller ikke ha samvær med barna alene. BV kan ordne med samvær med tilsyn. At han slår barna, særlig i denne situasjonen, viser at han overhodet ikke har kontroll over seg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #3 Skrevet 25. mai 2019 Har vært i nesten lignende situasjon. Rett etter forholdet var jeg så svak psykisk, at jeg klarte ikke forsvare meg i det hele tatt. Var redd for å gå imot han på noen som helst måte. Men etter ett par år, når jeg ble sterkere, dro jeg han til mekling på familievernkontoret og mekling hos en advokat, uten nytte. Etter det, oppsøkte jeg advokat og tok han til retten. Med den sakkyndige på min side og en flink advokat, har jeg idag endelig hovedomsorg og han har samvær annenhver helg. Anonymkode: 4cd69...a56 2
Henriette. Skrevet 25. mai 2019 #4 Skrevet 25. mai 2019 Hvor gamle er barna? Har du anmeldt faren? Vitner på at han har slått barna? I så fall hadde jeg nekta samvær uten tilsyn og latt han ta det til retten om han ikke er fornøyd med det.
Fru Uperfekt Skrevet 25. mai 2019 #5 Skrevet 25. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i en litt vanskelig situasjon med min ekssamboer - far til mine barn. Han har et enormt kontrollbehov, og har gjennom hele vårt forhold snakket meg ned, kontrollert hver eneste bevegelse så og si, snakket ned min familie og venner. De siste årene av forholdet vårt ble han mer og mer ekstrem, begynte å røyke hasj, utøvde vold mot meg, både psykisk og fysisk, men da han klabbet til det ene barnet vårt var da jeg virkelig fikk opp øyene og dro. Bv ble involvert, og saken ble henlagt mot at jeg hadde hovedomsorgen og det ble anbefalt at han hadde minimalt med samvær, evt samvær med tilsyn av meg. Han har hatt barna en håndfull ganger siden saken ble henlagt, og ved det ene tilfelle klabbet han til det ene barnet vårt igjen. Noe som har gjort at jeg nå holder tilbake samvær (har rådført meg med familievernkontoret). Jeg ønsker full foreldrerett. Men han nekter selvsagt skrive under på noe, og han nekter å ta det til retten (selvom dette er noe jeg regner med han uansett vil bli innkalt til uavhengig om han nekter eller ikke) Samtidig oppi alt dette så kjenner jeg på litt dårlig samvittighet. Dette er hans barn også, men jeg føler meg ikke trygg på at han har samvær med de alene. Han legger jo all skyld over på meg, jeg er en forferdelig mamma og barna kommer til å hate meg. Hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymkode: 78e17...edd Han kan miste foreldreretten ved dom (4-12) Ta en prat med bv, de vil og kunne hjelpe med at møtene far+barn skjer med tilsyn
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #6 Skrevet 25. mai 2019 1 time siden, Henriette. skrev: Hvor gamle er barna? Har du anmeldt faren? Vitner på at han har slått barna? I så fall hadde jeg nekta samvær uten tilsyn og latt han ta det til retten om han ikke er fornøyd med det. Ja, han ble anmeldt men saken ble henlagt.. Jeg holder nå tilbake samvær. Tror jeg er, som ei annen her skriver, så nedkjørt av alle disse årene sammen med han (han har veldig mange narcisistiske trekk) at jeg har en tendens på å tvile om jeg gjør det rette i denne situasjonen, men han er en stor manipulator og bruker alt han kan mot meg når han føler han har mistet kontrollen. I forhold til barna vet jeg at det er 0 sjans for at jeg frivillig lar de ha samvær med han uten tilsyn, da er han nødt til å få den hjelpen han trenger. Bv foreslo sinnemestringskurs, men det var han ikke interessert i (han har jo ikke noe sinneproblem iflg han selv) Jeg har satt krav til han om sinnemestringskurs, psykolog og avrusning. Levere rene prøver over lengre tid. Men med mindre det skjer en drastisk forandring personlighetsmessig så tviler jeg på om det har noe effekt.. Anonymkode: 78e17...edd
Henriette. Skrevet 26. mai 2019 #7 Skrevet 26. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, han ble anmeldt men saken ble henlagt.. Jeg holder nå tilbake samvær. Tror jeg er, som ei annen her skriver, så nedkjørt av alle disse årene sammen med han (han har veldig mange narcisistiske trekk) at jeg har en tendens på å tvile om jeg gjør det rette i denne situasjonen, men han er en stor manipulator og bruker alt han kan mot meg når han føler han har mistet kontrollen. I forhold til barna vet jeg at det er 0 sjans for at jeg frivillig lar de ha samvær med han uten tilsyn, da er han nødt til å få den hjelpen han trenger. Bv foreslo sinnemestringskurs, men det var han ikke interessert i (han har jo ikke noe sinneproblem iflg han selv) Jeg har satt krav til han om sinnemestringskurs, psykolog og avrusning. Levere rene prøver over lengre tid. Men med mindre det skjer en drastisk forandring personlighetsmessig så tviler jeg på om det har noe effekt.. Anonymkode: 78e17...edd Hvis det er bevist at det er rus involvert, og far ikke viser til rene rusprøver så kan du med god samvittighet holde igjen samvær. Det høres ut som du gjør alt riktig med tanke på barna. Skjønner godt at det er lett å tvile på seg selv, men jeg synes det høres helt rett ut å holde igjen samvær nå. Leverer han rene rusprøver, så burde han få samvær med tilsyn for periodene han er rusfri. Stå på, du gjør en god jobb for barna dine ❤
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #8 Skrevet 26. mai 2019 På 25.5.2019 den 19.02, AnonymBruker skrev: Jeg er i en litt vanskelig situasjon med min ekssamboer - far til mine barn. Han har et enormt kontrollbehov, og har gjennom hele vårt forhold snakket meg ned, kontrollert hver eneste bevegelse så og si, snakket ned min familie og venner. De siste årene av forholdet vårt ble han mer og mer ekstrem, begynte å røyke hasj, utøvde vold mot meg, både psykisk og fysisk, men da han klabbet til det ene barnet vårt var da jeg virkelig fikk opp øyene og dro. Bv ble involvert, og saken ble henlagt mot at jeg hadde hovedomsorgen og det ble anbefalt at han hadde minimalt med samvær, evt samvær med tilsyn av meg. Han har hatt barna en håndfull ganger siden saken ble henlagt, og ved det ene tilfelle klabbet han til det ene barnet vårt igjen. Noe som har gjort at jeg nå holder tilbake samvær (har rådført meg med familievernkontoret). Jeg ønsker full foreldrerett. Men han nekter selvsagt skrive under på noe, og han nekter å ta det til retten (selvom dette er noe jeg regner med han uansett vil bli innkalt til uavhengig om han nekter eller ikke) Samtidig oppi alt dette så kjenner jeg på litt dårlig samvittighet. Dette er hans barn også, men jeg føler meg ikke trygg på at han har samvær med de alene. Han legger jo all skyld over på meg, jeg er en forferdelig mamma og barna kommer til å hate meg. Hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymkode: 78e17...edd Det sikreste ift tryggheten til barna er at du har full foreldrerett. Han kan komme på besøk, eller ha barna et par timer av og til, hvis du er trygg på det, men du må vite at barn kan få skader og senskader av slike mennesker. Vær forsiktig. Anonymkode: 6ff96...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå