Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kviet meg for å skrive et sånt innlegg men av en eller annen grunn føles det best å snakke anonymt med fremmede på et fora 😄🙈 enn å lufte tankene med venner og familie. Anyways, var på praksis på en skole nylig(i forbindelse med lærerstudiet) og hadde en kjempefin opplevelse. Noe som i tillegg til oppfordringer fra noen av lærerne der førte til at jeg snakket med ass. rektor og inspektør om å vise interesse i å jobbe som tilkallingsvikar. Skrev ned navn og tlfnummer og hvilke dager jeg kan jobbe. Jeg er foreløpig også tilkallingsvikar på en annen barneskole(stortrives her, men må utvide mine muligheter slik at jeg har noe mer å fylle mine dager på) men nevnte ikke dette der og da, og jeg lurer virkelig på hvorfor jeg ikke gjorde det. Muligens fordi jeg var veldig stresset og måtte rekke toget. 

Så noen dager senere sendte jeg en mail til inspektør og takket for den hyggelige samtalen og jeg var interessert i å jobbe der. Jeg hadde ikke sjekket med nåværende arbeidsplass om om å stille opp som referanse, men gjorde det etter at jeg sendte den første mailen. Nå sitter jeg her og undrer på hvordan jeg skal gå fram uten å virke innpåsliten(eller må man nesten det for å virke interessert?)🤭🤷🏻‍♀️ Tenker at grunnen til at de ikke ringt og spurt kan jo være mange.. at det er lite behov for vikarer på vår/sommer eller at de rett og slett ikke vil ha meg der?🤔 Det gikk jo kjempebra etter min oppfatning av tiden der og måten kjemien med nesten hele personalet var. Jeg er en veldig blid og hyggelig person og er ikke redd for kontakt med nye mennesker og jeg tror også at jeg viste dette der.. Og jeg fikk også en veldig bra rapport fra praksislæreren.. 

Jeg er fortsatt like interessert i å jobbe der, men hvordan skal jeg «følge opp oppfølgingen» og legge til at jeg faktisk har referanse fra to i skoleledelsen i nåværende arbeidsplass? Har erfaring fra både skole og SFO. Noen tips? Kan jo også være at mailen min havnet på søppelpost og at inspektøren ikke har sett den? Holder på å bli gal.. Dette ble langt, men takk for dere leser dette! 

Anonymkode: 82763...10d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har nok fått beskjeden og tar kontakt om de trenger deg. For alt du vet har de flere på blokka. Jeg tror ikke jeg ville mast mer. 

Anonymkode: 1d26a...73a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet til jeg hørte noe fra de. De vet at du er interessert, og ringer helt garantert hvis de trenger flere folk og hvis du er aktuell. 

Anonymkode: 3c4c7...bef

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fortsatt like interessert i å jobbe der, men hvordan skal jeg «følge opp oppfølgingen» og legge til at jeg faktisk har referanse fra to i skoleledelsen i nåværende arbeidsplass? Har erfaring fra både skole og SFO. Noen tips? Kan jo også være at mailen min havnet på søppelpost og at inspektøren ikke har sett den? Holder på å bli gal.. Dette ble langt, men takk for dere leser dette! 

Har selv personalansvar i min jobb, jeg kan garantere deg at om vedkommende er oppegående så havner ikke slike mail i noe søppelpost. Og om de gjør det så sjekkes denne ut hele tiden også, dette er man oppmerksom på.

Ville ikke direkte mase heller, gi det litt tid så kan du følge opp med "videre opplysninger i saken". Det vil aldri telle negativt for deg uansett, heller tvert om. Men ikke vent alt for lenge heller! Jobben kan være besatt av andre, og de trenger ikke nye folk, men det betyr ikke noe om du vil følge dette opp videre slik sett.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for betryggende svar folkens! Har fortsatt håp om at jeg kan få en plass der. Jeg skal muligens tilbake til skolen om en stund kanskje rett før sommerferien for å levere noe jeg lånte av rektor. Det er også mulig jeg kan trenge det jeg har lånt, i en kort periode til, så kanskje jeg spør rektor om å forlenge lånet litt. Burde jeg nevne for rektor(i tillegg) om interessen min? Eller hva om jeg møter på ass.rektor eller inspektøren mens jeg er der, skal jeg bare hilse og ikke nevne noe ang jobb? Dette høres sikkert litt dumt og desperat ut, men denne arbeidsplassen liker jeg veldig godt og tror at jeg kommer til å trives der om jeg får sjansen i fremtiden 🙏🏻 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Har selv personalansvar i min jobb, jeg kan garantere deg at om vedkommende er oppegående så havner ikke slike mail i noe søppelpost. Og om de gjør det så sjekkes denne ut hele tiden også, dette er man oppmerksom på.

Ville ikke direkte mase heller, gi det litt tid så kan du følge opp med "videre opplysninger i saken". Det vil aldri telle negativt for deg uansett, heller tvert om. Men ikke vent alt for lenge heller! Jobben kan være besatt av andre, og de trenger ikke nye folk, men det betyr ikke noe om du vil følge dette opp videre slik sett.

Hvor lenge er for lenge? 😕 Tror det er rundt en måned jeg sendte mailen. 

-TS

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er for lenge? 😕 Tror det er rundt en måned jeg sendte mailen. 

-TS

Da kan du følge dette opp nå. Overhodet ikke noe problem. Bare skriv at du har noen tilleggsopplysninger og at du vil meddele bedriften dette. Hva har du å tape da? Ikke noe som helst. Har de avskrevet deg er dette kjørt uansett. Om ikke vil det bare teller positivt for deg. Søkere som viser genuin interesse på stillinger jeg lyser ut, ville jeg aldri sett forbi uansett. Ikke sikkert jeg svarer ja, men vil hele tiden vurdere saken. Det er bare ikke negativt på noen måte. Du viser at du vil ha jobb! og det vil arbeidsgiver sette pris på uansett. En måned? Det kan umulig oppfattes som mas.  Jeg uttaler meg hele tiden om søkere langt utover min avdeling, og det verste er ikke søkere som faktisk viser interesse, heller stikk motsatt. Som sagt har de avskrevet deg?  Da har du ikke noe å tape uansett. Og en måned? Oppfatter de dette som mas, er de totalt inkompetente :)

Og husk en ting, om du ikke får et ja er det ikke sikkert det er deg det er noe galt med. Mange ganger at man da har interne kandidater man ansetter. Da er det bare å kaste seg på neste gang det lyses ut en stilling. 

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Nå var ikke dette akkurat en stilling som jeg søkte på(viser til ordet søknad i anførselstegn), men det var slik at jeg mot slutten av praksisperioden sa ifra om at jeg gjerne ville stille opp som vikar(tilkallingsvikar) hvis de trengte noen. Skrev kontaktinfo på et ark(håper for øvrig at vedkommende ikke har mistet det arket🤭)..  

-TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Nå var ikke dette akkurat en stilling som jeg søkte på(viser til ordet søknad i anførselstegn), men det var slik at jeg mot slutten av praksisperioden sa ifra om at jeg gjerne ville stille opp som vikar(tilkallingsvikar) hvis de trengte noen. Skrev kontaktinfo på et ark(håper for øvrig at vedkommende ikke har mistet det arket🤭)..  

I praksis som arbeidsgiver er det akkurat det samme faktisk. Du er en potensiell mulighet for ansettelse, og er du en god kandidat er dette akkurat det samme. Da må bare arbeidsgiver få det rette tidspunktet til å stemme med sitt behov.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mas eller ta kontakt, du får høre noe om det er interessert.

De har nok å gjøre med å gå gjennom søknader.

Anonymkode: 3064b...978

AnonymBruker
Skrevet

TS her, 

tips til hvordan jeg kan skrive den aller siste mailen og nevne referansene uten å virke masete? Skal jeg fortsette å skrive til inspektøren eller rektor denne gangen? Jeg føler jo av merkelig grunn at jeg ikke har prøvd nok om jeg stopper her uten å nevne at det er to i ledelsen som stiller opp som referanse.. Hva tenker dere? Tips til å skrive en grei mail? 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg bare ville skrevet en ny mail hvor du viser til at du var der i praksis og tidligere sendt mail. Så informert om at du fortsatt er tilgjengelig om de har bebov, og om de ønsker å sjekke opp referanser kan de ringe xx og xx - typ:

"Hei, i april var jeg i praksis hos dere, og har tidligere sendt mail med forespørsel om å være tilkallingsvikar hos dere. Jeg vil framover fortsatt være tilgjengelig om dere har behov for vikar. Hvis det er ønskelig å ringe referanser, kan xx og xx på Lillebo skole kontaktes hvor jeg har hatt flere vikaroppdrag. Ser fram til å høre fra dere. Mvh xx"

Anonymkode: 87aed...188

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...