AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #1 Skrevet 25. mai 2019 Jeg har en veninne som gifter seg veldig stille og rolig. Dette er i utlandet, så det er ingen sjanse for at noen i det lille selskapet vil lese dette, og aller minst før mandag, når de gifter seg. Så derfor kan jeg ganske trygt poste her, hvis noen vil påpeke at det er avslørende. Min beste veninne er kontroversiell, men hun skader absolutt ingen ved det! Bare at hun er vokst opp med stenge katolske foreldre. Hun er ikke religiøs, noe foreldre ikke tar så lett på. Hun er intelligent, noe alternativ, så hun ble kunstner på sitt felt framfor en akademisk utdannelse som alle forventer. Hun forstår foreldrene bedre enn de forstår henne. Jeg er den eneste som får holde tale, så jeg tar ansvaret alvorlig. Jeg vil gi henne støtte i talen, uten å tråkke foreldre og et par besteforeldre på tærne. Så jeg skriver : Takk for at du er så inspirerende! Takk for at du får oss til å tenke nytt og uvant, og utfordrer de vanlige tankemønstre vi har. Takk for at du er deg selv, og for at du tar andre for de dem er. Fordømmelse, intoleranse og nedlatenhet er fremmedord for deg. Mennesker må følge de talenter og evner de har, som føles best å satse på. Du har det i genene, du har en oppdragelse. De to punktene er med på å ha gjort deg til den du er. Du er så viktig for mange av oss" Det er mer i talen, noen morsomme historier og sånn. Ingen lang tale! Men jeg vil si noe om hvem hun er og hva hun betyr for andre, nettopp fordi hun inspirerer oss. Men vil foreldrene ta dette ikke opp? Jeg mener ikke å støte dem, jeg vil bare si noe viktig. Jeg håper noen orket lese alt, og at jeg får en tilbakemelding før jeg renskriver talen i kveld. Er litt usikker her, og talen bør bli bra. Nerver! Kan jeg ta med det nevnte, eller bør jeg si det på en annen måte? Anonymkode: 15f05...104
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #2 Skrevet 25. mai 2019 Jeg har aldri holdt en tale, men jeg ville kanskje lagt til noe ala dette: - Du er tøff som valgte å følge lidenskapen din og satse innen kunst, og som går din egen vei. Det er ikke mange som våger eller lykkes når de går denne retningen / jeg kjenner ingen andre som har satset så mye som deg. Du er talentfull, spesiell og flink! Jeg skjønner at du ikke ønsker å 'fornærme' foreldre og besteforeldre. Jeg synes at det du skriver er innafor. Kanskje du kunne hørt med ektemannen hennes eller et annet familiemedlem om det høres greit ut? Anonymkode: 198a8...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #3 Skrevet 25. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri holdt en tale, men jeg ville kanskje lagt til noe ala dette: - Du er tøff som valgte å følge lidenskapen din og satse innen kunst, og som går din egen vei. Det er ikke mange som våger eller lykkes når de går denne retningen / jeg kjenner ingen andre som har satset så mye som deg. Du er talentfull, spesiell og flink! Jeg skjønner at du ikke ønsker å 'fornærme' foreldre og besteforeldre. Jeg synes at det du skriver er innafor. Kanskje du kunne hørt med ektemannen hennes eller et annet familiemedlem om det høres greit ut? Anonymkode: 198a8...2cd Takk for tips. Jeg har hørt med ektemannen 🙂 han syns det var helt greit. Anonymkode: 15f05...104 1
Kitcat Skrevet 25. mai 2019 #4 Skrevet 25. mai 2019 Synes det var bra formulert. Men hvis du er den eneste som skal tale i bryllupet så ville jeg dreid talens tema til å omfatte brudeparet som helhet. Si noe hyggelig til brudgommen også, og om ditt forhold til begge. Ikke bare snakke om brudens egenskaper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå