Gå til innhold

Plukke snegler uten hansker i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke var barnehagegruppen til min sønn ute og plukket snegler og dette uten hansker. Jeg reagerte kraftig på dette men leder bare bagatelliserte det og synes jeg overdrev. Sneglene ble etter plukking fraktet til et område i skogen der de ble sluppet løs så det var jo fint. Men tenker mer på smitte. Hva synes dere. Er dette en Ok aktivitet i barnehagen? Overdriver jeg?

Anonymkode: 466b3...d39

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hæ?

Da vi var små brukte vi ikke hansker når vi plukket snegler og insekter.

AnonymBruker
Skrevet

Tuller du nå? 

Anonymkode: dae90...415

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Trodde et øyeblikk ay du hadde barn i mine barns bhg nå 🤣 

For å si det sånn. Barna mine plukket snegler, men bare for gøy. Når de fortalte det når jeg henta så sa jeg "ææææææsj, haha, håper dere vaska hendene godt etterpå!"

Anonymkode: 4b31f...560

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forrige uke var barnehagegruppen til min sønn ute og plukket snegler og dette uten hansker. Jeg reagerte kraftig på dette men leder bare bagatelliserte det og synes jeg overdrev. Sneglene ble etter plukking fraktet til et område i skogen der de ble sluppet løs så det var jo fint. Men tenker mer på smitte. Hva synes dere. Er dette en Ok aktivitet i barnehagen? Overdriver jeg?

Ja, du overdriver...🙄

Anonymkode: b8cc6...9c1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Herregud alt det tuller barnehageansatte må forholde seg til. "Reagerte kraftig" på noe alle unger har gjort i alle år. 

Anonymkode: 86b96...20b

• Liker 16
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er du seriøs...:hoho:

AnonymBruker
Skrevet

Innlegg som får meg til undre meg over hvorfor jeg holder ut med foreldrene i barnehagen 

Anonymkode: 96b09...fc5

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hadde de plukket kloakkrotter kunne jeg forstått bekymringen din.

Anonymkode: 49a92...40c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken smitte?

Anonymkode: 63577...2c7

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Smitte? De fikk vel vaske hendene etterpå om de ville? Men rart at de ikke syntes det var ekkelt å ta i dem, jeg ville brukt klype, men hansker??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du gal? Hvorfor slipper du ungene dine ut i verden? ER DU IKKE REDD FOR SMITTE????? 

Anonymkode: 48d9f...aea

• Liker 10
Skrevet (endret)

Unger stapper alt mulig rart i munnen.De tar ikke fem øre for å spise sand. At de tar på en liten snegle gjør nok ingen skade.

Endret av Tøytigern
  • Liker 4
Gjest Krampus
Skrevet
5 minutter siden, Taffel skrev:

Smitte? De fikk vel vaske hendene etterpå om de ville? Men rart at de ikke syntes det var ekkelt å ta i dem, jeg ville brukt klype, men hansker??

Du ville brukt klype for å flytte en snegle da du gikk i barnehagen?? 

Skrevet
Just now, batcat said:

Du ville brukt klype for å flytte en snegle da du gikk i barnehagen?? 

Jepp, :- Syntes de var ekle da og, men mener å huske at jeg brukte store blader som skjold. Poenget mitt var at om jeg hadde sendt en gjeng barn på organisert sneglejakt, så hadde jeg nok gitt dem en redskap. så kanskje ikke TS er så langt vekke som ville gitt dem hansker? 

AnonymBruker
Skrevet

Unger spiser gul snø, og sandmarinert kattedrit...

Noen snegler skader nok ikke. 

Anonymkode: 835dd...0b7

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville også hatt noe på hendene om jeg skulle plukke snegler. Ekkelt å ta i! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken smitte tenker du på? Hvis barnehagen ligger i Norge og ikke i tropene er det neppe et reelt problem. Bruker du også hansker når du koser med katter siden du er så redd for zoonoser? 

Barna synes tydeligvis ikke sneglene er ekle så hvorfor bry seg? Det er du som lager et problem av ingenting. 

Anonymkode: 5949a...5ea

• Liker 3
Skrevet

Brunsnegler kan være bærere av e-coli og listeria, så det er faktisk anbefalt å bruke hansker. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...