Anders Panders Skrevet 25. mai 2019 #1 Skrevet 25. mai 2019 Høreapparatet til oldemor avgir en svært høyfrekvent pipelyd (som ingen av de gamle hører) konstant. Den er så skjærende at det rett og slett er vanskelig å være i samme rom, for ikke å si hus, som henne. Hva kan man gjøre med det? Vi skal feire bursdag i dag og jeg vurderer å sette i ørepropper... :)
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #2 Skrevet 25. mai 2019 Fra HLF: Høreapparatet hyler eller piper. Hva er grunnen? SVAR: • Kontrollér at proppen sitter ordentlig på plass i øret. • Voks i øregangen er blant de hyppigste årsaker til ”hyling”. Kontakt fastlegen din for å skylle ørene. • Sjekk om volum er satt på topp. Kanskje du må justere volumet litt ned. • Er det brudd i slange (for apparater som henger bak øret) eller er høreapparatet ødelagt? • Øreproppen passer ikke lenger fordi øret har forandret seg. Du må ta kontakt med hørselssentral for å få støpt ny propp som passer øret ditt bedre. Ta kontakt med hørselssentral hvis feilsøk ikke fører fram. Ellers kan du ta en tur innom gruppa "hørselshemmet" på FB, der er det mange høreapparatbrukere som kan masse Anonymkode: 4a141...da5
Anders Panders Skrevet 25. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2019 Takker! Tror ikke vi går i gang med å skylle ørene hennes akkurat nå
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #4 Skrevet 25. mai 2019 Dette skjer fordi proppene hun skal ha i ørene ikke er riktig innsatt. Samme skjer med bestemor sine her. Men det kan være nok som en over her sier at vedkommende har ørevoks som hindrer at de sitter riktig, men som regel er det feil innsetting. Jeg har selv formstøpte ørepropper mot støy, og det er litt knotete og få de satt inn, så jeg kan godt forstå at de eldre sliter. Anonymkode: 95819...0a0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #5 Skrevet 25. mai 2019 Ville også sjekket slangen mellom proppen og apparatet. Er den hard eller sprukken må den byttes, selv erfart flere ganger 🙂 Anonymkode: 0f7cf...426
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå