AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #1 Skrevet 25. mai 2019 17. mai hadde jeg og mannen ubeskyttet sex i et par minutter før vi brukte kondom. Dette gjentok vi også på morgenen, og jeg er usikker på/husker ikke om han var på do mellom slagene. Jeg har vært gravid en gang tidligere, for ca ett år siden, som dessverre endte i MA. Det var utrolig trist, men gjorde at vi skjønte at vi ikke ville ha barn helt enda, og vi begynte med kondomer da jeg ikke ønsket å starte på p-piller igjen i tilfelle vi plutselig ville prøve. Nå sitter jeg her med akkurat samme symptomer som jeg hadde da, og lurer derfor på om jeg kan være gravid. Men, siste menstruasjon var 10-16 mai, så derfor var vi helt sikre på at vi var i en trygg periode 17.mai. Etter "min" vanlige syklus skal neste mens være mellom 7-9 mai et sted, så derfor kan jeg vel ikke hatt el rundt 17.mai? Kan selvsagt være at jeg har el nå, og at det er dette jeg kjenner, men har aldri slike symptomer (kvalm, trøtt, uggen). Anonymkode: 8d056...906
Lilypond Skrevet 25. mai 2019 #2 Skrevet 25. mai 2019 Kommer helt an på den faktiske sykluslengden din. Hvis siste mens startet 10. mai så var 17. mai syklusdag 8 for deg. Sædceller kan i teorien leve inntil 5-6 dager, som er helt til syklusdag 13-14 i dette tilfellet. Ved normale sykluser er EL ca ved syklusdag 14, men kan være både tidligere og senere. Så i teorien er det en sjanse for at du blir gravid. Med dine normale sykluser på 28-30 dager bør EL ha vært ca syklusdag 14-16 gitt en normal lutealfase. Dvs for 0-2 dager siden... Dermed, selv om du skulle bli gravid denne syklusen, som det er en svært liten men teoretisk sjanse for, så er det omtrent en uke for tidlig for symptomer. Det er alltids en mulighet for tidligere EL, men vi er inne på teoretisk territorium da. Mest sannsynlig så skyldes symptomene dine enten EL nå, eller så er det noe helt urelatert til syklus som forårsaker kvalme, trøtthet og uggenhet. Tror virkelig ikke det er graviditetssymptomer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå