Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 25.5.2019 den 14.20, Frostrose skrev:

Du kan bestille med eget sete, men om du velger "under 2 år-billett", får han det ikke. Vi har likevel opplevd at flyvertinnene flytter rundt på andre for å gi oss bedre plass når vi har reist med baby. 

Du går gjennom sikkerhetskontrollen på vanlig måte. Dersom du har vogn, trilles vognen gjennom først, deretter bærer du barnet gjennom. Noen ganger hjelper vekterne til å holde. Litt ulike regler på ulike flyplasser. Noen ganger har jeg kunne ta barnet i sele/sjal og gå gjennom, andre ganger krever de at jeg tar barnet ut. 

Ellers anbefaler jeg å ha med nettbrett E. L. med filmer som den lille lager. Flyturer er ikke tiden å holde på skjermregler. Ta også med god drikke og litt snacks og ev. noen rolige leker som ikke griser. F. Eks en blikkboks med magneter barnet kan ta av og på, tegnesaker, slim, en god bok (anbefaler pintrest for litt inspirasjon her).

Skikkelig ufint når passasjerene har betalt for setereservasjon. Opplevde det samme med en hund engang. Flyvertinnen var helt i ekstase og skulle flytte på alt og alle og skape kø og forsinkelser for at hunden skulle få et eget sete. 

Hvis det er behov for et eget sete bestiller dere dette i forkant. 

Anonymkode: 4e996...b7a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig ufint når passasjerene har betalt for setereservasjon. Opplevde det samme med en hund engang. Flyvertinnen var helt i ekstase og skulle flytte på alt og alle og skape kø og forsinkelser for at hunden skulle få et eget sete. 

Her var det jammen mange antagelser..

Vet du at folk som hadde betalt for setereservasjon ble flyttet rundt på? 

Vet du at folk ble kommandert og ikke spurt? 

Vet du at folk ble bedt om å flytte seg for å gi plass, og at det ikke var slik at de ble spurt om de hadde lyst til å bytte til en ledig rad lenger bak så de slapp sitte med et fremmed barn oppi seg?

Vet du at hun ikke hadde betalt for seter, og at det var tredjemann på rekken som ble flyttet på for at de skulle få en trerader for seg selv? 

Jeg husker jeg hadde betalt for setereservasjon, og så viste det seg at en far med to barn, hvor det ene skulle sitte på fanget, hadde betalt for å reservere plassene ved siden av meg. Jeg var bare sjeleglad da jeg ble spurt om jeg heller hadde lyst til å sitte på en annen, mist like god plass...

Anonymkode: 2adad...718

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det jammen mange antagelser..

Vet du at folk som hadde betalt for setereservasjon ble flyttet rundt på? 

Vet du at folk ble kommandert og ikke spurt? 

Vet du at folk ble bedt om å flytte seg for å gi plass, og at det ikke var slik at de ble spurt om de hadde lyst til å bytte til en ledig rad lenger bak så de slapp sitte med et fremmed barn oppi seg?

Vet du at hun ikke hadde betalt for seter, og at det var tredjemann på rekken som ble flyttet på for at de skulle få en trerader for seg selv? 

Jeg husker jeg hadde betalt for setereservasjon, og så viste det seg at en far med to barn, hvor det ene skulle sitte på fanget, hadde betalt for å reservere plassene ved siden av meg. Jeg var bare sjeleglad da jeg ble spurt om jeg heller hadde lyst til å sitte på en annen, mist like god plass...

I mitt tilfelle:

Ja.

Ja. 

Ja. 

Ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I mitt tilfelle:

Ja.

Ja. 

Ja. 

Ja. 

Og hvordan vet du det? Kjenner du den personen du siterte? Såpass godt at du til og med vet at hun ikke har betalt? Og du vet til og med hvordan flyvertinnen snakket med sidemannen hennes? Wow... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvordan vet du det? Kjenner du den personen du siterte? Såpass godt at du til og med vet at hun ikke har betalt? Og du vet til og med hvordan flyvertinnen snakket med sidemannen hennes? Wow... 

Som jeg skrev: "I mitt tilfelle"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste masse med fly når gutten min var liten, og det var aldri noe problem. Dette var hovedsakelig kortere innenlandsturer, og jeg passet på å planlegge godt mtp. mat og soving. Vi reiste også til Mallorca sommeren når han var 1,5 år, og det gikk også kjempefint. Jeg bestilte ikke eget sete, men var så heldig at det var masse ledig plass. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok bestilt et ekstra 😊

Anonymkode: 91b8f...b90

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev: "I mitt tilfelle"

I ditt innlegg skrev du at flyvertinnen i en annens innlegg var skikkelig ufin. I tillegg til at du insinuerte at hun ikke hadde reservert seter. Altså nei, du dro masse konklusjoner om hennnes tilfelle helt uten faktaopplysninger. Hva har din opplevelse med en hund å gjøre med hennes reise med barn??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I ditt innlegg skrev du at flyvertinnen i en annens innlegg var skikkelig ufin. I tillegg til at du insinuerte at hun ikke hadde reservert seter. Altså nei, du dro masse konklusjoner om hennnes tilfelle helt uten faktaopplysninger. Hva har din opplevelse med en hund å gjøre med hennes reise med barn??

Nei, jeg skrev at det er skikkelig ufint å flytte andre passasjerer når de har reservert sete. Deretter trakk jeg frem et eget eksempel med en hund der nettopp dette skjedde. Frisk heller opp leseferdighetene dine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skrev at det er skikkelig ufint å flytte andre passasjerer når de har reservert sete. Deretter trakk jeg frem et eget eksempel med en hund der nettopp dette skjedde. Frisk heller opp leseferdighetene dine. 

Ja, og det helt uten å vite om de som ble flyttet i innlegget du siterte hadde reservert sete. Deretter fulgte du opp med "dere", altså svar til hun som skrev, at de måtte reservere sete, helt uten å vite om de hadde gjort det. Om du mener innlegget ditt var helt urelatert til det du siterte, kan man lure på hvorfor du siterte i utgangspunktet..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er forstyrrende og plagsomt med folk som snakker og ler høyt på fly. Så da kan jeg altså be dem holde seg hjemme? 

En ganske stor forskjell er at voksne som regel klarer å ta en beskjed. Klarer de ikke det kan de med fordel holde seg hjemme ja. 

Anonymkode: 7793d...ee4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og det helt uten å vite om de som ble flyttet i innlegget du siterte hadde reservert sete. Deretter fulgte du opp med "dere", altså svar til hun som skrev, at de måtte reservere sete, helt uten å vite om de hadde gjort det. Om du mener innlegget ditt var helt urelatert til det du siterte, kan man lure på hvorfor du siterte i utgangspunktet..

Jeg skrev "når" som i når dette er tilfelle. Det kommer klinkende klart frem i innlegget jeg siterte at barnet ikke får eget setet hvis man velger billett for under 2 år med mindre man bestiller det. Den siste setningen var rettet til TS, da vist med et nytt avsnitt, da det som nevnt er skikkelig ufint å flytte på passasjerer som har reservert sete og betalt ekstra for dette. 

Jøsses, du er virkelig kranglete. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De hadde sannsynligvis ikke betalt for setereservasjon. I det ene tilfellet var det én passasjer som ble spurt om han ville ha et sete lengre bak med bedre plass, og han takket ja (han kunne da velge å sitte på en tom rad, eller med en småbarnsfamilier). I det andre tilfellet spurte hun om noen ville bytte sete, da vi var blitt plassert på to ulike steder. Min mann med baby på fanget på én rad, og meg med et barn (ved siden av hverandre, men med midtgangen mellom) . Hun som satt med meg takket ja til å flytte. Jeg har aldri bedt om å bli flyttet, og har heller ikke følt at det er noe must. Jeg har aldri vært ufin, og syns du trakk litt mange forhastwde konklusjoner her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...