Gå til innhold

«Til bursdagen min i år ønsker jeg bidrag til»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om de som ønsker seg et bidrag til en organisasjon på bursdagen sin på Facebook? Jeg har bursdag om noen uker og har tenkt å opprette innsamlingsaksjon på Facebook..men jeg vet ikke helt hva jeg synes om det selv. Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: 5349e...6af

AnonymBruker
Skrevet

Det blir feil å bestemme hva andre skal støtte. Ønsk deg heller penger i gave, så kan du jo bruke pengene til akkurat det du ønsker.

Anonymkode: f4c73...9e4

• Liker 4
Skrevet

Veldig spesielt å gi gaven direkte til en organisasjon. 

Gi heller pengegave. så får mottakeren selv bruke pengene slik de vil, evt. gi de til den organisasjon man vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om de som ønsker seg et bidrag til en organisasjon på bursdagen sin på Facebook? Jeg har bursdag om noen uker og har tenkt å opprette innsamlingsaksjon på Facebook..men jeg vet ikke helt hva jeg synes om det selv. Hva tenker dere om dette?

Er dette populært for tiden? Er dette noe som mange gjør for å vise seg frem og  for at andre skal "seee hvor god og snill jeg er"

Anonymkode: f4c73...9e4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir av prinsipp ikke kortinformasjonen min til Facebook. Jeg er også litt lei av å bli spammet om den ene innsamlingen etter den andre (særlig de utrolig frekke masemeldingene fra Facebook om «du har vel ikke glemt å støtte Karis innsamling? Gjør det før det er for sent!») 

95 prosent av alle Facebook-vennene mine ville jeg uansett ikke gitt gave til. Man legger jo ikke ut på Facebook at «i år ønsker jeg meg hardangerbestikk og tursekk» heller. Det sier man til de nærmeste, som faktisk vil gi deg noe på bursdagen. Så synes det er litt upassende å mase på hele vennelista om «gaver». 

Ser mange nesten ikke får inn noe på innsamlingene sine. Selv om tanken er god, er folk lei. Da er det bedre å ønske seg penger og donere selv. 

Anonymkode: 0e1a7...fa1

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra tanke, men veldig feil å be folk man knapt kjenner på Facebook om bidrag til diverse innsamlingsaksjoner. Jeg får en drøss av forespørsler om det og overser dem. Jeg støtter allerede gode saker utenfor Facebook. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes de innsamlingene er noe ordentlig mas. Ikke nok med du får «invitasjon» til å bidra på bursdagsinnsamlinger; du får også reminders om innsamlingen rett som det er, inkludert at tidsfristen snart er ute. Jeg hadde bursdag for ikke så lenge siden, og Facebook sendte også stadige påminninger om at jeg burde opprette en innsamling. 

Har ingen forstått at «too much» bare oppfattes som mas og skaper irritasjon? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg gir svært sjeldent til sånt. Jeg kan gi til noen om jeg likevel bruker å gi dem bursdagsgave. Bruker jeg ikke å gi gave, gir jeg heller ikke til innsamlingsaksjonen deres. Det popper opp sånne støtt og stadig.

Også støtter jeg heller de organisasjonene jeg ønsker å støtte utenom Facebook.

• Liker 3
Skrevet

Man kan jo velge selv om man vil støtte en organisasjon som noen velger å fronte. At noen ønsker å gjøre det ser ikke jeg på som negativt akkurat.

Jeg pleier å overse det om jeg ikke ønsker å støtte det. Facebook er allerede full av irriterende varsler. Jeg synes det er mer irriterende med varsler om at den og personen har kommentert x og y og at de skal på x arrangement osv.

Jeg er usikker på om jeg ville opprettet en sånn selv, men folk for nå gjøre det som de ønsker å gi et bidrag til en organisasjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er drittlei det evige maset om penger hit og dit. Jeg støtter det jeg vil støtte, helt uavhengig av facebook. Og jeg hadde aldri i verden lagt igjen kortinfo på facebook som man må for å støtte. 

Anonymkode: 20646...137

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Elaine Marley skrev:

Man kan jo velge selv om man vil støtte en organisasjon som noen velger å fronte. At noen ønsker å gjøre det ser ikke jeg på som negativt akkurat.

Jeg pleier å overse det om jeg ikke ønsker å støtte det. Facebook er allerede full av irriterende varsler. Jeg synes det er mer irriterende med varsler om at den og personen har kommentert x og y og at de skal på x arrangement osv.

Jeg er usikker på om jeg ville opprettet en sånn selv, men folk for nå gjøre det som de ønsker å gi et bidrag til en organisasjon.

Det er mye jeg har klart å filtrere bort, men finnes det noen mulighet til å bli kvitt de arrangementsvarslene? En melding som sier noe slikt som «Dine vener er interessert i 8 arrangementer i din nærhet i morgen» er himmelravende uinteressant! 

• Liker 3
Gjest Meezspisen
Skrevet

Jeg ser på det som: " nå har jeg snart bursdag, så nå kan du begynne å tenke på gave til meg."  😛Jeg ignorerer det glatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg er veldig enig med dere. Jeg synes jo selv at det er masete og litt spesielt selvom tanken er god. Men som dere sier; feil å be folk man knapt kjenner om noe. 

Så da dropper jeg dette på bursdagen min😅 Ville samle inn til «hope for paws» som driver med redning av hjemløse dyr i USA. Men som dere sier så blir det sett på som mas osv. Og er jo det jeg har tenkt også når jeg ser disse innsamlingsaksjonene, men ville høre hva andre mener også. 

TS

Skrevet

Selv om det på mange måter er positivt føler jeg litt avsmak mot det. Det gir så fort inntrykk av at noen vil fremstå bra, og derfor må vise frem sine gode handlinger til alle sine venner. Da har jeg faktisk mer sansen for å ønske seg penger og selv gi det en ønsker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det. Er lei av alle de unødvendige gavene til og fra folk som alltid har alt og litt til fra før, MEN jeg inviterer kun de i familien jeg vet jeg uansett ville fått gave fra. Jeg inviterer ikke venner eller andre. 

Anonymkode: 2cea5...3eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...