Gå til innhold

Greit å gi barn munkholm/claustahler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskrifter sier, synes du det er det innafor å gi barn munkholm/clausthaler istedenfor brus f.eks?

Anonymkode: 4902a...eb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert, men hvorfor?

Anonymkode: 3f5d6...543

• Liker 8
Skrevet

Nei, og hva er egentlig poenget med å gjøre det?

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på før. Det er jo alkoholfritt, men samtidig: hvorfor gi barna smaken for øl? Det er jo ikke noe de automatisk synes er kjempegodt, vil jeg tro. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er jo alkoholfritt, men skjønner ikke helt vitsen. Barn foretrekker vel stort sett brus og er ikke noe glad i smaken av øl. 

Anonymkode: ac8dc...6bc

• Liker 4
Skrevet

Hva mener du med "barn"? De er jo fra 0-18år, og er de 16+, så er det greit. Det er vel liten vits i å introdusere øl og vin til de under den alderen, uansett om det er alkoholfritt. Hva er formålet liksom.? 

• Liker 3
Skrevet

Om de liker det...hvorfor ikke?   ☺

• Liker 8
Gjest theTitanic
Skrevet

Det gjør ingen skade, men ser heller ikke noe poeng i det. Hvorfor skulle man det liksom?

AnonymBruker
Skrevet

Nei aldri la de få smaken på noe som kan kobles med alkohol senere i livet 🙄 hold dem unna brus også, spesielt sprite! Å aldri gi dem jordbærslush, det kan jo minne om strawberry daiquiri... 

Anonymkode: 22696...b71

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er greit

Anonymkode: 02705...e32

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei aldri la de få smaken på noe som kan kobles med alkohol senere i livet 🙄 hold dem unna brus også, spesielt sprite! Å aldri gi dem jordbærslush, det kan jo minne om strawberry daiquiri... 

Helt enig! Lakrispiper, kjærlighet på pinne, godteri som ligner på smokker osv bør man også holde ungene unna. For røyking stammer nemlig fra suttebehovet og det kan trigge ungene til å begynne å røyke. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet, men skjønner heller ikke poenget. Barn bør hovedsakelig drikke vann, og skal de ha noe annet så er vel brus eller saft høyere på lista for de fleste barn enn alkoholfritt øl. Fikk selv smake vørterøl da jeg var barn, noe som jo er en temmelig søt variant, men likte det ikke.

Anonymkode: fcecc...bb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker små barn, ikke de som snart er lovlige. Har en på fire som har fått smake fordi barnet har spurt og likte smaken på det. Og vil heller ha det enn brus. 

Nå drikker vi vann til vanlig og barna melk til brødmat, men på spesielle dager og selskap hvor det serveres annen drikke kommer dette opp. 

Selv tenker jeg hvis vi sier nei til det fordi det for voksene knyttes opp mot øl, så bygger man også oppunder at alkohol er veldig farlig og ulovlig. Og kanskje skaper et unaturlig forhold til alkohol.eller gjør det til en større issue enn det er. 

til deg ang vørterøl, så kan det ikke sammenlignes med alkoholfritt øl. To helt ulike smaker. 

Anonymkode: 4902a...eb6

• Liker 6
Skrevet

Hadde de spurt om det hadde jeg servert. Jeg ser ingen grunn til at det skal være galt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Helt enig! Lakrispiper, kjærlighet på pinne, godteri som ligner på smokker osv bør man også holde ungene unna. For røyking stammer nemlig fra suttebehovet og det kan trigge ungene til å begynne å røyke. 

Ja gud forby de lakrispipene! Tenk om unger faktisk tror at man må begynne med ekte saker bare fordi man har spist/drukket noe som ligner 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja gud forby de lakrispipene! Tenk om unger faktisk tror at man må begynne med ekte saker bare fordi man har spist/drukket noe som ligner 

Vær snill og ikke bland Gud inn i dette, det er faktisk foreldrenes ansvar å vite hva man gir ungene sine!

Heldigvis er vi mange på KG som kan ta over oppdragelsen til ungene på best mulig måte hvis foreldrene ikke strekker til. Noe de sjelden gjør, spør du meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det barn som liker smaken av øl?

Anonymkode: 46593...00d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gi barn øl? Er det noen barn som faktisk liker det? «Alkoholfritt» øl er foresten ikke alkoholfritt. Feks munkholm inneholder 0,4-0,5% alkohol. 

Anonymkode: d654b...9dd

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke greit. Alkoholfritt øl er ikke 100% alkoholfritt, det har et alkoholinnhold på 0.4-0.5%. Med andre ord serverer du faktisk barnet ditt alkohol. 

Endret av Raven Emerald
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så forteller ungen i barnehagen at han får øl hjemme... lykke til med å forklare alle at det bare er lettøl. 

Anonymkode: 3399e...79a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...