Gå til innhold

Postnord-pakke forsvunnet fra dørmatten...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PostNord er et slit å ha med å gjøre:( Men hva gjør man når det virker som de fleste nettbutikker benytter seg av dem? 

Anonymkode: 972ff...c5b

Du tar kontakt med nettbutikken og forklarer problemet med postnord der du bor. Så er det en sjanse for at de bytter over til posten igjen, enten for alle etter nok klager, eller for deg for å få/få beholde en fornøyd kunde. 

Vet at mange nettbutikker gikk over til postnord fordi det var billigere for dem. Men etter alt surret med levering som har kosta dem masse penger og mange ufornøyde kunder, og måtte sende med posten selv om man har avtale med postnord for at mange av kundene skal faktisk få varene sine. Har endt med å gå tilbake igjen til posten. Vet og at flere gjorde det for sent så de desverre ikke overlevde. 

Anbefaler alle om å si fra til nettbutikken uansett hva som skjer med pakka, er den plassert ute et sted midt på natta så si fra, det skal nemlig ikke gjøres. Er det noe som helst skade, si fra. Hsr du allerede masse erfaring med postnord fra der du bor, si fra og få en annen avtale. Eneste måten til å få postnord til å enten bli borte, eller ta seg sammen

Anonymkode: 3a98a...69a

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg takler ikke PostNord. Var lenge stort sett fornøyd, da leverte de pakken til nærbutikken (Joker) i området og det var aldri noen problemer. Men så skjedde det en endring, som gjorde at alt som ble levert fra PostNord plutselig skulle leveres til en butikk som ligger langt unna. Jeg bor sentralt i Oslo, er omringet av 4 nærbutikker som tar imot pakker fra PostNord, men må nå likevel først ta buss 8 holdeplasser, så skifte til trikk og ta den 6 holdeplasser for å komme frem til butikken som mottar pakken min.

Jeg var i kontakt med kundeservice som forklarte at det hadde noe med postnummeret mitt å gjøre, men de kunne ikke forklare hvorfor jeg i alle år tidligere har mottatt pakken på Joker i nærområdet og det nå plutselig ikke var mulig lenger. Det eneste de kunne tilby var at jeg mot et tillegg på 59 kroner kunne få pakken levert fra den butikken langt unna, til Joker i nærområdet. Dette har jeg derfor endt opp med å gjøre, men dette har vist seg å være problematisk og hele 6 ganger har pakken forsvunnet etter at de først måtte levere den til butikken langt unna, for SÅ å kjøre den derfra til nærbutikken min....

De forsøkte også noen ganger å levere på dørmatten min, jeg bor i blokk, i 1 etg. med masse trafikk (av mennesker) forbi døren hver eneste dag. Jeg fikk aldri noen forvarsel på at pakken plutselig skulle leveres på dørmatta, bare en sms på helt tilfeldige tidspunkt om at den nå lå der. Bare flaks at ingen har stikket av med pakkene. 

PostNord er et slit å ha med å gjøre:( Men hva gjør man når det virker som de fleste nettbutikker benytter seg av dem? 

Av nettopp denne årsaken pleier jeg å bestille pakker som leveres med PostNord til et annet postnummer enn mitt egentlige. Tok kontakt med mitt nærmeste utleveringssted og spurte hvilke postnumre de betjente. Bruker et av disse. 

Anonymkode: 22f78...78e

Skrevet

Postnord er et stort mysterium. Av og til må pakkene hentes ett eller annet sted. andre ganger skal de leveres (vis underleverandør)  på døra eller i postkassa. Jeg har opplevd flere ganger å få beskjed om at pakka er utlevert uten at den har dukket opp, fordi denne beskjeden egentlig betyr at pakken er kommet til byen el.l. De rota vekk en julegave som dukket opp langt uti  januar. Jeg finner aldri noe sted man kan krysse av hvor man vil ha levert. Møkkafirma. 

Skrevet
På 25.5.2019 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Leveranse på lørdag? Den var ny.

Alle privatleveranser som Postnord kommer med til meg (filter til ventilasjonsaggregatet) blir varslet god tid i forveien via Postnord app'en. Der kan alle endringer i leveransen gjøres også. Det er alltid signatur ved leveranse med mindre du aktivt har valgt at pakken kan leveres uten signatur.

Leveranse til privatpersoner foregår på gatenivå (1. etasje). Postnord leverer ikke på adresser over gateplan når det gjelder privatpersoner.

Anonymkode: 4ef93...7b0

Ingenting av dette stemmer overens med det jeg erfarte forrige uke.

Jeg bestilte boken Personlighets psykiatri forrige onsdag, den ankom 3 dager senere på en lørdag. Den ble levert på dørmatten min til tross for at jeg ikke hadde krysset av for hjemlevering, faktisk så hadde jeg krysset av for at den skulle leveres til Coop Mega. Men like fullt ut så fikk jeg den på dørmatten. Jeg fikk bare en melding om at det lå en pakke på dørmatten min. Jeg bor også i 2. etasje i en blokk. 

Måtte ikke signere noe som helst, de ringte ikke på døren engang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av nettopp denne årsaken pleier jeg å bestille pakker som leveres med PostNord til et annet postnummer enn mitt egentlige. Tok kontakt med mitt nærmeste utleveringssted og spurte hvilke postnumre de betjente. Bruker et av disse. 

Anonymkode: 22f78...78e

Takk for tips!! Hvordan blir det med adressen din, skriver du adressen din? Eller bare det postnummeret?

AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2019 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Du og alle andre som klager i tråden kan jo begynne å betale en skikkelig pris for transporttjenestene deres? Post- og budbransjen har vært i fritt fall lenge, pga prisene stadig presses nedover, og da blir kvaliteten deretter. Husk at de fleste som kjører ut pakker er selvstendig næringsdrivende som får så lite betalt pr levering at dersom de ikke kan kaste pakka ut vinduet mens kjører forbi så taper de penger. 

Anonymkode: 79892...892

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe å utsette på postnord. Om nettbutikker er så dumme de bruker de og taper penger.. Min pakke ble en gang stjålet siden postnord leverte den utenfor døra i en travel bygate(!). Så her måtte nettbutikken sende ny pakke på deres egen bekostning. Neste gang jeg bestilte noe fra en nettbutikk og de brukte postnord så var den også forsvunnet. Jeg klaget og nettbutikken sendte ny pakke. Når pakken var underveis fikk jeg imidlertid beskjed fra naboen at de hadde tatt inn pakken for meg. 😀 Må innrømme jeg ikke gadd å si fra til nettbutikken. Så da fikk jeg ett ekstra gratis eksemplar. 

Anonymkode: c1d39...697

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2019 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Når jeg får pakke fra Postnord så kan jeg velge hvordan jeg vil ha pakken levert. Da velger jeg alltid nærmeste utleveringssted så jeg kan hente den når det passer meg. Det kan man gjøre enten det er en liten eller stor pakke man har bestilt. Man må jo signere når man mottar pakken også. 

Anonymkode: ab063...58a

Samme her! Jeg kan også velge å hente pakken på Postnord sin terminal. Har aldri opplevd at det ikke er mulig, og har aldri måtte betale ekstra. Bor i storby så kanskje det er grunnen?

Anonymkode: f0a59...c1f

Skrevet (endret)
På 4.8.2019 den 0.28, Wagner skrev:

Ingenting av dette stemmer overens med det jeg erfarte forrige uke.

Jeg bestilte boken Personlighets psykiatri forrige onsdag, den ankom 3 dager senere på en lørdag. Den ble levert på dørmatten min til tross for at jeg ikke hadde krysset av for hjemlevering, faktisk så hadde jeg krysset av for at den skulle leveres til Coop Mega. Men like fullt ut så fikk jeg den på dørmatten. Jeg fikk bare en melding om at det lå en pakke på dørmatten min. Jeg bor også i 2. etasje i en blokk. 

Måtte ikke signere noe som helst, de ringte ikke på døren engang.

Samme erfaring her. De leverer definitivt ikke bare på gateplan/1 etg.

Jeg får bøker og småpakker levert fra PostNord på dørmatten i 3.etasje i blokk, uten heis. De trasker opp alle trappene hver gang og leverer den på dørmatta. Får så en sms litt etterpå om at det ligger der. Kanskje kl 07 om morgenen, for eksempel.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
På 25.5.2019 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Leveranse på lørdag? Den var ny.

Alle privatleveranser som Postnord kommer med til meg (filter til ventilasjonsaggregatet) blir varslet god tid i forveien via Postnord app'en. Der kan alle endringer i leveransen gjøres også. Det er alltid signatur ved leveranse med mindre du aktivt har valgt at pakken kan leveres uten signatur.

Leveranse til privatpersoner foregår på gatenivå (1. etasje). Postnord leverer ikke på adresser over gateplan når det gjelder privatpersoner.

Anonymkode: 4ef93...7b0

Stemmer ikke, får levert på dørmatta mi fra Postnord, 4.etg uten heis. Bøker fra boklubben stort sett, men uansett

Anonymkode: 55d8c...9b3

Skrevet

Hmm, jeg får mye med PostNord og uten unntak har jeg måttet hente pakkene på butikken. Som regel kan jeg også velge hvilken butikk jeg vil hente på under bestillingsprosessen. Har aldri hatt problemer med det. Har også sendt mange pakker med PostNord, og da velger jeg hvilken butikk mottager skal hente på. Har ennå ikke fått noen klager. Men jeg bestiller vel rimelig sjelden så små ting at pakken får plass i postkassa da...

AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2019 at 5:56 PM, AnonymBruker said:

Du og alle andre som klager i tråden kan jo begynne å betale en skikkelig pris for transporttjenestene deres? Post- og budbransjen har vært i fritt fall lenge, pga prisene stadig presses nedover, og da blir kvaliteten deretter. Husk at de fleste som kjører ut pakker er selvstendig næringsdrivende som får så lite betalt pr levering at dersom de ikke kan kaste pakka ut vinduet mens kjører forbi så taper de penger. 

Anonymkode: 79892...892

Jeg har ikke noe imot å betale for det, men jeg betaler ikke 60 kroner for å få en liten pakke levert på den nærmeste butikken min. Jeg er mye mer glad i Posten enn Postnord.

On 8/4/2019 at 6:09 PM, AnonymBruker said:

Samme her! Jeg kan også velge å hente pakken på Postnord sin terminal. Har aldri opplevd at det ikke er mulig, og har aldri måtte betale ekstra. Bor i storby så kanskje det er grunnen?

Anonymkode: f0a59...c1f

TS her, jeg bor i Bergen. På mange nettsider kan man velge, men ikke fra alle. 

2 hours ago, -jk- said:

Hmm, jeg får mye med PostNord og uten unntak har jeg måttet hente pakkene på butikken. Som regel kan jeg også velge hvilken butikk jeg vil hente på under bestillingsprosessen. Har aldri hatt problemer med det. Har også sendt mange pakker med PostNord, og da velger jeg hvilken butikk mottager skal hente på. Har ennå ikke fått noen klager. Men jeg bestiller vel rimelig sjelden så små ting at pakken får plass i postkassa da...

Jeg har noen ganger hentet pakken hos Postnord-terminalen, andre ganger i butikk, og så har jeg også da mottatt pakker rett utenfor døren på bygget jeg bor i. Da jeg bodde et annet sted fikk jeg derimot pakken levert i tredje etasje, på dørmatten min. Det var en helt grei løsning, men å levere pakker utenfor døren i en travel gate er å be om at den blir stjålet.

Anonymkode: f7961...362

AnonymBruker
Skrevet
On 5/25/2019 at 1:11 PM, AnonymBruker said:

Dersom Postnord har nøkkel til ytterdøren i bygget mitt betyr det mest sannsynligvis at det er en av de som bor i de to andre leilighetene her som har stjålet pakket. Totalt sett bor det ca. 12 stykker her fordelt på tre leiligheter (kollektiv). Kan ikke skjønne at folk skal være så frekke at de stjeler fra naboene sine.

Anonymkode: f7961...362

Da er det vel bare å følge lyden av vibratoren, så finner du straks ut hvilke av dine naboer som er tyven 😂

Anonymkode: 30438...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...