AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #1 Skrevet 25. mai 2019 Bestilte en pakke fra en nettbutikk, fikk i dag melding om at den var levert på dørmatten min. Skjønte ikke helt hvordan det kunne gå an siden jeg bor i et veldig belastet område. Jeg sov da jeg fikk meldingen, så fikk ikke sjekket før to timer senere. Ifølge sporingen til Postnord ble uansett pakken levert midt på natten. Pakken var ikke der. Jeg vet at det er avsender som bestemmer leveringsmåten, men jeg synes det er så utrolig uansvarlig å levere denne pakken på dørmatten i dette området. Jeg vet ikke om pakken ble levert innenfor bygget eller utenfor bygget siden jeg ikke aner om Postnord har nøkkel til ytterdøren. Det som gjør dette enda verre er at pakken inneholdt en vibrator. Så jeg som bestilte dette på nett nettopp for å gjøre dette litt diskre, endte opp med at det nå er en eller annen tulling der ute som har både mitt fulle navn og vibratoren. Ante ikke at denne nettbutikken gjorde det slik med småpakker, i så fall hadde jeg aldri bestilt det fra dem. Det er vel nettbutikken jeg må kontakte? Kommer de bare til å sende pakken på samme måte enda en gang? Anonymkode: f7961...362
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #2 Skrevet 25. mai 2019 Jeg klaget en gang til en nettbutikk på postnord. Fikk bare til svar at de alltid bruker postnord. 🤪 Anonymkode: 7ce4f...ed0 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #3 Skrevet 25. mai 2019 Leveranse på lørdag? Den var ny. Alle privatleveranser som Postnord kommer med til meg (filter til ventilasjonsaggregatet) blir varslet god tid i forveien via Postnord app'en. Der kan alle endringer i leveransen gjøres også. Det er alltid signatur ved leveranse med mindre du aktivt har valgt at pakken kan leveres uten signatur. Leveranse til privatpersoner foregår på gatenivå (1. etasje). Postnord leverer ikke på adresser over gateplan når det gjelder privatpersoner. Anonymkode: 4ef93...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #4 Skrevet 25. mai 2019 47 minutter siden, AnonymBruker said: Leveranse på lørdag? Den var ny. Alle privatleveranser som Postnord kommer med til meg (filter til ventilasjonsaggregatet) blir varslet god tid i forveien via Postnord app'en. Der kan alle endringer i leveransen gjøres også. Det er alltid signatur ved leveranse med mindre du aktivt har valgt at pakken kan leveres uten signatur. Leveranse til privatpersoner foregår på gatenivå (1. etasje). Postnord leverer ikke på adresser over gateplan når det gjelder privatpersoner. Anonymkode: 4ef93...7b0 TS her. Ja, ikke vet jeg, men det står i alle fall på sporingen at den ble levert kl. halv fem i natt. Kan aldri huske at jeg aktivt har valgt at det er greit at pakken leveres uten signatur, vet du hvor det er man sier ja til akkurat det? Der jeg bodde før fikk jeg mange pakker levert fra Postnord på dørmatten, og det gikk fint, men det var også i et helt annet område enn der jeg bor nå. Da jeg bodde i borettslag leverte Postnord innenfor første ytterdør i 1. etg (de hang som regel pakkene i en pose på postkassen), men jeg fikk ofte også pakker rett på min egen dørmatte i 3. etg. Jeg aner ikke om Postnord har nøkkel til ytterdøren i bygget jeg bor nå. Anonymkode: f7961...362
applestories Skrevet 25. mai 2019 #5 Skrevet 25. mai 2019 Har dere som får levering på døren mulighet til å velge å hente selv på utleveringssted, eller kommer de alltid hjem til dere?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #6 Skrevet 25. mai 2019 Leveranse på lørdag er vanlig når det kommer til Postnord. Det har jeg også fått, og jeg har opplevd det samme som deg Ts, at pakken ble stjålet. Jeg skjønner ikke at møkkafirmaet PostNord fremdeles har lov til å eksistere. PostNord leverer alltid om natten og alltid utenfor dørmatten til oss som bor i blokk. De har nøkkel til hoveddør i blokka, men ikke til postkassesystemet. Samme som avisleverandører. De sender ikke melding idet de leverer pakken, altså i 3-4 tiden, fordi de "ikke vil vekke kunden". Anonymkode: 773dd...330 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #7 Skrevet 25. mai 2019 Og derfor unngår jeg konsekvent å bruke postnord, og spør alltid nettbutikken om de bruker postnord eller ikke. Hater postnord! De bør legges ned eller man bør i det minste få lov til å velge hvem man ønsker å bruke i nettbutikken, på samme måte som at man kan velge leveransemåte. Anonymkode: d9359...c97 9
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #8 Skrevet 25. mai 2019 48 minutter siden, AnonymBruker said: PostNord leverer alltid om natten og alltid utenfor dørmatten til oss som bor i blokk. De har nøkkel til hoveddør i blokka, men ikke til postkassesystemet. Samme som avisleverandører. De sender ikke melding idet de leverer pakken, altså i 3-4 tiden, fordi de "ikke vil vekke kunden". Anonymkode: 773dd...330 Dersom Postnord har nøkkel til ytterdøren i bygget mitt betyr det mest sannsynligvis at det er en av de som bor i de to andre leilighetene her som har stjålet pakket. Totalt sett bor det ca. 12 stykker her fordelt på tre leiligheter (kollektiv). Kan ikke skjønne at folk skal være så frekke at de stjeler fra naboene sine. Anonymkode: f7961...362
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #9 Skrevet 25. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom Postnord har nøkkel til ytterdøren i bygget mitt betyr det mest sannsynligvis at det er en av de som bor i de to andre leilighetene her som har stjålet pakket. Totalt sett bor det ca. 12 stykker her fordelt på tre leiligheter (kollektiv). Kan ikke skjønne at folk skal være så frekke at de stjeler fra naboene sine. Anonymkode: f7961...362 Ja, det er nok det. Du får følge med på Finn for å se om de prøver å selge den videre, hvis de selger slike ting der da. Det man kan gjøre for å stoppe Postnord er å boikotte leverandører som bruker dem og sende en drøss med klager til Forbrukerombudet . Anonymkode: 773dd...330 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #10 Skrevet 25. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er nok det. Du får følge med på Finn for å se om de prøver å selge den videre, hvis de selger slike ting der da. Det man kan gjøre for å stoppe Postnord er å boikotte leverandører som bruker dem og sende en drøss med klager til Forbrukerombudet . Anonymkode: 773dd...330 Hadde det vært en t-skjorte eller en bukse så hadde jeg ikke "brydd" meg på samme måte, jeg antar jo at nettbutikken kommer til å sende en ny. Men det er bare litt ubehagelig, selv om jeg vet at slike ting er helt vanlig. Anonymkode: f7961...362
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #11 Skrevet 25. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært en t-skjorte eller en bukse så hadde jeg ikke "brydd" meg på samme måte, jeg antar jo at nettbutikken kommer til å sende en ny. Men det er bare litt ubehagelig, selv om jeg vet at slike ting er helt vanlig. Anonymkode: f7961...362 Det er jo denne innstillingen som er problemet, at det liksom ikke er noe å bry seg om fordi et var bare en t-skjorte e.l. Derfor eksisterer Postnord fremdeles, selv om de har holdt på slik i mange år. Anonymkode: 773dd...330 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #12 Skrevet 25. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo denne innstillingen som er problemet, at det liksom ikke er noe å bry seg om fordi et var bare en t-skjorte e.l. Derfor eksisterer Postnord fremdeles, selv om de har holdt på slik i mange år. Anonymkode: 773dd...330 Jeg har jo for det meste hatt en positiv opplevelse av Postnord, og synes det har vært praktisk å få pakker rett på dørmatten min tidligere. Der jeg bodde før fungerte det fint, det var et fredelig område med gode naboer. Men det fungerer åpenbart ikke her jeg bor nå. Jeg kommer ikke til å bestille noe mer fra nettbutikker som sender småpakker via Postnord så lenge jeg bor her, men ser ikke bort ifra at jeg forsøker det på nytt om jeg engang flytter til et tryggere område. Anonymkode: f7961...362 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #13 Skrevet 25. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Leveranse på lørdag? Den var ny. Alle privatleveranser som Postnord kommer med til meg (filter til ventilasjonsaggregatet) blir varslet god tid i forveien via Postnord app'en. Der kan alle endringer i leveransen gjøres også. Det er alltid signatur ved leveranse med mindre du aktivt har valgt at pakken kan leveres uten signatur. Leveranse til privatpersoner foregår på gatenivå (1. etasje). Postnord leverer ikke på adresser over gateplan når det gjelder privatpersoner. Anonymkode: 4ef93...7b0 Har dem begynt med det nå?? 😮 De få gangene jeg har handlet hos steder som sender med PostNord så har det aldri vært ett alternativ engang at det skal være signatur, med mindre jeg har handlet for veldig store summer! Anonymkode: c9365...1c8 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #14 Skrevet 25. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Leveranse på lørdag? Den var ny. Anonymkode: 4ef93...7b0 Nei, den var ikke ny. Post Nord kjører post også på lørdager, det er Posten/Bring som har sluttet med det. Anonymkode: f882b...a2e 10
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #15 Skrevet 3. august 2019 Forhåndsbestilte en bok fra Ark for en stund siden, og har alltid fått bøker i postkassa eller på Posten tidligere. I dag fikk jeg den fryktede «vi har levert en pakke på dørmatta di»-SMS’en. Supert, jeg som reiste på ferie i går og ikke er tilbake før om en uke!! Så den pakken ser jeg nok aldri noe til. Jeg boikottet egentlig PostNord for flere år siden etter at de leverte pakken min på dørmatta til en helt annen person i blokka. Gud som jeg hater dem. Anonymkode: 9f39e...50e 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #16 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forhåndsbestilte en bok fra Ark for en stund siden, og har alltid fått bøker i postkassa eller på Posten tidligere. I dag fikk jeg den fryktede «vi har levert en pakke på dørmatta di»-SMS’en. Supert, jeg som reiste på ferie i går og ikke er tilbake før om en uke!! Så den pakken ser jeg nok aldri noe til. Jeg boikottet egentlig PostNord for flere år siden etter at de leverte pakken min på dørmatta til en helt annen person i blokka. Gud som jeg hater dem. Anonymkode: 9f39e...50e Kan du ikke bare sende en melding til naboen og høre om hen er hjemme og kan ta den inn??? Anonymkode: 7fbd9...42a 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #17 Skrevet 3. august 2019 Når jeg får pakke fra Postnord så kan jeg velge hvordan jeg vil ha pakken levert. Da velger jeg alltid nærmeste utleveringssted så jeg kan hente den når det passer meg. Det kan man gjøre enten det er en liten eller stor pakke man har bestilt. Man må jo signere når man mottar pakken også. Anonymkode: ab063...58a 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #18 Skrevet 3. august 2019 50 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg får pakke fra Postnord så kan jeg velge hvordan jeg vil ha pakken levert. Da velger jeg alltid nærmeste utleveringssted så jeg kan hente den når det passer meg. Det kan man gjøre enten det er en liten eller stor pakke man har bestilt. Man må jo signere når man mottar pakken også. Anonymkode: ab063...58a Dette kan man gjøre på mange nettbutikker, men ikke på alle. Og for noen koster det mer om man velger nærmeste utleveringssted, istedenfor på dørmatten. Anonymkode: f7961...362 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #19 Skrevet 3. august 2019 Jeg liker ikke det som er i ferd med å skje med postlevering. Pakker på trammen, budfirmaer som påstår de har ringt på osv. På dette området har utviklingen gått bakover. Det var langt å foretrekke å få en pakkelapp og hente pakken på posten. Den gang postkontorene fantes. Eller få den i postkassen, inkludert på lørdager. Det burde være en selvføge å få velge leveringsmetode. Er jeg hjemme, og de tar ansvar om pakken forsvinner, er levering på trammen greit. Er jeg på ferie og alle kan se jeg er borte, er det ikke greit. Bor jeg i hus der trammen er åpen for elementene og regnet er det heller ikke greit. Jeg har også opplevd varianten med mislykkede forsøk på levering (åpenbart løgn siden jeg var hjemme), og deretter at jeg måtte hente pakken på andre siden av byen. Da var jeg lei og lot dem bare sende den tilbake for egen regning. Anonymkode: a02e7...d96
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #20 Skrevet 3. august 2019 Jeg takler ikke PostNord. Var lenge stort sett fornøyd, da leverte de pakken til nærbutikken (Joker) i området og det var aldri noen problemer. Men så skjedde det en endring, som gjorde at alt som ble levert fra PostNord plutselig skulle leveres til en butikk som ligger langt unna. Jeg bor sentralt i Oslo, er omringet av 4 nærbutikker som tar imot pakker fra PostNord, men må nå likevel først ta buss 8 holdeplasser, så skifte til trikk og ta den 6 holdeplasser for å komme frem til butikken som mottar pakken min. Jeg var i kontakt med kundeservice som forklarte at det hadde noe med postnummeret mitt å gjøre, men de kunne ikke forklare hvorfor jeg i alle år tidligere har mottatt pakken på Joker i nærområdet og det nå plutselig ikke var mulig lenger. Det eneste de kunne tilby var at jeg mot et tillegg på 59 kroner kunne få pakken levert fra den butikken langt unna, til Joker i nærområdet. Dette har jeg derfor endt opp med å gjøre, men dette har vist seg å være problematisk og hele 6 ganger har pakken forsvunnet etter at de først måtte levere den til butikken langt unna, for SÅ å kjøre den derfra til nærbutikken min.... De forsøkte også noen ganger å levere på dørmatten min, jeg bor i blokk, i 1 etg. med masse trafikk (av mennesker) forbi døren hver eneste dag. Jeg fikk aldri noen forvarsel på at pakken plutselig skulle leveres på dørmatta, bare en sms på helt tilfeldige tidspunkt om at den nå lå der. Bare flaks at ingen har stikket av med pakkene. PostNord er et slit å ha med å gjøre:( Men hva gjør man når det virker som de fleste nettbutikker benytter seg av dem? Anonymkode: 972ff...c5b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå