Hurrahei Skrevet 25. mai 2019 #1 Skrevet 25. mai 2019 Mange som skriver at «kjøper betaler frakt». Sjekker dere først da på posten hva det koster, for så å gi eksakt beløp til kjøper? Salgspris+pakke+porto? Ber dere da om vipps før dere sender? Hva om pakken aldri kommer frem.....? Jeg skal selge en dyr veske, og kjøper vil at den sendes på billigst mulig måte.... uten sporing! Jeg vet ikke altså? 😧
Luppa Skrevet 25. mai 2019 #3 Skrevet 25. mai 2019 Jeg pleier å be kjøper vippse beløpet for selve varen først, og beløpet for frakt når den er sendt. Sender da bilde av kvittering + pakken med kjøpers navn når jeg har vært på postkontoret. Har alltid funket fint, en liten sjanse å ta men så lenge pakken er mer verdt enn porto tenker jeg at jeg tør ta sjansen. Har stort sett alltid fått portobeløpet raskt etter sending, evt etter en purring. Når jeg selv kjøper noe ser jeg at folk ofte ber om pris inkludert porto før de sender, da antar jeg de vet omtrent hva porto vil bli på forhånd. Så lenge det ikke høres urimelig dyrt ut pleier jeg å synes det er ok. Men har selv erfart at porto ble mye dyrere enn jeg trodde så jeg liker å gjøre det som beskrevet over. Har opplevd en gang at pakken jeg sendte (tilsynelatende) aldri kom fram. Hadde ikke sporing, så jeg stolte på kjøper og gav beskjed til Tise som satte pengene tilbake til kjøper. Det var betalt med Safe Payment så pengene var i "limbo". Jeg tapte portobeløpet og varen men den var ikke dyr. 1
Mhmjadda Skrevet 25. mai 2019 #4 Skrevet 25. mai 2019 Jeg har pleid å tilby kjøper å sjekke frakt først. Noen sier nei takk, andre vil gjerne vite det. Har som regel fått hele betalingen + porto når jeg har sendt pakken (altså et bilde av pakken og fraktseddel fra postkontoret). Selger jeg noe dyrt oppgir jeg i teksten at det sendes KUN med sporing, da har jeg gjerne sjekket opp fraktprisen først og oppgir totalpris inkludert frakt med sporing. Ikke noe alternativ. Kjøper jeg noe dyrt ber jeg også alltid om at det sendes med sporing. Billig forsikring mot tull og tøys! 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #5 Skrevet 25. mai 2019 Det er bare å veie den hjemme og måle, så står all informasjon du trenger på posten. Så lenge det ikke er store greier så klart. Bøker og slikt er veldig lett å ta på kjøkkenvekten. Anonymkode: f31d6...afc 2
student86 Skrevet 30. mai 2019 #6 Skrevet 30. mai 2019 Har du mulighet til å sende med megtildeg? Koster 65 kr med sporing:) Jeg sjekker oftest i post i butikk når jeg allikevel skal handle. Får vippset over for varen + porto. Sender bilde til kjøper når jeg sender.
FantasDick Skrevet 30. mai 2019 #7 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har ikke solgt noe på Tise enda, men har kjøpt. Jobber på PiB, så jeg kan alle portotakstene i hodet og vipper over hele beløpet. Hvis kjøper vil ha varen tilsendt på billigste måte, altså brev uten sporing, så er det kjøpers risiko.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #8 Skrevet 30. mai 2019 Hva er poenget med å sende kjøper et bilde av den frankerte pakken? Anonymkode: 62b70...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå