AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #1 Skrevet 25. mai 2019 Heeii kan noen som har vert i familiekontoret før pga mekling si hva som har sjedd der om dere har blitt enige eller ikke? jeg skal fortelle, for 1 uke siden fikk jeg brev om innkalling til mekling pga jeg sa nei til barnefar som ville vi skulle ha en avtale om delt foreldreansvar. Så da kontaktet han familiekontoret, Min grunn til at jeg sa nei er pga høyt konflikt nivå å vi klarer ikke å sammarbeide om noe.. ikke siden jeg var gravid engang.. Å barnefar er agressiv,(han har ikke slått meg da).det har alltid vert diskusjoner å uenigheter, vi har aldri vert kjærester eller bodd sammen heller, Men det jeg lurte på er siden noen har skrevet at dem har blitt presset til å skrive under avtaler på familiekontoret å kan barnefar ta med seg sin advokat i første meklingen? Anonymkode: db45b...422
Bassen Skrevet 25. mai 2019 #2 Skrevet 25. mai 2019 Så du ønsker ikke delt foreldreansvar, og i såfall hvorfor? Er han en dårlig far? uansett konfliktnivå har barnet rett til å ha en far. Familiekontoret har jo ingen makt. De er rådgivere. De kan ikke presse deg til noe som helst. Du kan si nei, men da må du regne med at han kan ta saken til retten. Såvidt jeg vet er ikke advokater med til mekling. Personlig har jeg ikke gode erfaringer med familiekontoret, da mekleren var fullstendig på mors side selv om hennes meninger ikke på noen måte var til barnets beste. Det som er viktig når du kommer dit er å gjøre ALT til barnets beste. Det er dere som voksne som har valgt situasjonen barnet og dere selv er i. Det er ikke du eller barnefar som skal vinne. Det er deres felles barn! Husk det. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #3 Skrevet 25. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Heeii kan noen som har vert i familiekontoret før pga mekling si hva som har sjedd der om dere har blitt enige eller ikke? jeg skal fortelle, for 1 uke siden fikk jeg brev om innkalling til mekling pga jeg sa nei til barnefar som ville vi skulle ha en avtale om delt foreldreansvar. Så da kontaktet han familiekontoret, Min grunn til at jeg sa nei er pga høyt konflikt nivå å vi klarer ikke å sammarbeide om noe.. ikke siden jeg var gravid engang.. Å barnefar er agressiv,(han har ikke slått meg da).det har alltid vert diskusjoner å uenigheter, vi har aldri vert kjærester eller bodd sammen heller, Men det jeg lurte på er siden noen har skrevet at dem har blitt presset til å skrive under avtaler på familiekontoret å kan barnefar ta med seg sin advokat i første meklingen? Anonymkode: db45b...422 Det er vanligvis første steg i en prossess, som kan fortsette mot evt rettssak, eller en løsning selvfølgelig. Anonymkode: 495a7...d9b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #4 Skrevet 25. mai 2019 10 timer siden, Bassen skrev: Så du ønsker ikke delt foreldreansvar, og i såfall hvorfor? Er han en dårlig far? uansett konfliktnivå har barnet rett til å ha en far. Familiekontoret har jo ingen makt. De er rådgivere. De kan ikke presse deg til noe som helst. Du kan si nei, men da må du regne med at han kan ta saken til retten. Såvidt jeg vet er ikke advokater med til mekling. Personlig har jeg ikke gode erfaringer med familiekontoret, da mekleren var fullstendig på mors side selv om hennes meninger ikke på noen måte var til barnets beste. Det som er viktig når du kommer dit er å gjøre ALT til barnets beste. Det er dere som voksne som har valgt situasjonen barnet og dere selv er i. Det er ikke du eller barnefar som skal vinne. Det er deres felles barn! Husk det. Jeg har ikke nektet far til å ikke komme, jeg har sakt han kan komme når han vil så lenge han sender meg melding, men pga agressivitet så tar jeg ikke sjansen for at han kan ha henne alene (datteren vår er 4 mnd) å jeg ammer, å nå har han ikke komt eller spurt etter henne i 4 uker, det er farmor å farfar som har hjulpet barnefar med dette, men jeg å barnefars foreldre har også mye konflikt å dem lyver om alt.. mens jeg har vært ærlig å fortalt dem om mine ting Anonymkode: db45b...422 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #5 Skrevet 25. mai 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanligvis første steg i en prossess, som kan fortsette mot evt rettssak, eller en løsning selvfølgelig. Anonymkode: 495a7...d9b jeg tenker meg dette komme evt til rettsak Anonymkode: db45b...422 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #6 Skrevet 25. mai 2019 Råd fra advokat da jeg var i samme situasjon var å se hvor langt han tok det, og ikke gi seg før det forelå stevning. Da gir man seg, for han vinner som regel. Han kan ikke ha med advokat i meklingen. Anonymkode: 17d36...f61
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #7 Skrevet 25. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Råd fra advokat da jeg var i samme situasjon var å se hvor langt han tok det, og ikke gi seg før det forelå stevning. Da gir man seg, for han vinner som regel. Han kan ikke ha med advokat i meklingen. Anonymkode: 17d36...f61 Hvordan vinner han? siden han er faren? Anonymkode: db45b...422
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #8 Skrevet 25. mai 2019 Det skal ekstremt mye til å ikke få foreldreansvar. Anonymkode: 17d36...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå