AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #1 Del Skrevet 25. mai 2019 Jeg fikk en gammel Huawei android som en i familien var lei av, men får ikke til å bruke den? Den er knyttet til feil google konto (gammel eier). Hvordan endrer jeg til min egen? Anonymkode: 2fb83...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. mai 2019 #2 Del Skrevet 25. mai 2019 Det enkleste kan være å resette til fabrikkinnstillinger. Da mister du alt på den, men får samtidig ryddet opp skikkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrekStar Skrevet 25. mai 2019 #3 Del Skrevet 25. mai 2019 2 hours ago, stan said: Det enkleste kan være å resette til fabrikkinnstillinger. Da mister du alt på den, men får samtidig ryddet opp skikkelig. Hvis den mobilen er låst til en Google-konto, så vil jo denne mobilen fortsatt være låst til mobilen, selv ved å resette til fabrikkinstillinger. Det TS burde gjøre, eller må gjøre, er å få personen som eide mobilen, til å skrive sitt passord og logge seg på mobilen, og deretter fjerne forrige eiers Google-konto, fra instilingene på mobilen. Når mobilen er låst til en annen Google-konto, så er det sannsynligvis den eneste måten å kunne få brukt mobilen på. Når tidligere eiers Google-konto er fjernet, så kan en ny Google-konto legges til. Hvis forrige eier ikke har passordet lenger, så tror jeg TS sliter litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. mai 2019 #4 Del Skrevet 25. mai 2019 19 minutter siden, TrekStar skrev: Hvis den mobilen er låst til en Google-konto, så vil jo denne mobilen fortsatt være låst til mobilen, selv ved å resette til fabrikkinstillinger. Det TS burde gjøre, eller må gjøre, er å få personen som eide mobilen, til å skrive sitt passord og logge seg på mobilen, og deretter fjerne forrige eiers Google-konto, fra instilingene på mobilen. Når mobilen er låst til en annen Google-konto, så er det sannsynligvis den eneste måten å kunne få brukt mobilen på. Når tidligere eiers Google-konto er fjernet, så kan en ny Google-konto legges til. Hvis forrige eier ikke har passordet lenger, så tror jeg TS sliter litt. De fleste android mobiler kan resettes ved å holde inne volum tasten og på knappen mens mobilen starter opp. Men har man tilgang på passordet, så kan enkelt legge til eller bytte Google konto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #5 Del Skrevet 25. mai 2019 7 minutter siden, stan skrev: De fleste android mobiler kan resettes ved å holde inne volum tasten og på knappen mens mobilen starter opp. Men har man tilgang på passordet, så kan enkelt legge til eller bytte Google konto. Nyere telefoner kjører FRP (factory reset protection) for å forhindre tyverier, så det er derfor stor sannsynlighet at telefonen TS har skaffet er bundet opp mot tidligere eiers google konto. https://www.androidcentral.com/what-do-if-youre-locked-out-your-phone-after-resetting-it Anonymkode: c0f23...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrekStar Skrevet 25. mai 2019 #6 Del Skrevet 25. mai 2019 Just now, stan said: De fleste android mobiler kan resettes ved å holde inne volum tasten og på knappen mens mobilen starter opp. Men har man tilgang på passordet, så kan enkelt legge til eller bytte Google konto. Jeg vet hvordan det fungerer. Problemet med å resette, gjør at Google vil kreve passordet, til Google-kontoen etter reset. Uansett om en resetter ved å bruke de volumknappen og på-knappen, slik du sa, eller ved å resette ved å bruke valget fabrikkinstillinger i instillinger, er at mobilen vil være låst uansett når mobilen starter opp etter resett. Goggle har et system, med Android etter version 5, hvor mobilen blir låst til en Google-konto. For å låse opp mobilen igjen, så må en deaktivere denne Goggle-kontoen, ved å skrive et passord. Dette passordet har tidligere eier. Dette blir da registrert hos Google sine servere. Bare husk at en må ha koblet seg til f.eks Wifi først, for å få kontakt med disse serverne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. mai 2019 #7 Del Skrevet 25. mai 2019 6 minutter siden, TrekStar skrev: Jeg vet hvordan det fungerer. Problemet med å resette, gjør at Google vil kreve passordet, til Google-kontoen etter reset. Uansett om en resetter ved å bruke de volumknappen og på-knappen, slik du sa, eller ved å resette ved å bruke valget fabrikkinstillinger i instillinger, er at mobilen vil være låst uansett når mobilen starter opp etter resett. Goggle har et system, med Android etter version 5, hvor mobilen blir låst til en Google-konto. For å låse opp mobilen igjen, så må en deaktivere denne Goggle-kontoen, ved å skrive et passord. Dette passordet har tidligere eier. Dette blir da registrert hos Google sine servere. Bare husk at en må ha koblet seg til f.eks Wifi først, for å få kontakt med disse serverne. Det har aldri vært noe problem på noen av mobilene mine. De blir som om de er nye fra fabrikken. I huset har vi Samsung, Huawei og Sony. Men om TS kan si noe om modellen, så kan vi si mer sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrekStar Skrevet 25. mai 2019 #8 Del Skrevet 25. mai 2019 (endret) 6 minutter siden, stan said: Det har aldri vært noe problem på noen av mobilene mine. De blir som om de er nye fra fabrikken. I huset har vi Samsung, Huawei og Sony. Men om TS kan si noe om modellen, så kan vi si mer sikkert. Hvilken android version var det på dem? Vet at de eldre versionene ikke bruker denne låsemekanismen til Google. Dem blir BARE låst, hvis en knytter en Google-konto, og en mobil med android 5 eller senere. Version under 5, blir ikke låst i det hele tatt. En kan også bruke en mobil uten å binde den til en Google-konto, uansett version. Kanskje er det dette du har gjort. Endret 25. mai 2019 av TrekStar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #9 Del Skrevet 25. mai 2019 Det er mulig du ikke vil kunne bruke en Huawei telefon særlig lenge pga krisen: https://www.tek.no/artikler/huawei-krisen-forklart/465987 Anonymkode: 12c3c...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. mai 2019 #10 Del Skrevet 25. mai 2019 2 minutter siden, TrekStar skrev: Hvilken android version var det på dem? Vet at de eldre versionene ikke bruker denne låsemekanismen til Google. Dem blir BARE låst, hvis en knytter en Google-konto, og en mobil med android 5 eller senere. Version under 5, blir ikke låst i det hele tatt. En kan også bruke en mobil uten å binde den til en Google-konto, uansett version. Kanskje er det dette du har gjort. Mulig det. Siste gang var for omtrent et år siden. En relativt ny Samsung (S8?) , men jeg husker ikke android versjonen. Jeg kjørte resettingen fra innstillinger og jeg jo kjente både ny og gammel bruker sitt passord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #11 Del Skrevet 25. mai 2019 10 minutter siden, stan skrev: Mulig det. Siste gang var for omtrent et år siden. En relativt ny Samsung (S8?) , men jeg husker ikke android versjonen. Jeg kjørte resettingen fra innstillinger og jeg jo kjente både ny og gammel bruker sitt passord. Ja, men da hadde du jo passordene du trenger for å resette. TS har ikke det, og da er det ikke mulig å fabrikkresette sånn uten videre. Anonymkode: c0f23...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrekStar Skrevet 25. mai 2019 #12 Del Skrevet 25. mai 2019 (endret) Samsung S8 hadde version 8 av android. Kanskje du stokker om mellom pin\passord og Google-konto passord. Det er fort gjort. Noen mysterier i livet må en ha. Uten mysterier så blir livet relativt kjedelig. På samme måten som det er et mysterium hvordan laptopen til Hillary Clinton, kunne forsvinne fra bevislageret til FBI, så jeg det er ting i livet vi aldri kan få svaret på, og som en bare må akseptere at har funnet sted. Mysterier FTW!!! 👍 Fikk ikke til å legge til quote når jeg editerer innlegget mitt. Endret 25. mai 2019 av TrekStar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. mai 2019 #13 Del Skrevet 25. mai 2019 34 minutter siden, TrekStar skrev: Samsung S8 hadde version 8 av android. Kanskje du stokker om mellom pin\passord og Google-konto passord. Det er fort gjort. Blander ikke sammen 🙂 Kanskje det kom spørsmål om den gamle kontoen på et eller annet sted, uten at jeg bet meg merke i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå