Gå til innhold

Gode tips som kan gjøre dagen minneverdig for gjestene også?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å gjøre noe ut av dagen. Noe som gjør at gjestene vil huske mitt bryllup spesielt :P

Trenger tips for alt mulig!

Kirken

Bil

Tiden før middag

Under middag

Pynt

Underholdning

Polognese? En annen vri?

P.S. Jeg er veldig opptatt av detaljer...

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig positiv tanke, jeg har vært i nok kjedelige bryllup!

Det er jo litt avhengig av hvor dere er og sånt. Finne på noen leker kanskje? Men det er det mange som ikke liker. Annen form for underholdning?

Skal dere ha tradisjonelt bryllup med vielse etterfulgt av 3 retters middag og fest? Hvis ikke kan dere jo lage en annen ramme rundt det. Har hørt om noen som hadde "western-bryllup" med helgrillet gris og alle gjestene i cowboyklær. Og brudeparet ankom bryllupet på hesteryggen. det ble ikke så fort glemt. Alt er mulig!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg ønsker et tradisjonelt bryllup. Er ikke noe for temabryllup. Vil være hvit brud :o) og ha tradisjonell middag, 3-retters, dans osv.

Har som alle andre drømt om "det perfekte bryllup", og ønsker at dagen også skal bli spesiell og minneverdig for de andre gjestene slik at de vil huske vårt ekstra godt :o)

Er veldig for overraskelser. Kanskje jeg skulle gjøre noe spesielt for gutten min etter middagen? Skal holde tale, så den er i boks.

Har også en flott avslutningsang. Etter middagen (mens gjestene sitter), deles det ut små konvolutter med en liten sang (tekst til "Lykkeliten") og et lite hvitt lys. Lysene sendes fremover (tente) mot brudeparet mens det synges, og brudeparet setter lysene i et isopor-hjerte dekket av aliminium. Lyset (strømmen :blunke: )er slukket og sangen slutter når alle lysene er satt i hjerte. Og dermed er middagen ferdig. Romantisk spør du meg....

Det er slike ting som dette jeg er på jakt etter. Noe som er litt uvanlig, og som alle vil huske. Noen enkle knep som kanskje ikke alle brudepar har gjort før meg.

Takker for alle som vil hjelpe!

:D

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke man trenger å finne på noe spesielt for at gjestene skal kose seg, det er veldig mye hva gjestene gjør det til selv også.

Men en ting vet jeg er viktig, og det er å ha litt plass rundt seg slik at ikke alle gjestene sitter oppå hverandre hele tiden. Og spesielt viktig tror jeg det er å ha en mulighet for å kunne være ute, slik at man kan sitte ute og prate etter middagen.

Vi valgte et festlokale med en slik uteplass, nettopp fordi vi har savnet det i bryllup vi har vært i. Og gjestene synes det var helt topp. Alle satt ute frem til 22.00, da begynte noen få å trekke inn. Dette gjorde også at det ikke ble så "trykkete" rundt oss, og det var veldig vellykket.

Men jeg hadde også sansen for det med å lage et tema-bryllup, men da bør man jo også finne et tema som passer til brudeparet!

Skrevet

Et tips til tiden mellom kirken og middagen kan være å sende gjestene på sightseeing. For eksempel kan dere leie en buss for en time, få en med snakketøyet i orden til å være guide, og sende dem rundt til flotte plasser på stedet, og plasser som betyr noe for dere. Det kommer jo litt an på hvor mange gjester dere har, og budsjettet. Det koster nok noen kroner å leie en buss. Men jeg tror en sånn tur vil bli husket.

Til underholdning syns jeg det er artig å lage en spørrelek a la "Den store Klassefesten". Så får brudeparet vise hvor mye de vet om hverandre. Dere kan jo få noen andre til å lage spørsmålene.

Lykke til med planleggingen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...