Gå til innhold

Privatskoler i Grenlandsområdet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Skien og barnet er 5 med skolestart neste år. Vi er i tvil om vi skal sende barnet på den lokale skolen, eller om vi skal forsøke en privatskole. Her i Skien er det i alle fall to privatskoler som er kristne, og det er greit så lenge undervisningen er av god kvalitet. Er det noen her inne som har erfaringer med privatskoler i Grenland (kristne, motessori etc)

Anonymkode: cf68a...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner et foreldrepar som har en førsteklassing på en kristen skole i Skien og er kjempe fornøyd. Et annet foreldrepar har to barn på Montessori i Bergsbygda og er og veldig fornøyd. 

Mer enn det kan jeg ikke hjelpe. 

AnonymBruker
Skrevet

Uten at jeg noen gang har snakket med dem spesielt om skolen, kjenner jeg mennesker som både har gått og jobbet på Skauen. Generelt har jeg et positivt inntrykk av skolen. GKS er en relativt ny skole.

Begge skolene er relativt små, Skauen hadde som den største 180 elever fordelt på 10 trinn i 2015. Det har fordeler i form av at lærerne kjenner elevene ganske godt, klassene er ikke så store, og man har rett og slett bedre oversikt. Man får samtidig ofte en større andel av elever med behov for spesiell tilrettelegging, fordi friskolene ofte er litt bedre rustet til å håndtere det. En ulempe er at man har færre lærere å gå på, og noen må da typisk undervise fag de ikke har kompetanse i - men dette er generelt ikke uvanlig i barneskolen.

Andre skolealternativer i området kjenner jeg dessverre ikke til, men begge disse skolene har jeg et positivt inntrykk av, uten selv å ha erfaring med dem.

Anonymkode: f47cf...a67

AnonymBruker
Skrevet

Legger til: andre skoler har jo alternativ pedagogikk, så man bør absolutt sette seg inn i hva dette innebærer for undervisningen.

Hva gjelder friskolene tenker jeg som sagt fordelen er færre elever og noe bedre mulighet for å bli sett og tilrettelagt for. Men generelt er jeg egentlig tilhenger av et offentlig skolesystem, og ser for meg selv å velge slik skolegang for egne barn.

Anonymkode: f47cf...a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...