Gå til innhold

skal/skal ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det feil av meg å stille opp på et arrangemang på jobben når jeg har en liten gutt på 2 mnd??

Dette skal foregå på kveldstid, og jeg regner med at jeg blir borte 4-5 timer. Pappa skal være hjemme med barnet, som tar flaske. Hva ville du gjort??

Har jo lyst til å dra, bare for å få litt av veksling fra hverdagen, men er så usikker.... :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det være feil?? :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Aner ikke, det er jo derfor jeg spør :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Men hvorfor spør du? Du må jo ha noen følelser rundt dette siden du tar det opp som tema...?

Er det fordi du tror at noen vil se rart på deg som går fra babyen din så tidlig?

Er det fordi du og pappaen har avtalt at ingen av dere skal være borte mer enn så og så lang tid?

Er det fordi du måtte tatt med deg babyen?

Hvorfor?

Gjest Mor i to år
Skrevet

Hvis du har lyst, så dra!

Blir sikkert fint for pappa og baby å få litt alenetid, og når han tar flaske så blir det ingen puppekrise på hjemmefronten (men kanskje du må pumpe deg eller gå på do og klemme ut litt).

Kos deg på arrangementet da!

Gjest Anonymous
Skrevet

Så lenge far ikke syns det er pes.

Et så lite barn trenger mat ganske hyppig.

Har selv ei datter på 3 mnd. Jeg vil ikke gå fra henne enda, fordi jeg føler jeg må være med henne. Det er ikke faste rutiner på et så lite barn,somregel.

Men hvis faren er villig og gjerne varmer flasker når hun trenger det og ikke blir stresset, er det vel ike store problemet. Hvis du føler det er riktig er det nok det :)

Skrevet

Pappa har sikkert bare godt av å være sammen med den lille alene noen timer.

Jeg husker selv hvor usikker jeg var de første gangene jeg var alene med vårt første barn (men dette gjelder sikkert ikke bare menn). Resultatet var at jeg og barnet hade noen kjempefine timer samme (uten at mor stod over oss og fortalte alt som jeg gjrde feil :wink: )

Du har sikkert også godt av å komme litt bort og tenke på litt andre ting enn baby.

Kos deg noen timer sammen med de på jobben.

Skrevet

Hvis dere begge syns det er greit, syns ejg du skal dra. Men ikke ta det som et nederlag om du skulle få en trang til å komme tidligere hjem enn planlagt. Med en så liten baby er det ikke alltid så lett å være borte i flere timer... Ha telefonen din lett tilgjengelig, og avtal med far at han skal ringe deg (evt. sende en sms) dersom det blir nødvendig. Da er det sikkert lettere for deg å slappe av.

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner godt at du lurer, for av og til får man jo på følelsen av alt man gjør er feil. Selv flyr jeg ikke akkurat på "by'n" og holder det gående til langt på morran. Det gjør derimot ansatte i hjelpeapparatet her(på bygda), og forteller meg hvor ille de da synes det er å ha barn dagen derpå. :o

Skrevet

(...)

Men hvis faren er villig og gjerne varmer flasker når hun trenger det og ikke blir stresset, er det vel ike store problemet.

?!!

Æh... det er faren det er snakk om da, ikke en barnevakt. Så lenge barnet tar flaske er det da vel ikke mer pes for ham å gi ungen mat, enn det er for mor. De fleste fedre i dag er da vel i stand til å tilbringe litt alenetid sammen med barna sine, eller?!!

Om en far ikke er "villig til å varme flasker når barnet trenger det" så burde han vel vurdert dette med å foreldrerollen i utgangspunktet. Synes faktisk du nedvurderer fedre litt her. Begge er da blitt like mye foreldre?! Og det er da ikke omsorgssvikt at pappaer flest er på jobb hver eneste dag.

Til hovedinnleggskriver

Jeg synes det høres ut som en glitrende ide. Det blir sikkert godt for deg å gjøre noe annet. Og barnet og pappan fortjener litt alenetid de også.

Det er naturlig å ha dårlig samvittighet fordi man føler at man "velger seg selv" en liten stund, når alt har handla om babyen i flere måneder. Men både du og barnet ditt har godt av å være litt fra hverandre også.

Man skal tross alt ut av kokongen sin og ut i verden igjen etterhvert.

Så ta på deg leppestiften og kos deg!! :)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke skulle dra.Barnet er sammen med faren sin da,ikke en fremmed person.Og hvis babyen tar flaske så er det vel greit.Kos deg

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for alle oppmuntrende svar. da tror jeg sikkert at jeg drar noen timer jeg :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

?!!

Æh... det er faren det er snakk om da, ikke en barnevakt. Så lenge barnet tar flaske er det da vel ikke mer pes for ham å gi ungen mat, enn det er for mor. De fleste fedre i dag er da vel i stand til å tilbringe litt alenetid sammen med barna sine, eller?!!

Helt enig! Pappa er like god som mamma til å gi flaske, kjærlighet, bleier osv. Hos oss deler vi på alle oppgaver.

Gå med god samvittighet og kos deg!!! En annen gang er det pappa sin tur.

:vinke:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Et så lite barn trenger mat ganske hyppig.

Har selv ei datter på 3 mnd. Jeg vil ikke gå fra henne enda, fordi jeg føler jeg må være med henne. Det er ikke faste rutiner på et så lite barn,somregel.

Men hvis faren er villig og gjerne varmer flasker når hun trenger det og ikke blir stresset, er det vel ike store problemet. Hvis du føler det er riktig er det nok det :)

Hvorfor skal far få lov til å bestemme, om det er pes eller ikke? Han har da virkelig fått et barn han også, og bør da ta sin del av ansvaret. Å være sammen med sitt eget barn i fem timen, bør virkelig ikke være mer pes for far enn for mor.

Er det det, så har mor gjort far en bjørnetjeneste, med å la han få lov til å styre slikt selv. Begge har like mye ansvar, og en baby bør ikke ha det verre sammen med faren sin, enn det har med moren.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg også synes du skal dra med god samvittighet. Men det er faktisk ingen skam å ringe hjem for å høre hvordan det går, det er bare naturlig. :wink:

Alt går helt sikkert fint. Å være litt hønemor trenger ikke være negativt, en det er lov til å tenke på seg selv også. :)

Skrevet

Syns absolutt at du skal ta deg en tur. Blir det for ille kan han jo bare ringe deg og si at du må komme hjem.

Du har uansett godt av å komme deg litt ut og pappan har godt av litt alenetid med babyen.

Selv var poden 9uker da jeg var i utdrikningslag til ei venninne. Var borte 10 timer og det var herlig selv om samvittigheten gnagde. Men det gikk så fint at. Åsså vil sikkert pappan skjønne hvor mye arbeid det faktisk er og da blir du kanskje satt enda mer pris på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...