Gå til innhold

Hvordan få til bleieslutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. 

Angående dette med bleieslutt..hvordan gjør man det? 

Jeg har ei jente på 2 år og 3 mnd. Hun liker ikke å skifte bleie, synes det er kult å gå med truse. Klarer fint å tisse og bæsje på do, men kun når det passer henne. Går hun uten bleie, vil hun likevel ikke gå på do, og tisser og bæsjer i trusen. Selvom jeg har sagt ifra at hvis hun må tisse, så går vi på do, eller at jeg spør henne.. Nei sier hun. 

Også skjer uhellet, og hun vil ikke skifte.. 

Det ser heller ikke ut som hun blir plaget av uhellet på klærne. 

Jeg har ikke lyst til å lage noe negativt drama rundt det hele, og vil egentlig ikke gjøre noe feil. Vil heller ikke mase på henne, men hun greier jo så fint! Og det ser ut som at hun liker hele rutinen med do, først tisse, så skylle, så tørke, etc etc hun kjenner til det :)

Språket er på plass, så hun kan kommunisere ordentlig.. Kanskje hun bare ikke er klar? 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 9a96d...f4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min sa også nei til do i starten, men vi gikk på do regelmessig likevel. Gjerne før måltid, før bilturer, om det har gått en stund siden sist... Barnet sier nei, jeg må ikke tisse og jeg sier 'men vi skal prøve, kom.'

Hele første året etter bleieslutt på dagen gikk vi ofte på do uten at barnet etterlyste det. Nå går barnet på do etter trang og settes kun på do før vi skal på kino, eller lang biltur osv (selv om det sier at det ikke må på do). 

Anonymkode: 44293...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Ville bare satt henne jevnlig på do når dere er hjemme til å begynne med :) er det mange uhell i trusa så ville jeg ventet med å ta av bleia helt. Ikke alle barn synes det gjør noe å gjøre fra seg i trusa og da blir det unødvendig mye skift før hun er mer klar for å gå på do når hun kjenner det komme. Hun er jo godt i gang, så ville hatt tålmodighet :)

Anonymkode: f6363...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...