AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #21 Skrevet 25. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange familier støtter døtrene sine og deres rett til å velge sitt eget liv. Problemet er ikke nødvendigivs alltid foreldrene. Men miljøet de tilhører. Foreldre klarer ikke å forsvare datterens valg veldig lenge overfor et miljø som stempler jentene som "horer" og familien som "halliker". Ingen vil snakke med familien igjen og alle familiemedlemmene er utstøtt. Da tar det ikke lang tid før foreldrene krever at datteren følger "reglene". Det finnes hederlige unntak, som f.eks familien til Shagufta Munir og Shabana Rehman, men de betalte en meget høy pris og kunne bruke døtrene suksess som trumfkort. Døtre som ikke er kirurger eller kjendiser har ikke samme trumfkort. Eneste måten å unnslippe dette på er å gjøre som familien Tadjik. Flytte til Vestlandet der det ikke er en annen muslim på mils avstand. Anonymkode: 6cad8...c7b Vet ikke hvor du kommer fra, men nå har nesten alle en «hore» hjemme. Enten er man skilt «hore» eller så er man en «hore» hvis man tar sine veier. Min erfaring med det pakistanske miljøet er at de fleste holder kjeft nå fordi de alle har et eller annet strev med et rebellsk barn i familien eller slekta. Det er bra sånn for da kan de konsentrere seg om annet business. Anonymkode: ef549...1ae
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #22 Skrevet 25. mai 2019 Omg. Blir du ikke lei? Om du ser på postene her på KG så finner du maange tråder som er veldig lik denne! Hvorfår lage enda en tråd da du kan lese trådene som er omtrent like som denne og heller stille spørsmålet ditt der? Mulig du ikke trenger og stille spørsmål da det er veldig mange svar der fra før av! Hilsen stolt gift praktiserende muslim som er gift med en praktiserende muslim. Med småe barn som forhåpentlighvis vil følge min og min mann sine fotspor vi vil alltid være der for dem og elske de uansett men vi håper på det beste at allmektige allah vil la de gå i våres fotspor og gifte seg med praktiserende muslim. Anonymkode: cb280...0fc
Gjest nicecar Skrevet 26. mai 2019 #23 Skrevet 26. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor du kommer fra, men nå har nesten alle en «hore» hjemme. Enten er man skilt «hore» eller så er man en «hore» hvis man tar sine veier. Min erfaring med det pakistanske miljøet er at de fleste holder kjeft nå fordi de alle har et eller annet strev med et rebellsk barn i familien eller slekta. Det er bra sånn for da kan de konsentrere seg om annet business. Anonymkode: ef549...1ae Enig. Alle har sine "svin på skogen" nå om dagen, og selvom det er stygt å si det så er det BRA at det er sånn. Da kan folk slippe å bry seg med alle andre enn seg selv og sitt. Håper denne sosiale kontrollen gir seg helt etterhvert.
Elaine Marley Skrevet 26. mai 2019 #24 Skrevet 26. mai 2019 Tråden er ryddet for diskusjon med seg selv. Elaine Marley, mod.
Ess Skrevet 29. mai 2019 #25 Skrevet 29. mai 2019 On 5/25/2019 at 10:56 PM, AnonymBruker said: Han MÅ konvertere. Så lenge han ikke er muslim er han kuffar og haram. Og det vil gjøre det umulig for henne å havne i jannah. Hun vil også bringe familien i skam og tapt ære. Anonymkode: 1f442...7fa Er du muslim? Har du en muslimsk datter? Hvis nei, så er ikke spørsmålet i HI rettet mot deg, og ingen har bedt om din mening om saken. Det hjelper lite å strø om seg med arabiske ord for å virke troverdig når du tråkker rett i skam-og-ære-fella som helt ærlig får det til å høres ut som om du har maks sett en film om pakistanske ungdommer og nå regner deg selv som lærd.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #26 Skrevet 4. juni 2019 På 29.5.2019 den 11.18, Ess skrev: Er du muslim? Har du en muslimsk datter? Hvis nei, så er ikke spørsmålet i HI rettet mot deg, og ingen har bedt om din mening om saken. Det hjelper lite å strø om seg med arabiske ord for å virke troverdig når du tråkker rett i skam-og-ære-fella som helt ærlig får det til å høres ut som om du har maks sett en film om pakistanske ungdommer og nå regner deg selv som lærd. Det er riktig det personen sier. Anonymkode: 5b010...77d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #27 Skrevet 5. juni 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er riktig det personen sier. Anonymkode: 5b010...77d Det stemmer på en prikk. Anonymkode: df6d9...f2f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #28 Skrevet 5. juni 2019 On 5/26/2019 at 1:44 AM, AnonymBruker said: Omg. Blir du ikke lei? Om du ser på postene her på KG så finner du maange tråder som er veldig lik denne! Hvorfår lage enda en tråd da du kan lese trådene som er omtrent like som denne og heller stille spørsmålet ditt der? Mulig du ikke trenger og stille spørsmål da det er veldig mange svar der fra før av! Hilsen stolt gift praktiserende muslim som er gift med en praktiserende muslim. Med småe barn som forhåpentlighvis vil følge min og min mann sine fotspor vi vil alltid være der for dem og elske de uansett men vi håper på det beste at allmektige allah vil la de gå i våres fotspor og gifte seg med praktiserende muslim. Anonymkode: cb280...0fc Hvorfor er det "lov" å si det, men hvis man sier at man håper ved Odin's sverd at ens barn ikke vil gifte med en muslim er man rasist? Anonymkode: df6d9...f2f
Klossmajor Skrevet 5. juni 2019 #29 Skrevet 5. juni 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det "lov" å si det, men hvis man sier at man håper ved Odin's sverd at ens barn ikke vil gifte med en muslim er man rasist? Anonymkode: df6d9...f2f Det framstår lett som en smule mer ekskluderende å erklære kun én bestemt gruppe som utenfor enn å erklære kun én bestemt gruppe som innenfor.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #30 Skrevet 5. juni 2019 På 25.5.2019 den 20.58, TrekStar skrev: Tror nok det hadde resultert i æresdrap, om hun går utenom vanlige muslimske skikker og krav. Hun lever da farlig. Men det vil nok ha mye å si, hvor innbitt religiøs familien til denne jenta er Sier hvem? De normene du vokste opp med i ditt eget hjem? Det du har sett men ikke egentlig vært vitne til??? Pass på hva du sier. Du ber om bråk, ikke kom her og døm "muslimer." Hvis du virkelig står for likeverd og rettigheter i det såkalte norske samfunnet som du bør være stolt av, så ikke døm noens identitet. Dere er ikke noe bedre selv. Ingen er. Vi er våre egne verste fiender. Det er så tydelig og klart når folk tyr til provoserende antagelser. Og det skal alltid handle om oss. ALLTID. dere ser bare ting utenifra, ikke inne. Det er det samme som at jeg kan si at "jeg tror" nordmenn er et av de landa i verden der det foregår aller mest med incest blant familier. Jeg tyr ikke til noe positivt. Skal jeg uttryke meg så kommer jeg med fakta som heller kan ty til andre ting. Si din mening men gjør det med fornuft. Om du hadde bodd en uke i mitt hjem og min muslimske familie, så ville ikke ditt syn på muslimer vært så forderva. Men du har et synspunkt son overhodet ikke representerer oss. Du mener indirekte at det ville vært hennes skjebne. Men du kjenner ikke til Islam. Da hadde du ikke skrevet det. Blindet av det du "tror" du vet. Ikke det du egentlig bør ha visst. PS: Husk at vi er flerkulturelt land 😉 So open your eyes. Anonymkode: 73c87...9c9
Klossmajor Skrevet 6. juni 2019 #31 Skrevet 6. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier hvem? De normene du vokste opp med i ditt eget hjem? Det du har sett men ikke egentlig vært vitne til??? Pass på hva du sier. Du ber om bråk, ikke kom her og døm "muslimer." Hvis du virkelig står for likeverd og rettigheter i det såkalte norske samfunnet som du bør være stolt av, så ikke døm noens identitet. Dere er ikke noe bedre selv. Ingen er. Vi er våre egne verste fiender. Det er så tydelig og klart når folk tyr til provoserende antagelser. Og det skal alltid handle om oss. ALLTID. dere ser bare ting utenifra, ikke inne. Det er det samme som at jeg kan si at "jeg tror" nordmenn er et av de landa i verden der det foregår aller mest med incest blant familier. Jeg tyr ikke til noe positivt. Skal jeg uttryke meg så kommer jeg med fakta som heller kan ty til andre ting. Si din mening men gjør det med fornuft. Om du hadde bodd en uke i mitt hjem og min muslimske familie, så ville ikke ditt syn på muslimer vært så forderva. Men du har et synspunkt son overhodet ikke representerer oss. Du mener indirekte at det ville vært hennes skjebne. Men du kjenner ikke til Islam. Da hadde du ikke skrevet det. Blindet av det du "tror" du vet. Ikke det du egentlig bør ha visst. PS: Husk at vi er flerkulturelt land 😉 So open your eyes. Anonymkode: 73c87...9c9 Selv om en antakelse om at familen til en muslimsk datter som gifter seg en ikke-muslim mann vil reagere med æresdrap er overgeneraliserende, er det jo et faktum at en denne typer reaksjoner forekommer. Det har vært rapportert mange tilfeller av vold og grove trusler mot muslimer som har trosset familiens vilje. F.eks tilfellet fra i fjor der en 45-åring ble dømt for å ha forsøkt å presse sin sønn til å drepe sin egen søster. En del mennesker her til lands løper en risiko for denne typen reaksjon fra sin egen familie. Risikoen for denne type reaksjoner forekommer nesten utelukkende blant bestemte innvandrergrupper. Det kommer man ikke unna. Det hjelper ikke din egen sak når du responderer med å be andre passe på hva de sier, at de ber om bråk og ikke skal komme her og dømme muslimer. Ikke særlig positivt det heller. Hva legger du for øvrig i utspillet ditt om at man ikke skal dømme noens identitet, og hva skulle det ha å si om vi er et flerkulturelt land i denne sammenhengen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå