AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #1 Skrevet 24. mai 2019 Ville du krevet at han konverterte til islam, eller er det akseptabelt at han ikke konverterer? Anonymkode: df6d9...f2f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #2 Skrevet 24. mai 2019 Tror ikke det er så mange muslimer her.. Anonymkode: 1e99d...209 2
Millimani Skrevet 24. mai 2019 #3 Skrevet 24. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ville du krevet at han konverterte til islam, eller er det akseptabelt at han ikke konverterer? Anonymkode: df6d9...f2f Her er det noen som ber om bråk på sikt. Enten den ene, eller den andre, - eller begge to. Jeg ville ikke gifta meg med en muslim selv, men det får være opp til hver enkelt. Muslimer "skal" jo ha kjærester av samme religion. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke det er så mange muslimer her.. Anonymkode: 1e99d...209 Det går jo an å spørre? Man trenger heller ikke være muslim for å kunne svare, etter min mening
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #4 Skrevet 24. mai 2019 Datterens kjærlighet og lykke vil være mer viktig for meg enn mannens religion. mvh muslim med småbarn som skal få velge hva de vil Anonymkode: 4d559...261 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #5 Skrevet 24. mai 2019 Når de blir store* Anonymkode: 4d559...261 2
BiancaWhite Skrevet 24. mai 2019 #6 Skrevet 24. mai 2019 her kommer folk til å utgi seg for å være muslimer 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #7 Skrevet 25. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er så mange muslimer her.. Anonymkode: 1e99d...209 Det er flere muslimer på forumet, men det virker som de holder seg vekk fra tråder som kan oppfattes negativt for Islam eller der Islam diskuteres i en politisk sammenheng. Anonymkode: 420d8...845 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #8 Skrevet 25. mai 2019 Om meg selv først: Muslim, troende, spirituell, gjør det som er enkleste i koranen. Spiser halal, leser koranen og ber daglig. Går ikke med hijab. Går kledd som vanlig norsk dame. Er norsk-pakistaner. Stor familie som både er religiøs og «fornorska». Snakker kun norsk hjemme. Over til spørsmålet ditt. Før tenkte jeg at det var det verste som kunne skje. At mine barn velger ikke-muslimsk mann/kone. Nå bor vi her, kommer til å leve og dø her. Jeg har endret synet mitt på dette. Jeg har gode norske venner og hvis de finner en ordentlig norsk partner som setter familielivet høyest, er anstendig, ansvarlig og trofast mot datter/sønn så vil jeg ikke personlig føle nederlag. Jeg vil kanskje føle en religiøs nederlag. At oi sånn gikk det, men slike utfall kommer også fra Allah og ingenting skjer uten Allahs vilje. Jeg vil alltid elske barnet mitt og respektere valget. Og jeg vil alltid misjonere i mitt hjerte og handlinger og vise det beste av Allahs religion slik at nordmannen med Guds vilje konverterer. Jeg vil gi masse kjærlighet og omsorg til partneren og håpe han/hun blir som oss. Hvis ikke så er jeg fornøyd så lenge barnet mitt er fornøyd. Disse utfallene at deres barn kan komme til å bli muslim og våres barn kan komme til å bli ikke-muslim er faktum. Barna våres kan komme til å ta valg vi ikke liker. Når det er sagt så må jeg be folk tenke positivt. Det viktigste er at ungene våre har det bra. Jeg har lest den motsatte scenerio tråden. Det var mange ekle kommentarer og fæle tanker der. Vi muslimer er ikke like alle mann. Kan vi ikke bare akseptere hverandre som ulike og bli fornøyde så lenge ungene våres har sunne holdninger, holder seg unna dop, tar god utdanning og funker ok? Hva skal all hatet hjelpe oss? Nada shit. Anonymkode: ef549...1ae 9
Tøytigern Skrevet 25. mai 2019 #9 Skrevet 25. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er flere muslimer på forumet, men det virker som de holder seg vekk fra tråder som kan oppfattes negativt for Islam eller der Islam diskuteres i en politisk sammenheng. Anonymkode: 420d8...845 Eller så holder man seg vekk fra tråder der det å svare vil føre til at man får stalkers i forumet som trekker fram din religion i alle sammenhenger der det er mulig å få det til, for å dra deg nedenom og hjem. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #10 Skrevet 25. mai 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville du krevet at han konverterte til islam, eller er det akseptabelt at han ikke konverterer? Jeg skal gi deg svaret du vil høre: Selvfølgelig må de konvertere hvis de blir utestengt fra familien, sendt tilbake til familiens opprinnelsesland. Min datter får bare lov til å gifte seg med muslimer, da skal man følge den riktige retningen innenfor islam også! Anonymkode: 4dd01...e84 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #11 Skrevet 25. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Datterens kjærlighet og lykke vil være mer viktig for meg enn mannens religion. mvh muslim med småbarn som skal få velge hva de vil Anonymkode: 4d559...261 Lett å si nå. Men når realitetene setter inn og påtrykket fra storfamilien og ryktene fra miljøet setter inn blir det nok annerledes. Anonymkode: 6cad8...c7b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #12 Skrevet 25. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal gi deg svaret du vil høre: Selvfølgelig må de konvertere hvis de blir utestengt fra familien, sendt tilbake til familiens opprinnelsesland. Min datter får bare lov til å gifte seg med muslimer, da skal man følge den riktige retningen innenfor islam også! Anonymkode: 4dd01...e84 Så du bestemmer over datteren din etter fylte 18 år? Anonymkode: 6d8d5...17a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #13 Skrevet 25. mai 2019 Da hadde jeg brutt all kontakt med datter. Anonymkode: 1cd7b...258
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #14 Skrevet 25. mai 2019 53 minutter siden, AnonymBruker said: Da hadde jeg brutt all kontakt med datter. Anonymkode: 1cd7b...258 Hater vel kuffār også. Anonymkode: df6d9...f2f
TrekStar Skrevet 25. mai 2019 #15 Skrevet 25. mai 2019 (endret) 23 hours ago, AnonymBruker said: Ville du krevet at han konverterte til islam, eller er det akseptabelt at han ikke konverterer? Anonymkode: df6d9...f2f Tror nok det hadde resultert i æresdrap, om hun går utenom vanlige muslimske skikker og krav. Hun lever da farlig. Men det vil nok ha mye å si, hvor innbitt religiøs familien til denne jenta er Endret 25. mai 2019 av TrekStar
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #16 Skrevet 25. mai 2019 Jeg blir sett på som ekstrem. Det gjør mannen min også. Jeg bruker hijab og lang kjole, mannen min har skjegg, ingen av oss håndhilser. En kvinne kan ikke gifte seg med en ikke muslimsk mann ifølge religionen vår. Det er mange grunner til det, blant annet at mannen er den som forsørger, og ofte følger barna farens religion.. Da vil det mest sannsynlig kræsje.. (i teorien). Men! Jeg og mannen min vil selvfølgelig at dattera vår skal bli praktiserende muslim, gifte seg med en praktiserende muslimsk mann (samme hvilket land han er ifra).. Men om denne mannen ikke er muslim, men aksepterer henne som den hun velger å være, og hun har reflektert igjennom sine valg, så er det ikke mer jeg kan gjøre. Personen barnet mitt elsker, og denne personen elsker henne tilbake, den personen skal jeg godta som min familie, uansett hvor "feil det måtte være". Anonymkode: 52ac9...8b9 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #17 Skrevet 25. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Lett å si nå. Men når realitetene setter inn og påtrykket fra storfamilien og ryktene fra miljøet setter inn blir det nok annerledes. Anonymkode: 6cad8...c7b Stemmer ikke, vi som er født og oppvokst her tenker annerledes. De som kommer som nye vil ha problemer med det ja. Desto lengre du bor i et land desto mer forstår man kulturen i landet. Vi har godtatt Hadia og vi godtar flere Per og Pål nå enn på 90-tallet. På tide at enkelte også legger fra hatet mot muslimer. Ta bare en titt på den tråden om jenta som vurderte islam. Anonymkode: ef549...1ae
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #18 Skrevet 25. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir sett på som ekstrem. Det gjør mannen min også. Jeg bruker hijab og lang kjole, mannen min har skjegg, ingen av oss håndhilser. En kvinne kan ikke gifte seg med en ikke muslimsk mann ifølge religionen vår. Det er mange grunner til det, blant annet at mannen er den som forsørger, og ofte følger barna farens religion.. Da vil det mest sannsynlig kræsje.. (i teorien). Men! Jeg og mannen min vil selvfølgelig at dattera vår skal bli praktiserende muslim, gifte seg med en praktiserende muslimsk mann (samme hvilket land han er ifra).. Men om denne mannen ikke er muslim, men aksepterer henne som den hun velger å være, og hun har reflektert igjennom sine valg, så er det ikke mer jeg kan gjøre. Personen barnet mitt elsker, og denne personen elsker henne tilbake, den personen skal jeg godta som min familie, uansett hvor "feil det måtte være". Anonymkode: 52ac9...8b9 Nå ble jeg imponert! En muslimsk kvinne som støtter datteren sin uansett hva! Anonymkode: 6d8d5...17a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #19 Skrevet 25. mai 2019 Mange familier støtter døtrene sine og deres rett til å velge sitt eget liv. Problemet er ikke nødvendigivs alltid foreldrene. Men miljøet de tilhører. Foreldre klarer ikke å forsvare datterens valg veldig lenge overfor et miljø som stempler jentene som "horer" og familien som "halliker". Ingen vil snakke med familien igjen og alle familiemedlemmene er utstøtt. Da tar det ikke lang tid før foreldrene krever at datteren følger "reglene". Det finnes hederlige unntak, som f.eks familien til Shagufta Munir og Shabana Rehman, men de betalte en meget høy pris og kunne bruke døtrene suksess som trumfkort. Døtre som ikke er kirurger eller kjendiser har ikke samme trumfkort. Eneste måten å unnslippe dette på er å gjøre som familien Tadjik. Flytte til Vestlandet der det ikke er en annen muslim på mils avstand. Anonymkode: 6cad8...c7b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #20 Skrevet 25. mai 2019 På 24.5.2019 den 21.48, AnonymBruker skrev: Ville du krevet at han konverterte til islam, eller er det akseptabelt at han ikke konverterer? Anonymkode: df6d9...f2f Han MÅ konvertere. Så lenge han ikke er muslim er han kuffar og haram. Og det vil gjøre det umulig for henne å havne i jannah. Hun vil også bringe familien i skam og tapt ære. Anonymkode: 1f442...7fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå