AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #1 Skrevet 24. mai 2019 Jeg må bare få det ut av systemet. Jeg orker ikke starte en stor greie, så i kveld blir kvinneguiden drittposen min. Det kommer ikke så klart frem hva som er casen, men mamma skulle sitte barnevakt for mine to yngste barn mens jeg er på jobb. Mannen min har tatt med seg vårt eldste barn og søsteren min sitt barn på hyttetur. Så siden søsteren min da har barnefri har hun stikki til en venninne utenbygds og satt igjen hunden sin hos mamma. Dette er en hund som ikke kan være sammen med små barn, og har tidligere glefset etter ungene mine, så da utgår barnevakta mi... jeg er så sint og skuffa over mamma nå. Måtte få skuffelsen ned i ord, men jeg kommer ikke til å sende det til henne. Det lager bare jævla mye styr... I kveld føler jeg meg så jævla skuffa. Det er ikke ofte jeg ber om hjelp, men denne gangen trengte jeg det virkelig. Jeg skal på jobb i morra. Jeg kan ikke la være. Du hadde en avtale med meg som vi lagde for mange uker siden. Hvorfor blir alltid (søsteren min) sitt behov prioritert over mine? Jeg bor 30 min unna deg, men det er (mannen) sin mor som passer ungene, reiser 2 timer for å hente i barnehagen og spise middag meg oss før hun reiser tilbake og ber ungene på besøk i helgene. I kveld føler jeg meg bitter og trist. Trist fordi vi endte opp på (bosted) i et hus som faller sammen rundt oss, trist fordi jeg i prosessen mistet mormoren min, trist fordi oppussingen og barna gjør meg så sliten at jeg ikke kan jobbe uten å bli syk. Bitter fordi jeg alltid kommer som andre prioritet hos deg. Du har alltid skrytt over hva din mor har hjulpet deg med. Du kommer hit og klager over at vi har det rotete og kaotisk og surver over hvor blakk du er. Ofte er jeg mer sliten når du drar enn jeg var da du kom. Takk for hjelpa, jeg skal aldri spørre mer. Anonymkode: 79687...000 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #2 Skrevet 24. mai 2019 ❤️ Det er vondt å ha det sånn! Unødvendig av din mor. Stor klem! Men du, det er nok lurt å ikke sende denne ja. Det var mye gammelt gruff i denne meldingen som blandet seg med denne ene situasjonen. Når alt kommer på én gang, føler motparten seg angrepet og vil heller forsvare seg enn å sette seg inn i din situasjon. Anonymkode: 7a5e5...d2c 14
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #3 Skrevet 24. mai 2019 Kan ikke hunden være alene hjemme? Anonymkode: c1975...f14 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #4 Skrevet 24. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ❤️ Det er vondt å ha det sånn! Unødvendig av din mor. Stor klem! Men du, det er nok lurt å ikke sende denne ja. Det var mye gammelt gruff i denne meldingen som blandet seg med denne ene situasjonen. Når alt kommer på én gang, føler motparten seg angrepet og vil heller forsvare seg enn å sette seg inn i din situasjon. Anonymkode: 7a5e5...d2c Takk ❤️ Nei, jeg skjønner jo at jeg ikke kan sende dette. Masse gruff. Tror nok dette er den klassiske «begeret rant over» Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan ikke hunden være alene hjemme? Anonymkode: c1975...f14 Nei, det er en mastiffrase valp på 50 kg som aldri har vært alene før. Den spiser opp sofaen når søsteren henter posten, så flere timer alene er ikke aktuelt. Anonymkode: 79687...000
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #5 Skrevet 24. mai 2019 Hvorfor er du ikke like sur på din søster? Og den hunden, den bor altså sammen med niesen/nevøen din, men kan ikke være sammen med dine barn en formiddag? Hadde moren din tenkt å passe barna og hund, og din søster tenkte det samme? Eller dumpa hun hunden der vel vitende (og din mor godtok ) at da utgikk selvsagt barnevakt og du fikk finne andre løsninger? Mens mannen som er grunnen til at du trenger barnevakt, tar seg av hennes barn? Kanskje du skulle snakke med din søster om akkurat denne situasjonen som oppsto nå. Anonymkode: 54eec...73f 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #6 Skrevet 24. mai 2019 Skjønner deg veldig godt! Min mamma er lik. Alle andre enn meg og mitt/mine ble prioritert. Hadde spurt henne om barnevakt da vi skulle på bryllupsreise for mange år siden. Rett etter bryllupet og dagen før reisen sa hun at hun ikke kunne fordi hun hadde besøk... Anonymkode: 017a2...781 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #7 Skrevet 24. mai 2019 Kan du ikke omformulere meldingen før du sender den? Holde deg til denne konkrete hendelsen og ikke ta med alt det andre. Du har all rett til å være skuffet og lei deg Anonymkode: d1a0f...542
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #8 Skrevet 24. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du ikke like sur på din søster? Og den hunden, den bor altså sammen med niesen/nevøen din, men kan ikke være sammen med dine barn en formiddag? Hadde moren din tenkt å passe barna og hund, og din søster tenkte det samme? Eller dumpa hun hunden der vel vitende (og din mor godtok ) at da utgikk selvsagt barnevakt og du fikk finne andre løsninger? Mens mannen som er grunnen til at du trenger barnevakt, tar seg av hennes barn? Kanskje du skulle snakke med din søster om akkurat denne situasjonen som oppsto nå. Anonymkode: 54eec...73f Jeg er oppgitt over søsteren min, men hun har alltid blitt prioritert før meg og tenker ikke. Hun er halvsøsteren min og ble forgudet da hun ble født. Jeg var en del år eldre og ble behandlet som den litt slitsomme ekstraungen av min stefar. Mamma lot det skje, og med årene ble forskjellsbehandlingen enorm. Søsteren min fikk alt hun ville og jeg ble forvist til rommet mitt. Da hun ble alenemor da hun var 20 ble det naturlig at mamma hjalp henne mye. Men nå er ungen hennes snart 9 år og klarer seg mye selv. Vi ønsker selvsagt kontakt med dette barnet siden det er søskenbarn til våre tre barn. Det var jo ikke et problem at mannen min tok med seg de to fordi mamma skulle ha de to yngste når jeg dro på jobb. Mine yngste er 2,5 år og 9 mnd og fungerer ikke med hunden på samme måte som niåringen. Hva søsteren min tenker vet ikke jeg. Hun er vanskelig å samarbeide med. Anonymkode: 79687...000
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #9 Skrevet 24. mai 2019 Da må nesten mannen din eller søsteren din komme hjem igjen. Du må jo på jobb! Anonymkode: 7d820...013 2
Hactar Skrevet 24. mai 2019 #10 Skrevet 24. mai 2019 Ja, da blir det i alle fall slutt på barnefri helg for søstera di i regi av dere når du har jobbehelg. Den sjansen kan dere ikke ta en gang til når hun er så blåst nå. Har du snakket med henne? Det er jo hun som burde pelle seg hjem. Rart hun ikke innser at hun skyter seg selv i foten. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #11 Skrevet 24. mai 2019 20 minutter siden, Hactar skrev: Ja, da blir det i alle fall slutt på barnefri helg for søstera di i regi av dere når du har jobbehelg. Den sjansen kan dere ikke ta en gang til når hun er så blåst nå. Har du snakket med henne? Det er jo hun som burde pelle seg hjem. Rart hun ikke innser at hun skyter seg selv i foten. Nei, hun kommer ikke hjem. Det er så lenge siden hun besøkte den hun er hos nå, så nå måtte hun ta seg en tur... 🙄 jeg skal bare slutte å tenke at jeg har en familie der tenker jeg. Det er ikke noe hjelp i dem uansett. Forsøkte å si til moren min at jeg ble skuffet da hun brøt avtalen vår, og da mente hun at vi ikke hadde noen klar avtale. Det mener jeg bestemt at vi hadde. Hvis ikke hadde jo ikke mannen min kunne dratt. Nå sitter han med skikkelig dårlig samvittighet på hytta, men det hjelper jo ikke så mye. Og det er ikke hans feil at familien min er dysfunksjonell. Anonymkode: 79687...000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå