Gå til innhold

hvor trygt er det å sende noe med postoppkrav

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

skal sende en stor pakke til en fremmed, skal selge noe altså... men det jeg lurer på, denne damen vil ikke forhåndsbetale noe hun vil at jeg skal selge via postoppkrav, mener at det sikrer at hun får stativet g jeg får pengene..slik at ingen lurer hverandre..

er det slik det fungerer? er det sikkert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ikke henter pakken, ender du opp med portoregning og varen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det fungerer slik at hun ikke får hentet pakken sin på postkontoret før hun har betalt de pengene du skal ha (betaler dem på posten da altså) så ja, du er sikret å få pengene dine.

Hun er jo ikke 100% sikret at du ikke bare pakker inn luft og gamle aviser da...

Posten krever et gebyr for slike forsendelser, så dere må bli enige om hvem som skal betale det da.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis hun ikke henter pakken, ender du opp med portoregning og varen.

Mhm. Det skjedde meg da jeg skulle selge noe på QXL. Kjøperen var veldig ivrig, men da alt kom til alt og pakken var sendt, så var h*n som sunket i jorden

Gjest Dreyer.
Skrevet

Jeg forhåndsbetaler aldri noe, fordi da har jeg ingen garanti for at jeg får varene.

Hvis jeg kjøper eller selger så velger jeg postoppkrav. Man kan selvsagt bli lurt da også, ved at avsender putter vedkubber i pakken istedet for varen, men i de aller fleste tilfellene så går det bra.

Du må legge ut for porto (varierer etter pakkestørrelsen) + oppkravsgebyr (rundt en femtilapp) når du sender pakken. Du oppgir prisen mottakeren skal betale (varens pris + porto?), du oppgir kontonummeret ditt.

Mottaker får melding om pakke, går på posten og betaler før hun får pakken utlevert. En dag eller to etter kommer pengene inn på kontoen din.

Et kjempeflott system.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...