Gå til innhold

Hvem er min far? hjelp meg å tyde!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har nylig fått høre at jeg ikke er barnet til min far, biologisk. Jeg ønsker selvsagt at han skal være det, han betyr mye for meg. Det jeg tenker på er at det er viktig for meg å vite mitt opphav likevel, med tanke på arvelige sykdommer og mine eventuelle barn i fremtiden. Dette er noe som plager meg og gir meg en slags identitetskrise innvendig selv om jeg ikke vil at noen andre skal være min pappa. I dette innlegget kaller jeg min far for A og min antatte biologiske far B. Det skal og sies at jeg ønsker ikke gjøre noe med dette, det er KUN for min egen sjelefred.

A er høy og mørk, avlangt og smalt fjes, han er mørk i huden (norsk, men mørk) ,brunt hår og har blå øyne. Han har "kanin" tenner, i den forstand at det er to veldig store tenner fremme og de andre er små. Jeg ligner ikke ham, men setter vi godsiden til kan jeg ligne ei av damene på hans side i familien.

B er lav og lys. Han har perfekt perlerad av noen tenner, der alle tennene er samme størrelse. han har grønne øyne, rundt ansikt.

Så har vi meg ; lav og lys, perlerad av noen tenner, grønne øyne, rundt ansikt. Setter vi meg og B ved siden av hverandre er vi veldig like.. Ansiktene våre har samme form, samme fargene, til og med samme nese. Jeg ser også at vi har samme form på øynene. 

Hos far B har jeg isåfall søsken, og disse ligner meg etter hva jeg kan se på bilder jeg har funnet. de er lave og lyse, grønne øyne, perlerad av noen tenner og de er veldig lik sin far.

Hva tror dere? kan A være min far selv om vi ikke ligner? er det noe jeg kan se på utseendemessig for å få en bedre pekepinn eller må jeg til med DNA testing? jeg har ikke sagt dette til noen, ikke min mor engang. 

Anonymkode: 4d841...8fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åssen i helvete skal vi vite det? 

Anonymkode: 5d64d...a58

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er b? Realsjonen til han og din mor? Hvorfor kom du på at han kunne være din far? Du skriver heller ikke noe om utseende til din mor. Du kan jo ligne mer på henne eller slekten hennes. 

Gener og arv kan være merkelig. Du kan arve gener som har hoppet over ett par generasjoner. Du kan få mer gener fra en annen side. Mye som spiller inn. Er du usikker så må du nesten ta en test. 

Anonymkode: 5678e...567

• Liker 12
Skrevet

Her må du tenke godt igjennom hvordan du går fram.

Hvis du har en kjærlig far som har stilt opp for deg hele livet, ja, da er han din far. Samme hva DNA'et sier.

Roter du opp for mye her, risikerer du å lage avstand mellom deg og din far. Og du får antagelig ikke noe nært forhold til han andre. Så står du plutselig alene.

Lykkelig uvitenhet er ofte det beste.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Her må du tenke godt igjennom hvordan du går fram.

Hvis du har en kjærlig far som har stilt opp for deg hele livet, ja, da er han din far. Samme hva DNA'et sier.

Roter du opp for mye her, risikerer du å lage avstand mellom deg og din far. Og du får antagelig ikke noe nært forhold til han andre. Så står du plutselig alene.

Lykkelig uvitenhet er ofte det beste.

Ja han vil alltid være min far. Han får ikke vite dette, ingen av de får det. Jeg sier jo jeg ikke ønsker å forfølge det på en slik måte, problemet er MIN sjelefred. Dette er selvsagt noe jeg holder kjeft om til alle andre bortsett fra meg selv.. Jeg ønsker ikke ha noe med B å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja han vil alltid være min far. Han får ikke vite dette, ingen av de får det. Jeg sier jo jeg ikke ønsker å forfølge det på en slik måte, problemet er MIN sjelefred. Dette er selvsagt noe jeg holder kjeft om til alle andre bortsett fra meg selv.. Jeg ønsker ikke ha noe med B å gjøre. 

Jamen, dette vil du jo aldri finne ut, med mindre dere tar en DNA test. Uansett hva vi sier her, så er det jo fremdeles bare spekulasjon...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er b? Realsjonen til han og din mor? Hvorfor kom du på at han kunne være din far? Du skriver heller ikke noe om utseende til din mor. Du kan jo ligne mer på henne eller slekten hennes. 

Gener og arv kan være merkelig. Du kan arve gener som har hoppet over ett par generasjoner. Du kan få mer gener fra en annen side. Mye som spiller inn. Er du usikker så må du nesten ta en test. 

Anonymkode: 5678e...567

B er en som min mor hadde sidesprang med på tiden rundt min unnfangelse. Slik jeg har forstått det. 
Jeg kom på det pga en i min hjemby tok kontakt med meg og fortalte meg dette, hun ville jeg skulle vite det, av en eller annen grunn. Hun er på alder med min mor, de er tidligere barndomsvenner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

B er en som min mor hadde sidesprang med på tiden rundt min unnfangelse. Slik jeg har forstått det. 
Jeg kom på det pga en i min hjemby tok kontakt med meg og fortalte meg dette, hun ville jeg skulle vite det, av en eller annen grunn. Hun er på alder med min mor, de er tidligere barndomsvenner. 

Så hun valgte å påføre deg ubehageligheter, kun for å lette sin samvittighet over at hun visste om dette sidespranget? :( 

Anonymkode: f1c3e...932

• Liker 17
Skrevet (endret)

Alt du nevner her går på ting som ikke er likt mellom deg og A, og ting som er likt mellom deg og B. Det er umulig for noen å si noe som helst på bakgrunn av det du beskriver. Alle kan finne likheter der de ønsker å se dem, og ulikheter der de ikke ønsker å se likheter. A kan være din far, selv om du prøver å fortelle oss at han ikke er det. B kan også være din far. For alt vi vet kan det også våre C, D, E eller F, som verken likner mer eller mindre på deg enn de to du nevner. Det er umulig for deg å vite mer om dette uten å snakke med din mor eller sørge for DNA-testing. 

Edit: jeg ser nå hvordan du fikk vite om dette. For et ondt ondt menneske! Slik går det når noen føler at de «må» si noe, uten å tenke på hvordan det innvirker på mottakeren av budskapet! Hva ville hun oppnå med dette? 

Endret av Ullvott
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hun valgte å påføre deg ubehageligheter, kun for å lette sin samvittighet over at hun visste om dette sidespranget? :( 

ja det kan virke slik.. Jeg er akkurat fylt 18, kan hende hun ville vente til det at hun anså meg som voksen? jeg vet ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja det kan virke slik.. Jeg er akkurat fylt 18, kan hende hun ville vente til det at hun anså meg som voksen? jeg vet ikke.

Jeg er lei meg på dine vegne. Kan du snakke med din mor om det?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei meg på dine vegne. Kan du snakke med din mor om det?

Nei. jeg kan ikke det. hun blir å prate med min far. også blir det hele veldig rart pga han blir bekymret at jeg ikke skal tro han er min far. Den veien kan jeg ikke gå. Men det plager meg veldig. Det er ganske unødvendig dette skal plage meg hvis det faktisk er min far som er min far, om dere skjønner. Da er jo dette bare dumt. Vet ikke hvordan jeg skal gå frem..

AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver jo deg og B som mer eller mindre kliss like, du ser det?

Anonymkode: 94d38...ff3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer lik stefar enn min biologiske far👍🏻😊 Alt er mulig....

Anonymkode: ec643...8e8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver jo deg og B som mer eller mindre kliss like, du ser det?

Anonymkode: 94d38...ff3

ja, for vi er det. Jeg laget en kollasj med bilde av meg og han ved siden av. Alt er plassert likt, eneste forskjellen jeg klarer å se er at han er mann og har skjegg. Likhetene er til å spy av. Det er derfor jeg tenker om det er mulig at jeg tilfeldigvis kan ligne så mye på denne ukjente mannen uten å ha noen form for relasjon til ham? hvor stor er sjansen for det liksom?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer lik stefar enn min biologiske far👍🏻😊 Alt er mulig....

Anonymkode: ec643...8e8

ja det var jo godt å høre 😊

• Liker 1
Skrevet

Hva med å spørre din mor? Det eneste som kan gi ett sikkert svar er jo en DNA-test. 

Jeg tenker umiddelbart B er din far. 

Hvilken øyenfarge har moren din? Dersom de er blå er høyst sannsynlig mann A ikke faren din, fordi foreldre med blå øyne nesten alltid får blåøyde barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Istede for og fokusere så mye på - perlerader av noen tenner (😆😂😂) bør du heller ta DNA test. 

Anonymkode: 6ce06...53c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, uglejenta skrev:

Hva med å spørre din mor? Det eneste som kan gi ett sikkert svar er jo en DNA-test. 

Jeg tenker umiddelbart B er din far. 

Hvilken øyenfarge har moren din? Dersom de er blå er høyst sannsynlig mann A ikke faren din, fordi foreldre med blå øyne nesten alltid får blåøyde barn. 

Hun har blå.....

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, for vi er det. Jeg laget en kollasj med bilde av meg og han ved siden av. Alt er plassert likt, eneste forskjellen jeg klarer å se er at han er mann og har skjegg. Likhetene er til å spy av. Det er derfor jeg tenker om det er mulig at jeg tilfeldigvis kan ligne så mye på denne ukjente mannen uten å ha noen form for relasjon til ham? hvor stor er sjansen for det liksom?

Du beskriver likhetene og ser likhetene fordi denne «samvittighetsfulle» personen har plantet tankene i hodet ditt. Likheter kan oppstå overalt, og sjansen er stor for at man likner folk man ikke deler gener med. Selv var jeg klisslik et menneske jeg studerte sammen med, en person fra en annen kant av landet, som det ikke er sjans i havet for at er i slekt med meg.  

Ta heller en DNA-test av deg selv og person A for å avklare om han er din far eller ikke. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...