AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #1 Skrevet 24. mai 2019 ... og jeg har såå lyst til å rope neeeei! I fjor brukte kjæresten og jeg mange tusen for å delta på to bryllup, henholdsvis i Italia og Frankrike fordi nær familie ønsket å kutte prislappen på sin drømmedag og dytte den over på venner og familie. Og siden dette var nær familie så vi oss nødt til å dra, selv om det økonomisk var helt krise og veldig irriterende. Og nå vurderer altså søsteren det samme. Hun er ikke en forståelsesfull dame og er også veldig krenkbar. Er det frekt å si at man håper de lander på å holde seg i Norge? Jeg hadde uansett måttet delta, da jeg faktisk deltok i brors bryllup i Italia. Men fy søren- jeg vil ikke! Anonymkode: 52bbb...621 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #2 Skrevet 24. mai 2019 Jeg ville ikke sagt noe... Hun blir nok fornærma. Også hadde jeg sørget for å takke nei til øvrige bryllupsinvitasjoner i utlandet, siden det nå høres ut som om de fleste av dine aller nærmeste alt er gift. Anonymkode: 10bd6...555 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #3 Skrevet 24. mai 2019 Herregud!!! Jeg hadde nok sagt noe. At dere brukte X feriedager og penger på to bryllup i utlandet i fjor, og kommer ikke til å gjøre det i år. Hva er det med folk som syns det er greit at andre skal betale i dyredommer for at de skal få drømmebryllupet i utlandet. Flaut 😣 Spesielt siden de fleste skiller seg uansett. Anonymkode: e367a...251 11
TøydukkeAnna Skrevet 24. mai 2019 #4 Skrevet 24. mai 2019 Når man velger å ha bryllup i utlandet så bør man ha forståelse for at ikke alle har muligheten til å delta. Noen får kanskje ikke ferie på det tidspunktet, og noen har rett og slett ikke råd (selv når de får vite om det 2-3 år i forkant). 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #5 Skrevet 24. mai 2019 Jeg ville spurt i en spøkefull tone om noen kunne tenke seg å betale for dere da, siden dere brukte opp alle pengene på å reise i bryllup i fjor 😉 så kanskje de tenker seg litt om. Evt si rett ut: hvis dere lander på utenlandsbryllup kan vi dessverre ikke delta, vi har ikke råd. Anonymkode: 775da...623 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #6 Skrevet 24. mai 2019 Ts her. Så flott å høre at det ikke bare er meg som er sær! Er så irriterende at hele livet med ferietid og økonomi automatisk må planlegges rundt en fest for å unngå dårlig stemning i familien. De synes forøvrig jeg var sær når jeg problematiserte dette allerede i fjor, og at jeg var egoistisk som var opptatt av egne behov når de faktisk skulle gifte seg. Grøss! Men vet fortsatt ikke om jeg tør å ta det opp med henne, nettopp fordi hun prøver å legge alle planer i «god tid så det ikke skal bli så dyrt». Anonymkode: 52bbb...621 4
Djungelvrål Skrevet 25. mai 2019 #7 Skrevet 25. mai 2019 Hvordan kutter gjestene prislappen på brudeparets bryllup? 3
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 25. mai 2019 #8 Skrevet 25. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud!!! Jeg hadde nok sagt noe. At dere brukte X feriedager og penger på to bryllup i utlandet i fjor, og kommer ikke til å gjøre det i år. Hva er det med folk som syns det er greit at andre skal betale i dyredommer for at de skal få drømmebryllupet i utlandet. Flaut 😣 Spesielt siden de fleste skiller seg uansett. Anonymkode: e367a...251 Hvis man gifter seg med en person fra et annet land, så er det jo slik at en av familiene må reise til det andre landet med mindre man feirer to bryllup.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #9 Skrevet 25. mai 2019 18 minutter siden, SupaWoman skrev: Hvordan kutter gjestene prislappen på brudeparets bryllup? De er billigere å arrangere bryllup i utlandet, samtidig blir det dyrere for gjestene som må reise dit. Anonymkode: 59cae...e76 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #10 Skrevet 25. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: De er billigere å arrangere bryllup i utlandet, samtidig blir det dyrere for gjestene som må reise dit. Anonymkode: 59cae...e76 Jeg er så lei av det argumentet der. Skal i et bryllup nå, i Norge, der brudeparet bor, tror summen av hva gjester og brudepar bruker hadde vært mye mindre om de tok det i utlandet. Utenlandsbryllup er etter min erfaring ofte billigere enn bryllup i Norge om man ikke er så heldig å bo der bryllupet er. (Altså slipper reise + hotell) Anonymkode: 678c8...bb4 6
Maleficenta Skrevet 25. mai 2019 #11 Skrevet 25. mai 2019 51 minutter siden, SupaWoman skrev: Hvordan kutter gjestene prislappen på brudeparets bryllup? Dropper gaver?
Maleficenta Skrevet 25. mai 2019 #12 Skrevet 25. mai 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er billigere å arrangere bryllup i utlandet, samtidig blir det dyrere for gjestene som må reise dit. Anonymkode: 59cae...e76 Blir det nødvendigvis det? Familie må jo ofte reise innenlands om de bor i en annen by. Er ikke billigere med reise og hotell om man reiser f. Eks fra Tromsø til Bergen. 4
Djungelvrål Skrevet 25. mai 2019 #13 Skrevet 25. mai 2019 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Dropper gaver? Hva har det med brudeparets utgifter å gjøre?
Maleficenta Skrevet 25. mai 2019 #14 Skrevet 25. mai 2019 3 minutter siden, SupaWoman skrev: Hva har det med brudeparets utgifter å gjøre? Sorry. Misforstod innlegget
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #15 Skrevet 25. mai 2019 Glad denne gifte- og bryllups-faenskapen er utdøende... Anonymkode: 49fbb...b7b 2
Maleficenta Skrevet 25. mai 2019 #16 Skrevet 25. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Glad denne gifte- og bryllups-faenskapen er utdøende... Anonymkode: 49fbb...b7b Er den? Tviler på det. Er veldig trendy å gifte seg for tiden 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #17 Skrevet 25. mai 2019 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Er den? Tviler på det. Er veldig trendy å gifte seg for tiden Gifteglade folk liker å tro det Anonymkode: 49fbb...b7b
Maleficenta Skrevet 25. mai 2019 #18 Skrevet 25. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gifteglade folk liker å tro det Anonymkode: 49fbb...b7b Når mange gifter seg så er det jo ikke bare noe man tror 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #19 Skrevet 25. mai 2019 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Når mange gifter seg så er det jo ikke bare noe man tror Du sa det var trendy... Å gifte seg er utdøende etter min oppfatning og mening. Fjollete jenter har fått fjollete fantasier. Anonymkode: 49fbb...b7b 1
Maleficenta Skrevet 25. mai 2019 #20 Skrevet 25. mai 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sa det var trendy... Å gifte seg er utdøende etter min oppfatning og mening. Fjollete jenter har fått fjollete fantasier. Anonymkode: 49fbb...b7b Din personlige mening har da null å si. Ekteskapet blir jo ikke utdøende med mindre tallet på folk som gifter seg faktisk går stadig nedover 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå