Gå til innhold

Tiara, ev. diadem i andres bryllup

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Kan man ha diadem, altså en slags hårbøyle med glitrende stener når en selv ikke er bruden?

En liten og diskrèt en?

Blir det egentlig noe særlig annerledes enn å ha masse perler og annen stas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

I bryllup blir det kanskje litt rart å ha på tiare eller diadem (selv om jeg ikke helt vet forskjellen).

Det kan nesten virke som at man skal ta opp konkurransen med bruden, for å sette det veldig på spissen. Og det vil du vel ikke???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S
I bryllup blir det kanskje litt rart å ha på tiare eller diadem (selv om jeg ikke helt vet forskjellen).

Det kan nesten virke som at man skal ta opp konkurransen med bruden, for å sette det veldig på spissen. Og det vil du vel ikke???

:Nikke:

Vil aldri hatt på meg slikt i et bryllup der jeg ikke er bruden. Men kanskje i et juleselskap eller annet fint begivenhet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det virker som litt overdådig med tiara når man ikke er brud. Tror ikke jeg ville vært komfortabel med å bruke det. (Det kommer jo også litt an på hvordan den ser ut, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Forskjellen på tiara og diadem er at en tiara er som en slags dronningkrone, altså en som gå litt opp mot midten og står litt opp fra hodet, mens et diadem fungerer mer som en slags hårbøyle, det er ingenting som går opp på den. Mette Marit fikk diadem av sine svigerforeldre i bryllupsgave, som hun hadde på seg da hun giftet seg.

Både tiaraer og diademer kan være alt fra digre til bittesmå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Jeg ville aldri valgt å ha diadem på meg i bryllup. Julebord/ball/nyttårsfest kanskje, men i bryllup syns jeg det ser tåpelig ut, og ville nok lurt , hvis jeg så noen som hadde det på seg om vedkommende "lekte grevinne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Vil aldri hatt på meg slikt i et bryllup der jeg ikke er bruden. Men kanskje i et juleselskap eller annet fint begivenhet :-)

Enig. Mener å huske at f.eks Celina Midelfart hadde på seg diadem i Rimi-Hagens bryllup, men de folkene der har vel litt andre skikk og bruk-regler enn oss andre dødelige... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Diadem, ja, det er flatt og ligger på hodet, holder håret på plass, og det kunne jeg sikekrt vurdert (om jeg hadde en frisyre som var tilpasset diadem, slik jeg hadde for mange år siden (som barn brukte jeg mye diadem, men ikke med sånn pynt på da selvsagt)

Men tiara, nei, slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror heller ikke jeg ville vurdert å ha på meg hverken noen liten tiara eller noe diadem som gjest i bryllup. Selv om det ikke nødvendigvis gjør så mye ut av seg, så er det liksom litt "stort" allikevel, og jeg synes bare det blir feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
hej;) jeg syns ikke du skal ha det;)

he he nei det skal jeg ikke, jeg bare lurte på hva som var den gjengse oppfatning rundt temaet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...