Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #1 Skrevet 27. april 2005 Det stakkars håret mitt har nok blitt farget en gang eller ti for mye det siste året, og nå forsøker jeg å være så snill som mulig med det. Derfor lurer jeg på stylingproduktene fra Kerastase, om de kanskje kunne være noe? Jeg lurer på om noen har prøvd følgende produkter: *Nutritive Lait Nutri-Sculpt *Resistance Expanseur Extra-Corps (spray-gele?)--gir den noe hold i det hele tatt? *Mousse Volumactive Jeg prøver å la være å føne, og trenger noe å ha i håret når det er vått for å temme det. Litt hold hadde vært OK, men ikke livsviktig. Hovedsak at håret ikke blir stivt og matt.
Sommerfugl Skrevet 27. april 2005 #2 Skrevet 27. april 2005 Har bare prøvd hårskummet, og det var bra!
Gjest Étoile Skrevet 27. april 2005 #3 Skrevet 27. april 2005 Har prøvd Lait nutri sculpt, kjennes pleiende ut og beskytter håret under føning, men gir ikke noe hold. Den gjør håret mykt og fint, og "samler" det litt.
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 Har prøvd Lait nutri sculpt' date=' kjennes pleiende ut og beskytter håret under føning, men gir ikke noe hold. Den gjør håret mykt og fint, og "samler" det litt.[/quote'] Den frister; trenger noe til å roe håret når jeg lar det lufttørke, og tenkte denne kanskje kunne hjelpe litt? Uten noe i har det lett for å bli skikkelig kaotisk.
Gjest Étoile Skrevet 27. april 2005 #5 Skrevet 27. april 2005 Jeg har faktisk aldri hatt den i håret uten å føne, men kan tenke meg at den vil roe håret. Den er som en lotion, tynger ikke håret noe særlig, men gav håret mitt litt mer konsistens eller hva jeg skal si... Tror uansett ikke du vil se på den som et bomkjøp, det er et bra produkt. Lurer faktisk på om jeg skal kjøpe den igjen jeg, men har litt annet leave-in stæsj som bør brukes opp først. Dessuten sikler jeg fremdeles fælt på den rosa serien, klarer ikke gi slipp på tanken om knæsj rosa på badehyllen. Frisøren brukte sjampoen på meg sist, luktet nam. Men skal vente til neste frisørbesøk og spørre om råd etc, har nok å bruke opp i mellomtiden!
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #6 Skrevet 27. april 2005 Kerastase har helt supre produkter. Jeg er veldig fornøyd med den grønne serien, og skal kjøpe en av Nutritive-shampoene til å gi litt fuktighet. Den rosa ser bra ut, men jeg har dårlig erfaring med produkter for farget hår, siden de ikke gir noe som helst næring til håret. Kanskje i kombinasjon med den grønne balsamen?
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2005 #7 Skrevet 27. april 2005 Har ikke prøvd noen av de produktene du nevnt, men har prøvd ett par andre Kerastase produkter. Jeg var veldig fornøyd med Nutritive Lumiere Nutri-Sculpt. Samlet håret, spesielt tuppene og ga en fin glans. Og så ble det ordentlig mykt. Håret ble veldig fint uten bruk av hårføner. Av en eller annen grunn kjøpte jeg ett annet produkt nå sist når jeg var hos frisøren. Nutritive Vinyle Nutri-Sculpt. Har ikke så mye positivt å si om det. Samler ikke tuppene like bra, og håret føles litt stivt. Men altså, Lumiere Nutri-Sculpt kan jeg anbefale! Men det gir ikke noe hold, så vil du ha det så må du nok supplere med ett produkt til. (håret mitt er nå tilslutt "friskmeldt" av frisøren. Det hadde også fått seg litt for hyppig farging og var ikke spesielt sunt. Så nå har jeg vært veldig snill med håret mitt siden sist sommer, og nå er det endelig friskt igjen. Nå skal jeg feire med noen nye fine striper til sommeren )
Gjest Xavia Skrevet 27. april 2005 #8 Skrevet 27. april 2005 *Nutritive Lait Nutri-Sculpt Denne har jeg prøvd. Den gir ikke noe hold, men var fin til å roe/tynge håret mitt. (Jer har langt hår) Uten at det så eller føltes fett ut. Den lukta kjempegodt da.
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #9 Skrevet 27. april 2005 Skal stikke innom Nikita (:o ) etterpå; jeg går jo til en Sebastian-frisør, men til pleie synes jeg Kerastase er best. Skal kjøpe shampo, og så får jeg høre hva hun anbefaler (og om jeg tror på henne).
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #10 Skrevet 27. april 2005 Denne har jeg prøvd. Den gir ikke noe hold, men var fin til å roe/tynge håret mitt. (Jer har langt hår) Uten at det så eller føltes fett ut. Den lukta kjempegodt da. Jeg er helt enig i dette. Jeg pleide å bruke det uten å føne håret mitt. Til føning liker jeg produkter som har litt mer hold. Jeg har brukt den rosa fargeshampoen i nr 2. Nr 1 gir for lit etil håret mitt (som i den gule Nutritiveserien bruker jeg nr 2, nr 1 gir meg for lite fuktighet. Den går ypperlig sammen med den grønne Resistancebalsamen. Håret mitt blir glatt og får flott glans når jeg bruker rosa shampo/grønn balsam, men når jeg bruker Resistance grønn shampo/grønn balsam føler jeg håret mitt får litt mer næring (blir mykere på en måte..). Siden det kan bli litt mye dersom jeg kun bruker Resistanceshampo hele tiden, liker jeg å variere med den rosa for å få fram litt mer glans og"lette" håret litt. Det blir innmari fint og glansfullt når jeg har brukt den rosa shampoen og føner det etterpå.
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #11 Skrevet 27. april 2005 Frisøren skrøt sånn av den rosa shampoen, at jeg endte opp med å kjøpe den (nummer 2). Får håpe den funker for å gjøre håret litt mykere. Jeg skal teste om den funker sammen med Moisturizer balsam/kuren fra Joico, eventuelt med den grønne balsamen. Det er greit å veksle mellom to ulike shampoer/balsamer, synes jeg. Så også på Lait Nutri-Sculpt og Mousse Nutri-Sculpt, samt Mousse Volumactive, men jeg kjøpte ingen av dem (denne gangen :oops: ) Så får vi se resultatet i morgen tidlig når jeg får vasket håret. Føner og rettetang blir henvist til helgebruk framover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå