Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen her som har vært på biltur i Europa før? Planlegger å kjøre fra Norge til Italia - en tur på rundt 24 timer. (Eller i Norge på noe samme lengde). Det jeg lurer på er hvor mye bensinutgiftene dine/deres lå på? Sånn ca. 

Anonymkode: 3f224...a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen her som har vært på biltur i Europa før? Planlegger å kjøre fra Norge til Italia - en tur på rundt 24 timer. (Eller i Norge på noe samme lengde). Det jeg lurer på er hvor mye bensinutgiftene dine/deres lå på? Sånn ca. 

Spørs da blir Roma eller Kirkenes målet. Kjører du E6 hele veien så er det faktisk like langt fra Oslo til Kirkenes som det er fra Oslo til Roma.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kjetil E skrev:

Spørs da blir Roma eller Kirkenes målet. Kjører du E6 hele veien så er det faktisk like langt fra Oslo til Kirkenes som det er fra Oslo til Roma.

Usikker på akkurat stedet, men rundt en 2100 km. Men hva blir bensinutgiftene? Sånn ca. 

Skrevet

Alt etter bilen og hvor fort du kjører, men ca 2400 kr i bensin. Regn ½ av dette til andre variable utgifter: dekk, service, vask, rekvisita og reparasjoner, samt kanskje ¼ til ferje/bompenger (alt etter hvilken rute man kjører). Tilsammen 4200. En veg!
Forlenget forsikring og større verditap (slitasje) er ikke regnet med, heller ikke den økte risikoen for kollisjoner og havarier.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på akkurat stedet, men rundt en 2100 km. Men hva blir bensinutgiftene? Sånn ca. 

Tørr jeg ikke svare på, men hvis du kjører nedover på Autobahn i Tyskland og gir bånn gass der det fortsatt er fri fart. Så bruker bilen langt mer bensin enn den vil gjøre hvis du ligger i 110-120 km/t.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...