Gå til innhold

Barnebursdag om sommeren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med barnebursdag til 6-åringen. Han har bursdag i juli, og i utgangspunktet hadde vi tenkt å arrangere selskap for vennene fra barnehagen før ferien. De skal starte på forskjellige skoler, og blir spredt.

Men så er det juni da. Travle juni, med andre familiemedlemmer som har bursdag, skoleavslutninger examen osv osv. For å være ærlig makter jeg ikke å arrangere stort selskap for hele gruppa, ikke har vi plass heller.

Så kom jeg til å tenke at hvis vi flytter det til måneden han har bursdag (juli) har ting roet seg. Han går da fortsatt i barnehagen, og kan invitere vennene da. Kom også til å tenke at noen sikkert er på ferie, slik at det blir noen som ikke kommer og det da blir lettere å få plass til alle hjemme hos oss.

Er det forferdelig dårlig av meg å invitere til barneselskap når en del av gruppa mest sannsynlig er borte på ferie, eller er det innafor? 🤔🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er innafor, kan de ikke så kan de ikke. Man kan ikke please alle. Sikkert lurt å høre med foreldrene til hans nærmeste venner slik at du vet at de kan komme😊

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Her pleier bursdagen å bli feiret et par uker etter barnehagestart/skolebarn for de som er julibarn. De tar heller familiefeiring på selve dagen og sparer barnebursdagen. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Det er innafor. Inviterte selv til selskap en helg jeg antok flere ikke kunne, satset på vi ble få, dessverre for meg og den beregninga der, for alle unntatt en kom😅

Anonymkode: e72e5...942

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er innafor. Inviterte selv til selskap en helg jeg antok flere ikke kunne, satset på vi ble få, dessverre for meg og den beregninga der, for alle unntatt en kom😅

Anonymkode: e72e5...942

Hehe... ja det er jo en risk å ta 😂

AnonymBruker
Skrevet

Et alternativ er å be de fra den nye klassen i august, rett etter skolestart. Du får stjerne i boka og mange foreldrepoeng for det. Navnelapper, og full fest. Barna trenger å bli kjent, dere trenger p hilse på klassen og alle vil komme til din sønn og føle de kjenner ham litt bedre. Organiserte leker er et must. 

Anonymkode: 5b620...d32

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et alternativ er å be de fra den nye klassen i august, rett etter skolestart. Du får stjerne i boka og mange foreldrepoeng for det. Navnelapper, og full fest. Barna trenger å bli kjent, dere trenger p hilse på klassen og alle vil komme til din sønn og føle de kjenner ham litt bedre. Organiserte leker er et must. 

Anonymkode: 5b620...d32

Har vurdert det, du har gode poeng. Men tror han ser for seg bursdag med de han har gått i barnehagen med....🤔

Skrevet
31 minutter siden, Helgeline skrev:

Har vurdert det, du har gode poeng. Men tror han ser for seg bursdag med de han har gått i barnehagen med....🤔

Kan du ha to bursdager?

AnonymBruker
Skrevet

Vi feiret bursdag med de fra bhg siste uka i juni og så tok vi bursdag med klassen i August. Hun er født i juli. Win-win, 

Anonymkode: 574cb...53c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde arrangert bursdag i juli. Det kan ikke alltid passe for alle

Anonymkode: 84b30...a42

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å feire i juli, men ville sjekket om det passer for de beste vennene. :)

Selv hadde vi selskap etter skolestart og inviterte klassen pluss de fra årskullet hans i bhg som ikke kom i samme klasse. Ble stort selskap, men fordelen med bursdag om sommeren er jo at det er veldig fint å ha det ute. ;)

Anonymkode: 33b94...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...