Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av huden min at jeg kan spy! Jeg hater den. Alt er feil med den og det er noe til stadighet! Jeg blir sinnsyk! Hver for seg er det ikke så ille, men samlet føler jeg meg så stygg at det er tett før jeg googler etter burka...

Generelt er huden min veldig sensitiv. Tåler ikke barbering, voksing eller hårfjerning generelt, noe sted på kroppen. Den tåler ikke parfyme, kremer, oljer osv. blir den sinnsyk av, inkludert solkrem. Jeg har prøvd meg gjennom alt og har en helt koffert med dritt jeg ikke kan bruke. Og jeg kan jo heller ikke gå UTEN solkrem for jeg er så bleik at jeg ser ut som et lik! Så jeg blir jo solbrent bare noen holder en løvetann opp mot meg, og får jo også soleksem fra helvete. Hele brystet, panna, armene, magen, beina, hårfestet, ALT! Jeg har grov hudtekstur, opphevde prikker jeg faen ikke vet hva er, sprengte blodkar som ikke går bort, opphevde føflekker, og ikke tørr jeg fjerne dem for sist fikk jeg et kjempestygt, opphevet, knallrødt arr på 1x2cm. Jeg har ujevn hudtone, og sminke er bare å GLEMME. Brukt en formue på det for ingenting. Har prøvd div. hudpleie men huden klikker totalt med en gang, spesielt rense produkter.

Jeg kan ikke en gang SITTE for jeg får KVISER på RÆVVA! Jeg har strekkmerker overalt, tilogmed på skulderbladene! Har cellulitter over lår, ræv og armer, og ett eller anna utslett på leggen som klør noe inne granskauen som ikke vil bli bedre uansett hva jeg kliner på, reseptbelagt eller ikke! SATANS DITT!

Anonymkode: 67748...4a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og la oss for gudsskyld ikke glemme hyperpigmenteringen jeg har, både i fjeset, ryggen, låret, rævva...

• Liker 1
Skrevet

selg den, stakkar både deg og hund

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sensitiv hud er veldig viktig at du ikke bruker perfyrmerte produkter.

HAr du prøvd La Roche Posay Toleraine serien? Jeg reagerer også på alt, men denne føltes veldig bra på huden min.

Anonymkode: 57e2e...2ef

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, sstinemor skrev:

selg den, stakkar både deg og hund

Jeg trodde også det stod hund i overskriften 🙈

Anonymkode: e5a4f...b32

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du har sensitiv hud er veldig viktig at du ikke bruker perfyrmerte produkter.

HAr du prøvd La Roche Posay Toleraine serien? Jeg reagerer også på alt, men denne føltes veldig bra på huden min.

Anonymkode: 57e2e...2ef

Bruker ikke parfymerte produkter i det hele tatt, hverken vaskemiddel eller annet. Jeg har prøvd la roche posay sine produkter, bla. solkrem og ansiktskrem, men det virker nesten som om huden min har det aller best når den får være helt i fred, både fra produkter, men også vær(sol, regn, frost osv). Huden min er så stygg at jeg nesten har lyst til å flå meg selv-_-

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd hårfjerning med laser, og laser mot sprengte blodkar?

Anonymkode: aa99c...e8c

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos en hudlege? ❤️

Anonymkode: b1ae1...20d

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du prøvd hårfjerning med laser, og laser mot sprengte blodkar?

Anonymkode: aa99c...e8c

Jeg har for lyse hår til laser:\ Og jeg har vurdert laser på sprengte blodkar pluss noen andre opphevde nupper jeg har hele tiden i ansiktet, men jeg tørr ikke. Sist jeg forsøkte å forbedre noe så endte jeg opp med et kleoid(stygt, rødt, opphevd arr). Har du først fått ett så får man lettere flere. Jeg er livredd for å ende opp med et sånt i ansiktet:(

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du vært hos en hudlege? ❤️

Jeg har bedt flere ganger om å få komme til hudlege, men alle mine problemer er kosmetiske, og da gjør de ikke noe. Jeg har noe mulighet til å til privat da. Jeg har snakket med en laserklinikk bla., men de anbefalte det ikke pga. kleoidet(Se over). De anbefalte meg å snakke med en plastisk kirurg, og han sa at det var svært sjeldent hvite mennesker fikk kleoider, men at siden jeg alt hadde ett var sjangsen større for at jeg fikk ett til, uansett om jeg valgte skalpell eller laser... :sad:

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har for lyse hår til laser:\ Og jeg har vurdert laser på sprengte blodkar pluss noen andre opphevde nupper jeg har hele tiden i ansiktet, men jeg tørr ikke. Sist jeg forsøkte å forbedre noe så endte jeg opp med et kleoid(stygt, rødt, opphevd arr). Har du først fått ett så får man lettere flere. Jeg er livredd for å ende opp med et sånt i ansiktet:(

Jeg har bedt flere ganger om å få komme til hudlege, men alle mine problemer er kosmetiske, og da gjør de ikke noe. Jeg har noe mulighet til å til privat da. Jeg har snakket med en laserklinikk bla., men de anbefalte det ikke pga. kleoidet(Se over). De anbefalte meg å snakke med en plastisk kirurg, og han sa at det var svært sjeldent hvite mennesker fikk kleoider, men at siden jeg alt hadde ett var sjangsen større for at jeg fikk ett til, uansett om jeg valgte skalpell eller laser... :sad:

Skulle til å si det, ikke vanlige at vestlige får kelodoide arr, men kanskje du kan oppsøke en hudpleier? Legge kortene på bordet fra begynnelsen av og si at du har supersensitiv hud, del bekymringene dine?

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg lei denne tråden. Hver gang den dukker opp leser jeg: Jeg haten HUNDEN min. Også tenker jeg, hva faen?! Huff! 

Anonymkode: 542ef...714

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da går du til privat hudlege. Det koster deg 1500 kr for konsultasjon. Gå til t.d Aleris. Så får du skrevet ut tetracykliner. Prøv det først. Funker ikke det så setter de deg på isotretinoin. Og det vil sannsynligvis ordne opp. 

Ja, det koster litt for medisinene og man må på gå oppfølging, så regn med noen tusenlapper til. Men i det store og hele er det en liten pris for å bli kvitt problemet. Mitt tror jeg kostet til sammen ca 5000, over ett år. Helt verdt det. 

Anonymkode: fe76c...7df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg lei denne tråden. Hver gang den dukker opp leser jeg: Jeg haten HUNDEN min. Også tenker jeg, hva faen?! Huff! 

Anonymkode: 542ef...714

Kanskje du burde lese nøyere da, dette hjelper ikke TS noe som helst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da går du til privat hudlege. Det koster deg 1500 kr for konsultasjon. Gå til t.d Aleris. Så får du skrevet ut tetracykliner. Prøv det først. Funker ikke det så setter de deg på isotretinoin. Og det vil sannsynligvis ordne opp. 

Ja, det koster litt for medisinene og man må på gå oppfølging, så regn med noen tusenlapper til. Men i det store og hele er det en liten pris for å bli kvitt problemet. Mitt tror jeg kostet til sammen ca 5000, over ett år. Helt verdt det. 

Man får tilbake 90% av utgifter når man går på ISO

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle til å si det, ikke vanlige at vestlige får kelodoide arr, men kanskje du kan oppsøke en hudpleier? Legge kortene på bordet fra begynnelsen av og si at du har supersensitiv hud, del bekymringene dine?

Jeg har tenkt på det men føler liksom jeg har prøvd så mange produkter selv at jeg lurer på om det blir mer bortkasta penger:\ Spesielt renseprodukter er helt krise. Men det eneste jeg ikke har problemer med er kviser(snør det i helvete?:P), og det er vel det renseprodukter er mest myntet på. Men det finnes vel hudterapeuter også? Hva er forskjellen? Er så mye galt med huden min at hudlege(offentlig) knapt ville ta i meg, heller ikke kirurgen jeg snakket med.

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Tetracykliner og isotretinoin brukes vel mot akne? Det er vel den ene tingen jeg ikke har problemer med. Foruten om en og annen innimellom men det er unntaksvis.

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd helt naturlige oljer uten alt mulig greier i? Jeg har hud som trives best med oljer, da fikser den seg selv, i stedet for å drive å forholde seg til alt mulig fiksfakseri hele tiden. Huden får liksom være i fred og styre med sitt under et tynt og rent oljelag (som ikke synes). Bruker heller ikke såpe som skummer, det tørker ut huden og den begynner å styre.

Anonymkode: 4c1c3...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Kan du legge ut bilde av huden din? Ikke så vi ser at det er deg, men sånn at vi ser problemet?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå trodde jeg faktisk at du mente å vise TS det korrekte ordet, men du skriver jo også feil. Keloid heter det. Noen er uheldige og kan få keloide arr.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

Nå trodde jeg faktisk at du mente å vise TS det korrekte ordet, men du skriver jo også feil. Keloid heter det. Noen er uheldige og kan få keloide arr.

Sorry professor, skrev feil 😊

AnonymBruker
Skrevet
På 24.5.2019 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av huden min at jeg kan spy! Jeg hater den. Alt er feil med den og det er noe til stadighet! Jeg blir sinnsyk! Hver for seg er det ikke så ille, men samlet føler jeg meg så stygg at det er tett før jeg googler etter burka...

Generelt er huden min veldig sensitiv. Tåler ikke barbering, voksing eller hårfjerning generelt, noe sted på kroppen. Den tåler ikke parfyme, kremer, oljer osv. blir den sinnsyk av, inkludert solkrem. Jeg har prøvd meg gjennom alt og har en helt koffert med dritt jeg ikke kan bruke. Og jeg kan jo heller ikke gå UTEN solkrem for jeg er så bleik at jeg ser ut som et lik! Så jeg blir jo solbrent bare noen holder en løvetann opp mot meg, og får jo også soleksem fra helvete. Hele brystet, panna, armene, magen, beina, hårfestet, ALT! Jeg har grov hudtekstur, opphevde prikker jeg faen ikke vet hva er, sprengte blodkar som ikke går bort, opphevde føflekker, og ikke tørr jeg fjerne dem for sist fikk jeg et kjempestygt, opphevet, knallrødt arr på 1x2cm. Jeg har ujevn hudtone, og sminke er bare å GLEMME. Brukt en formue på det for ingenting. Har prøvd div. hudpleie men huden klikker totalt med en gang, spesielt rense produkter.

Jeg kan ikke en gang SITTE for jeg får KVISER på RÆVVA! Jeg har strekkmerker overalt, tilogmed på skulderbladene! Har cellulitter over lår, ræv og armer, og ett eller anna utslett på leggen som klør noe inne granskauen som ikke vil bli bedre uansett hva jeg kliner på, reseptbelagt eller ikke! SATANS DITT!

Kast alt av kjemikalie produkter og start med helt naturlige produkter. Nettside som er er lovelula.com. Bruk et par timer på å finne ut hva som eksisterer der og bestill litt varer og test ut. Min hud er som din, så jeg bruker bare naturlige produkter. Joda, sliter litt enda etter barbering og diverse, men laaangt ifra som før. Nå slipper jeg all irritasjonen, smertene, kløen, brennende følelsen, kløen og alt som kommer med sensitiv hud. 
Solkrem? Badger Balm har naturlig solkrem uten kjemikalier fra helvete. 

Du må lese deg litt opp på sensitiv hud, og naturlig hudpleie. Natural skin care. Finnes masse bra merker som kan fungere for deg. 

Anonymkode: b96c8...ca4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...