AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #1 Skrevet 24. mai 2019 Jeg har akkurat blitt alenemor. Har fast 100 prosent stilling og mottar overgangsstønad. Jobben sliter jeg med, på grunn av alvorlige helseproblemer og en sjef som absolutt ikke fungerer i stillingen sin. I sommer har jeg vert sykemeldt i 1 år, og jeg har ikke mulighet til å jobbe fulltid og turnus pga en familiesituasjon som jeg ikke vil legge ut her. jeg må finne meg en ny type jobb. Som passer helsa og alenemor situasjonen min. Men jeg kan ikke risikere økonomien for dette. Dersom jeg sier opp jobben mister jeg vel overgangsstønaden ? Hvilken andre måter kan jeg gjøre dette på? søker selfølgelig andre jobber, men er redd for att jeg ikke finner ny før eg har vert 1 år sykemeldt. Hva om eg får sparken fra min arbeidsgiver, mister jeg overgangsstønad da? Noen som vet? Anonymkode: d9bc0...9d7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #2 Skrevet 25. mai 2019 Du mister vel ikke overgangsstønaden så lenge du gjør en aktivitet som nav godkjenner? Det lureste er å høre med nav. Anonymkode: 3550b...be8
applestories Skrevet 25. mai 2019 #3 Skrevet 25. mai 2019 Dersom du blir sagt opp kan du fortsatt få overgangsstønad dersom du er aktiv arbeidssøker registrert hos NAV. Dersom du sier opp vil du med all sannsynlighet miste overgangsstønaden. Dersom du fortsatt er syk kan du søke AAP, dette kan kombineres med overgangsstønad.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #4 Skrevet 25. mai 2019 For det første må du ta tak i dette kjapt. Etter 1 års sykemelding får du ingen lønn hvis du ikke starter og jobbe. Sier du opp er det 12 ukers karantene. har det ikke vært snakk om og søke AAP? I så fall så tar dette tid. Pga sommerferier osv bør du evnt snakke med legen din om veien videre i løpet at kort tid. Anonymkode: 79c6d...8dc
Gjest O.G. Skrevet 25. mai 2019 #5 Skrevet 25. mai 2019 Enklere å få ny jobb når man har jobb, så ikke si opp jobben før du har fått ny stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå